شرکت‌های کریپتو و بلاک چین با وجود درگیری‌های مداوم زنده می‌مانند

مدیران ارائه دهنده خدمات توکن غیرقابل تعویض فینچ در حال برنامه ریزی برای افتتاح دفتری در میامی هستند، در حالی که بسیاری از کارمندان شرکت بلاک چین NEAR در لیسبون گرد هم آمده اند.

بسیاری از مشاغل مستقر در اوکراین پس از شروع درگیری با روسیه در 24 فوریه مجبور به تعطیلی یا تعلیق فعالیت خود شدند، اما برخی در فضای ارزهای دیجیتال توانستند به فعالیت خود ادامه دهند، اگرچه کارکنان زیادی در پناهگاه های بمب در سراسر جهان پراکنده بودند. و با آینده ای مبهم روبرو می شود.

آرسنی هورتاوتسوف، یک شهروند اوکراینی و مدیر عامل شرکت ارائه دهنده خدمات توکن غیرقابل تعویض فینچ، در صحبت با کوین تلگراف، گفت که موفق شد در 23 فوریه قبل از اینکه کشور مانع خروج بسیاری از مردان شود، در یکی از آخرین پروازهای کیف به آذربایجان در 23 فوریه سوار شود. پیش بینی نیاز به افراد برای ارتش کشور. او مدت کوتاهی پس از فرار به شریک تجاری خود، مدیر عملیاتی آلینا واراکوتا، در دبی پیوست.

هر دو از دوستان و خانواده در خارج از کشور شنیده و بودند نگران امنیت خود هستند، اما همچنین در نظر گرفتند که چگونه ممکن است به اجرای Finch و دریافت پول به کارکنان نیازمند ادامه دهند.

واراکوتا گفت: «ما شوکه شدیم زیرا نمی‌توانستیم به کار خود ادامه دهیم زیرا بچه‌های ما در پناهگاه‌های بمب‌گذاری بودند – این دیوانه‌کننده است.

هورتاوتسوف گفت: «بعد از شروع جنگ، با تمام مشتریان خود تماس گرفتم و گفتم که باید حداقل یک هفته کار خود را متوقف کنیم. “خوشبختانه همه آنها شرایط را درک کردند و موافقت کردند. پس از آن سعی کردیم با همه کارمندان خود تماس بگیریم. گفتیم که به اندازه نیاز به آنها وقت می دهیم و هیچکس را اخراج نمی کنیم، زیرا فهمیدیم که شاید تا دو هفته یا چند ماه، اصلاً نتوانند کار کنند، اما باز هم باید غذا بخرند. و چیزهای دیگر.”

Arsenii Hurtavtsov مدیر عامل Finch و Alina Varakuta مدیر عامل شرکت از دبی صحبت می کنند

مدیر عامل فینچ گفت که همه 50 کارمندش توانستند مکان هایی برای اقامت پیدا کنند و از پایان ماه مارس با دریافت حقوق کامل در امنیت بودند. برخی از افرادی که واجد شرایط ترک اوکراین بودند – بیشتر زنان – به مجارستان، مولداوی و سایر کشورهای اروپایی نقل مکان کردند و 35 نفر را پشت سر گذاشتند. هورتاوتسوف و وارکوتا گفتند که توانستند بیشتر بار را از دوبی به دوش بکشند و همچنین تیم را با متخصصان اضافی در اوکراین گسترش دهند:

علیرغم این واقعیت که در اوکراین جنگ وجود دارد، ما همچنان ماه به ماه در حال رشد هستیم و در حال حاضر، اولین دور سرمایه گذاری خود را نیز جذب کرده ایم.

از دیدگاه کارمند

ماریا یاروتسکا، یکی از کارمندان شرکت بلاک چین NEAR، به کوین تلگراف گفت که او تا 2 مارس، یک هفته کامل پس از تهاجم، زمانی که نیروهای نظامی روسیه در کیف و بسیاری از شهرهای دیگر در حال پیشروی بودند، قادر به ترک اوکراین نبود. از اواخر ماه مارس، او در اقامتگاه‌های موقت در لیسبون به سر می‌برد و تعدادی از همکارانش جمع می‌شدند و به فکر افتتاح یک شعبه در پایتخت پرتغال بودند.

مربوط: «قبلاً هرگز با ارزهای دیجیتال پول نپرداخته‌ام»: چگونه دارایی‌های دیجیتال در میان یک جنگ تفاوت ایجاد می‌کنند

مانند کارمندان Finch، بسیاری از مردانی که با NEAR کار می‌کردند به دلیل فرمانی که توسط رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی صادر شد مبنی بر جلوگیری از خروج مردان 18 تا 60 ساله مجبور به ماندن در اوکراین شدند. یاروتسکا که قبلاً در شهر بندری اودسا مستقر بود و از نوامبر 2021 برای NEAR کار می کرد، چند روز قبل از رانندگی با فرزند و سگ خود در سراسر اروپا به پرتغال، وضعیت را ارزیابی کرد.

یاروتسکا گفت: “من صریحا به تیمم گفتم که شش روز در جاده خواهم بود و به کسی نیاز دارم که از پروژه های من مراقبت کند.” “آنها موافقت کردند زیرا شرکت توسط یک اوکراینی تاسیس شده است، اما من در بخش روابط توسعه دهندگان کار می کنم و من تنها اوکراینی در این بخش هستم و در این زمینه تنها زن هستم. همه آنها فقط از من حمایت کردند، منتظر من بودند و آن را انجام دادند.”

او افزود:

وقتی دنیا در حال فروپاشی است، خوب است که حداقل به شرکت خود تکیه کنید.

نگاه به آینده

در حالی که واراکوتا گفت فینچ قصد دارد دفتری در میامی باز کند، این شرکت با وجود وضعیت نامشخص با روسیه به ساخت «تیم اصلی» خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

Hurtavtsov گفت: “طراحان اوکراینی و توسعه دهندگان اوکراینی با قیمت واقعا معقول خود در جهان بسیار ارزشمند هستند.” در حال حاضر، ما در حال بررسی جابجایی برخی افراد از تیم خود از اوکراین به ایالات متحده هستیم.

مدیر عامل Finch اضافه کرد که شرکت‌های مستقر در اوکراین که با ارز دیجیتال و بلاک چین و همچنین سایرین سروکار دارند، هنوز برای ادامه فعالیت به حمایت خارجی نیاز دارند:

بسیاری از شرکت‌ها و بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل این وضعیت نگران و می‌ترسند که با اوکراینی‌ها کار کنند و به این دلیل که نمی‌خواهند پروژه‌ای را پرداخت کنند تا در یک موقعیت غیرقابل پیش‌بینی قطع شود. من می‌توانم بگویم که بسیاری از اوکراینی‌ها هنوز باید کار کنند، زیرا باید به خانواده‌هایشان کمک کنند.»

در حالی که به نظر می رسید برخی از عملیات نظامی روسیه برای مدت کوتاهی کاهش یافته است، خبرگزاری ها از ادامه بمباران شهرها و مناطق دورافتاده خبر می دهند. بسیاری در اوکراین هنوز با کمبود زیرساخت های لازم برای اداره یک شرکت، از جمله اتصال پایدار اینترنت، تامین آب و غذا، برق و مراقبت های پزشکی مواجه هستند.

در سراسر مرز، شرکت های مستقر در روسیه ممکن است با مسائل مختلفی روبرو شوند، اما با این وجود تحت تأثیر درگیری با اوکراین قرار گرفته اند. بسیاری از مشاغل خصوصی مستقر در خارج از روسیه از جمله ویزا و مسترکارت کاهش یافته اند یا به طور کامل تعطیلی عملیات در داخل کشور. از زمان شروع جنگ، صرافی ارز دیجیتال Currency.com اعلام کرده است که این کار را خواهد کرد دیگر به کاربران مستقر در روسیه سرویس نمی دهد. در همین حال، Exmo صرافی ارز دیجیتال مستقر در لندن تجارت خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورد، اشاره به تهاجم به اوکراین، هر دو کشور را به یک “بازار پرخطر” تبدیل کرد.

مربوط: هر بیت کوین کمک می کند: کمک های امدادی با سوخت ارز دیجیتال برای اوکراین

علیرغم درگیری فعال، دولت اوکراین قوانینی را با هدف ایجاد یک بازار ارز دیجیتال تنظیم شده با Zelenskyy پیش برد. امضای قانونی لازم الاجرا در 16 مارس. با توجه به Aid for Ukraine، یک پلت فرم اهدای ارز دیجیتال که توسط وزارت تحول دیجیتال این کشور «برای حمایت از مردم در مبارزه برای آزادی» راه اندازی شده است، کاربران بیش از 60 میلیون دلار به آدرس های کیف پول دولتی ارسال کرده اند. انتشار در بیت کوین (بیت کوین)، اتر (ETH)، تتر (USDT), پولکادوت (نقطهسولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE), مونرو (XMR)، نماد (ICX) و نئو (NEO).


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس