شبکه سولانا برای دومین بار در این هفته با عملکرد ضعیف مواجه شد

سولانا در عرض چند ماه دچار چهارمین حادثه شبکه شد. دو مورد از چهار مورد در این هفته اتفاق افتاد.

بلاک چین سولانا با دومین کاهش عملکرد شبکه خود مواجه شده است حادثه این هفته. به گفته سولانا، این به دلیل افزایش تراکنش های محاسباتی زیاد است.

در نتیجه ظرفیت شبکه که در ابتدا 50000 تراکنش در ثانیه (TPS) اعلام شده بود به چند هزار TPS کاهش یافت. سولانا این موضوع را دلیل تجربه تراکنش های ناموفق کاربران ذکر کرد و افزود که توسعه دهندگان آن در حال حاضر برای رفع مشکلات کار می کنند.

این آخرین مشکل شبکه تنها چند روز پس از آن منتشر شد یک حادثه مشابه روز سه‌شنبه، جایی که کاربران همین مشکلات را تجربه کردند. بسیاری حدس می زنند که حادثه روز سه شنبه به دلیل حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) بوده است، اما آناتولی یاکوونکو، بنیانگذار سولانا پاسخ داد در توییتر، گفت که این فقط “درد تجاری سازی یک زمان اجرا جدید است.”

در میان این رویدادهای اخیر، جاستین بونز، مدیر سرمایه گذاری سرمایه سایبر بیان مخالفت او با سولانا و انتشار یک سری توییت هایی که دلایل عدم حمایت او از این پروژه را برشمرد. بونز ادعا می کند که سولانا “به طور مداوم الگویی از رفتار بد را نشان می دهد” و “جذب سرمایه گذاران ناآگاه را به طراحی خوب بلاک چین اولویت می دهد.”

Bons همچنین از امنیت شبکه انتقاد کرد و اشاره کرد که حملات DDoS تنها نگرانی نیست. او گفت که DDoS را می توان با یک حمله 51 درصد ترکیب کرد. با این کار، او ادعا می‌کند که مهاجمان می‌توانند «به طور موقت با حمله به سایر ذینفعان، کنترل سهمیه‌ای بر شبکه را به دست آورند».

یاکوونکو رد این به‌عنوان «مزخرف طاقت‌فرسا» است و بیان می‌کند: «امکان DDoS یک مهم خصوصی غیرممکن است».

مربوط: طبق گزارش ها، سولانا مورد حمله DDoS قرار گرفت، اما شبکه همچنان آنلاین است

سال گذشته سولانا بود مورد حمله DDoS قرار می گیرد که باعث ایجاد یک اثر مشابه می شود و کاهش عملکرد شبکه آستین فدرا، رئیس بخش ارتباطات آزمایشگاه سولانا، گفت که این قطعی پس از آن رخ داد که تعدادی از تراکنش‌ها در طی یک پیشنهاد اولیه DEX «در بلوک سولانا فرود آمدند که مقدار زیادی از توان محاسباتی را مصرف کرد.» فدرا اظهار داشت: «محاسبه برای آن نوع تراکنش‌ها به‌درستی توسط شبکه اندازه‌گیری نمی‌شد و باعث شد پردازش بلوک‌ها بسیار بیشتر از آنچه شبکه انتظار داشت طول بکشد».



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس