همانطور که داده‌های ورودی و خروجی نشان می‌دهد، محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو اکنون روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. بازار کریپتو به خاطر چرخه‌های بازار پر نوسان پرفراز و نشیب خود شناخته شده است. محصولات سرمایه گذاری اکنون با مشکل مواجه هستند و به نظر می رسد اعتماد در این فضا متزلزل شده است. طبق داده‌های CoinShares، صندوق‌های ارز دیجیتال اکنون برای سه هفته متوالی شاهد خروجی بوده‌اند و سرمایه‌گذاران هفته گذشته 435 میلیون دلار از سرمایه‌های دارایی دیجیتال برداشت کردند. گسترش اخیر جریان های خروجی نشان دهنده احساسات ضعیف سرمایه گذاران در مورد برخی دارایی های دیجیتال پس از رشد صعودی در اوایل سال جاری است.

سومین هفته متوالی برداشت ارزهای دیجیتال

CoinShares' گزارش هفتگی اخیر جریان‌های صندوق دارایی دیجیتال، احساسات فعلی را در بین سرمایه‌گذاران نهادی نشان داده است. بر اساس این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته شاهد خروج 435 میلیون دلاری بودند که بیشترین میزان خروج از مارس را رقم زد. این بالاتر از 206 میلیون دلار و 126 میلیون دلار خارج شده است دو هفته قبل. جای تعجب نیست که اکثریت خروجی ها از آنجا حاصل شده است صندوق های بیت کوین. از مجموع 435 میلیون دلار خروجی، 423 میلیون دلار از صندوق های بیت کوین بوده است. قابل ذکر است که بخش عمده ای از خروجی های بیت کوین (328 میلیون دلار) از صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده بوده است.

نگاهی به داده‌های قبلی جریان صندوق‌های دیجیتال از ابتدای سال نشان می‌دهد که اکثر جریان‌های ورودی ثبت‌شده در ژانویه، فوریه و مارس را می‌توان به Spot نسبت داد. بیت کوین ETF ها این ETF ها آنقدر ورودی وجوه را ثبت کردند که محصولات سرمایه گذاری توانستند بهترین سال خود را در کمتر از سه ماه ثبت کنند.

با این حال، جریان ورودی به این ETF ها در چند هفته گذشته کاهش یافته است و بزرگترین دارایی دیجیتال در حال حاضر در میان رکود نرخ بهره در بازار ایالات متحده نتوانسته است جریان ورودی را جذب کند. به ویژه GBTC Grayscale به روند برداشت خود ادامه داد و 440 میلیون دلار خروجی ثبت کرد. در عین حال، سایر ETF ها نتوانستند جریان ورودی را در طول هفته جذب کنند تا این برداشت ها را جبران کنند. به عنوان مثال، IBIT بلک راک، هفته گذشته برای سه روز متوالی نتوانست جریان ورودی را ثبت کند و 71 روز خود را به ثبت رساند. جریان ورودی تا پایان.

اتریوم، پادشاه آلتکوین ها نیز هفته گذشته شاهد خروج 38.4 میلیون دلاری بود تا جریان ورودی به آلتکوین های دیگر را جبران کند. داده های ورودی نشان می دهد که سرمایه گذاران 6.9 میلیون دلار ورودی به محصولات سرمایه گذاری چند سکه ای سرازیر می کنند. Solana، Litecoin، XRP، Cardano و Polkadot به ترتیب شاهد 4.1 میلیون دلار، 3.1 میلیون دلار، 0.4 میلیون دلار، 0.4 میلیون دلار و 0.5 میلیون دلار ورودی بودند. محصولات کوتاه بیت کوین نیز شاهد 1.3 میلیون دلار ورودی بودند که نگاهی اجمالی به احساسات سرمایه گذاران را به نمایش گذاشت.

بعد چه می شود؟

احساسات سرمایه‌گذاران می‌تواند به سرعت در فضای ارزهای دیجیتال در حال حرکت به سرعت تغییر کند و هفته‌های آتی ممکن است شفافیت بیشتری در مورد جهت جریان‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ارائه کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت‌کوین و اتر شش نقطه‌ای (ETF) قرار است راه اندازی شوند در هنگ کنگ امروز 30 آوریل. ورود آنها به بازار آسیا مدتها پیش بینی شده بود و است انتظار می رود پیشی بگیرد رکورد ورودی روز اول که توسط همتایان خود در ایالات متحده ثبت شده است.

Total market cap drops amid outflows | کریپتو total market cap from Tradingview.com

تصویر برجسته از StormGain، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر