داده‌ها نشان می‌دهد که عرضه بیت‌کوین در سود به کاهش خود ادامه داده است، اما این معیار هنوز به پایین‌ترین سطح بازار نزولی قبلی نرسیده است.

حدود 50 درصد از عرضه بیت کوین در حال حاضر سود دارد

بر اساس آخرین گزارش هفتگی از گلاسنودسطوح سودآوری فعلی در بازار بیت کوین هنوز بالاتر از مقادیر 40٪ -42٪ است که در طول تاریخ پایین مشاهده شده است.

درصد عرضه در سود” شاخصی است که درصد کل عرضه بیت کوین را که در حال حاضر دارای مقداری سود غیر واقعی است اندازه گیری می کند.

این معیار با بررسی تاریخچه زنجیره ای هر سکه در عرضه در گردش کار می کند تا ببیند آخرین بار به چه قیمتی نقل مکان کرده است. اگر برای هر سکه ای این قیمت قبلی کمتر از ارزش فعلی بیت کوین بود، آن سکه خاص در حال حاضر سود دارد و اندیکاتور آن را محاسبه می کند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند میانگین متحرک ۷ روزه بیت کوین در عرضه درصد سود را از ژانویه ۲۰۱۴ نشان می دهد:

The 7-day MA value of the metric seems to have been declining in recent days | Source: Glassnode's The Week Onchain - Week 41, 2022

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، مناطق تاریخی عرضه درصد بیت کوین در سود برای بازارهای نزولی قبلی مشخص شده است.

به نظر می رسد هر زمان که این معیار به زیر مرز 50 درصد رسیده باشد، قیمت کریپتو پایین دوره ای را مشاهده کرده است.

به طور دقیق تر، مقدار این اندیکاتور در خرس 2014-2015 حدود 40٪ -41٪ بود، در حالی که در طول خرس 2018-2019، 41٪ -42٪ بود.

را سقوط کووید شاهد بودیم که سود عرضه به مرز 47 درصد رسید، اما از آنجایی که این رویداد بخشی از یک چرخه عادی نبود، سطح نسبتاً بالاتر در این پایین ممکن است چندان مرتبط نباشد.

در بازار نزولی فعلی 2021-2022، این اندیکاتور رو به کاهش بوده است، اما تا آنجا که ارزش آن در حال حاضر حدود 50 درصد است، تنها لمس اندکی از منطقه پایین تاریخی داشته است.

اگر عرضه 40 تا 42 درصدی سود برای پایین‌ترین حد چرخه‌ای بازارهای نزولی قبلی در این زمان نیز برقرار باشد، سودآوری فعلی بیت‌کوین همچنان حدود 10 درصد بالاتر است.

این نشان می‌دهد که کریپتو ممکن است مجبور شود قبل از اینکه فروشنده‌ها خسته شوند و کف خرس به پایان برسد، دوباره سودهای غیرقابل تحقق را پشت سر بگذارد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 18.9 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 6 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال ۱۲ درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the coin has been slowly heading downhill since a few days ago | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Natarajan sethuramalingam on Unsplash.com, charts from TradingView.com, Glassnode.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر