در آخر هفته، سقوط بیت کوین (BTC) جامعه کریپتوها را درگیر کرد. با کاهش قیمت به 60000 دلار، بسیاری از سرمایه گذاران نگران بودند که ارز دیجیتال پرچمدار قبل از رویداد “Halving” با مشکل مواجه شود.

در میان اصلاحات، پیتر شیف، منتقد بیت‌کوین مدعی شد که پیش‌بینی‌های قبلی‌اش در مورد ETF‌های بیت‌کوین (صندوق‌های قابل معامله در بورس) درست بوده و احتمال سقوط را برای BTC ارائه می‌دهد.

پیش بینی روز رستاخیز پیتر شیف برای بیت کوین

در ماه مارس، پیتر شیف، مخالف معروف بیت کوین ادعا کرد آنچه او فکر می کرد مشکل ETF های بیت کوین بود. به گفته این اقتصاددان، مشکل مالکیت این محصولات سرمایه گذاری این بود که نقدینگی محدود به ساعات بازار ایالات متحده بود و این بدان معناست که اگر بازار یک شبه سقوط کند، سرمایه گذاران نمی توانند بفروشند.

بعدازظهر یکشنبه، شیف ادعا کرد که همانطور که قبلاً هشدار داده بود، اگر این ارز دیجیتال پرچمدار در همان شب شروع به فروش کند، صاحبان ETF بیت کوین درمانده خواهند شد. بیت کوین در زمان پست وی حدود 63460 دلار معامله شد و در یک ساعت بعد بهبود یافت تجارت در بالا سطح پشتیبانی 65000 دلاری

اوایل آن روز، شیف داشت هشدار داد یک منطقه پشتیبانی بحرانی برای BTC. از نظر اقتصاددان، شکستن قیمت زیر 60000 دلار می‌تواند «یک قله سه‌گانه عالی ایجاد کند». این تغییر روند می تواند منجر به “پیش بینی نزولی فوری” 20000 دلار شود.

شیف پس از سناریوی محکوم به شکست خود اظهار داشت که با آن قیمت، MicroStrategy “2.7 میلیارد دلار ضرر غیر واقعی در 214 هزار بیت کوین به دست آمده با قیمت متوسط ​​34 هزار دلار خواهد داشت.” علاوه بر این، او معتقد است که قیمت بیت کوین می تواند “قبل از سقوط” افزایش یابد.

تحلیلگران از تصحیح بیت کوین نگران نیستند

بسیاری از تحلیلگران موافق بودند که این اصلاح یک “افت جزئی” در تصویر کلان است. با توجه به MacroCRG، نمودار بیت کوین “باورنکردنی به نظر می رسد.” تحلیلگر اظهار داشت: “آنها یک جنگ تمام عیار را به سوی او پرتاب کردند و تنها کاری که توانست انجام دهد این بود که برد را پایین بیاورد.”

به طور مشابه، معامله‌گر و تحلیلگر Rekt Capital معتقد است که BTC با شروع هفته نصف شدن بیت کوین، با موفقیت از محدوده پایین محدوده انباشت مجدد خود محافظت کرد.

طبق نمودار تحلیلگر، بیت کوین در «آخرین پیش از هالوینگ بازگشت» در طول «رالی پیش از هالوینگ» قرار دارد. اگر تاریخ تکرار شود، پس از 19 آوریل، بیت کوین وارد مرحله «انباشت مجدد» می شود، قبل از اینکه «بالایی سهموی پس از نصف شدن» را تجربه کند.

Bitcoin phases during the "Halving" event. Source: Rekt Capital on X

علاوه بر این، کریپتو Jelle اصرار کرد سرمایه‌گذاران باید «ترک نشوند» زیرا بیت‌کوین در حال «تثبیت بالاتر از اوج‌های چرخه قبلی» است. این تحلیلگر و سرمایه گذار مجدداً نظر خود را تأیید کردند پیش بینی 82000 دلار پس از رویداد آینده “Halving”.

با این حال، ژله نیز تنظیم یک هدف بالاتر برای این چرخه گاو نر. همانطور که در این پست گفته شد، الگوی مگافون صعودی در نمودار BTC “هنوز دارای الگوی 180,000 دلاری” است، با وجود اصلاحات اخیر. این تحلیلگر ادعا می کند که “اگر الگوی میم یک بار دیگر اجرا شود” تعجب نخواهد کرد.

این اصلاح باعث شد BTC برای چندین دوره اعداد خونریزی را ثبت کند. بزرگترین ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه افت 8.4% و 3.1% را نشان می‌دهد. به همین ترتیب، فعالیت بازار BTC در روز گذشته با حجم معاملات روزانه 42.56 میلیارد دلار، 32.1 درصد کاهش یافته است.

با این وجود، بیت کوین 3.5 درصد از قیمت خود در 24 ساعت قبل بهبود یافته است و در حال حاضر با قیمت 66275 دلار معامله می شود. از پایین ترین نقطه این اصلاح، BTC 10.3٪ افزایش یافته است.

BTC، BTCUSDT، بیت کوین

Bitcoin's performance on the three-day chart. Source. BTCUSDT on TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر