عرضه کل استیبل کوین ها در سطح جهانی در پایان سه ماهه دوم سال 2022 به میزان 18.8 درصد کاهش یافت زیرا بازارهای سهام و دارایی های پرریسک به دلیل افزایش تورم و سایر دلایل کلان، نوساناتی را تجربه کردند.

کاهش عرضه Stabelcoins در سه ماهه دوم

توکن های دیجیتالی به نام استیبل کوین به پول های فیات مانند دلار متصل می شوند. این ارزها توسط ترکیبی از ذخایر نقدی، دارایی های تجاری و سایر دارایی های فیزیکی پشتیبانی می شوند و از فناوری بلاک چین استفاده می کنند.

این هفته، Arcane Research مقاله ای منتشر کرد که در آن الگوی عرضه را به تفصیل شرح داد. در تجزیه و تحلیل خود، Arcane به اطلاعات عرضه برای توکن های محبوب مانند USDT، USDC، BUSD، DAI، MIM و USTC نگاه کرد.

داده ها نشان می دهد که عرضه کلی در ماه مه 2022 بیش از 180 میلیارد دلار بوده است. در پایان سه ماهه دوم، این مقدار به 151.3 میلیارد دلار کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش 18.8 درصدی عرضه در سراسر جهان است.

این گزارش ادعا می کند که کاهش قابل توجهی که ارزش آن به ارزش 35.1 میلیارد دلار برآورد می شود، بزرگترین کاهش عرضه سه ماهه در تاریخ استیبل کوین ها است. این در زمانی اتفاق می‌افتد که بازار ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه است و قیمت‌های رهبران بازار مانند بیت کوین به شدت کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی | گاوهای TRON بازگشته اند تا مقداری انرژی را به سکه TRX پمپ کنند

USDC به بالا

به طور خاص، گزارش Arcane افزایش USDC را به بالاترین سطح پیش بینی می کند. در واقع، تجزیه و تحلیل پیش بینی کرد که در اکتبر 2022، ارزش بازار USDC حدود USDT افزایش خواهد یافت.

به گفته Arcane، تتر (USDT) بزرگترین استیبل کوین بازار بوده است که به طور کامل از اولین مزیت محرک استفاده می کند. با این حال، در نوامبر 2021، 50٪ کاهش یافت. با کاهش ارزش بازار USDT از 78 میلیارد دلار به 66.3 میلیارد دلار در سال 2022، این سقوط ادامه یافت.

USDC market cap at $54 Billion. Source: TradingView

دو استیبل کوین برتر در ارزهای دیجیتال در زمان انتشار USDT و USDC هستند. ارزش بازار هر دو توکن بیش از 50 میلیارد دلار است. بایننس USD (BUSD)، نزدیکترین رقیب، با ارزش بازاری حدود 17.83 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

مطالب مرتبط | ادغام اتریوم: چگونه ETHBTC می تواند به بازگشت ریسک اشاره کند

Featured image from iStock Photo, charts from TradingView.com, Arane research

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر