بلاک چین اپتوس ادعا می کند که سه برابر تراکنش در ثانیه نسبت به سولانا انجام می دهد، اما روز اول راه اندازی آن شاهد انجام تراکنش های بسیار کمتری در شبکه بود.


پس از چهار سال توسعه و میلیون‌ها سرمایه مالی، بلاک چین لایه 1 Aptos (APT) سرانجام در 17 اکتبر شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد، البته با استقبالی متفاوت.

بلاک چین اثبات سهام شاهد سرمایه گذاری میلیون ها نفر از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر بوده است و قبلاً ادعا کرده بود که توانایی پردازش 160000 تراکنش در ثانیه (TPS) را دارد.

با این حال، برخی از اعضای جامعه اشاره کرده اند که TPS ادعا شده بسیار کمتر از انتظارات در شبکه اصلی است.

با توجه به بلاک چین Aptos کاوشگر این شبکه در زمان نگارش این مقاله حدود 4 TPS را مشاهده می کند، در حالی که برخی از کاربران در توییتر گزارش داده اند که قادر به ارسال تراکنش نیستند.

دیگران در توییتر متوجه شد Aptos Discord برای چند ساعت پس از راه‌اندازی شبکه اصلی بسته شد، به این دلیل که تیم تلاش می‌کرد تا بحث درباره مشکلات احتمالی راه‌اندازی را متوقف کند.

Cointelegraph برای نظر دادن با Aptos تماس گرفت و در 18 اکتبر به توییت “روز اول” توسط Aptos هدایت شد.

در توییت، آپتوس گفت با پیوستن تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در اکوسیستم، این شبکه طبق انتظار عمل می کند. کوین تلگراف با استفاده از کاوشگر بلاک چین توانست انواع تراکنش های کاربران را مشاهده کند.

Aptos نیز گفت کامنت‌های کانال‌های Discord و Telegram خود را برای “محافظت از جامعه در برابر کلاهبرداری” بست و آنها “در صورت لزوم به حالت عادی باز خواهند گشت.”

توکنومیک Aptos هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، که برخی را به این سمت سوق می دهد نقل قول نگرانی‌ها از اینکه صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس و FTX توکن‌های خود را بدون دسترسی به چنین اطلاعاتی در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند.

مربوط: دادگاه تا حدی درخواست آزمایشگاه Aptos برای رد دعوی یک میلیارد دلاری گلیزر را رد کرد.

Aptos میلیون ها نفر را از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر با بیشترین سرمایه گذاری دیده است دور اخیر تامین مالی در ماه جولای، Aptos Labs 150 میلیون دلار، دور قبلی در ماه مارس، خالص کرد 200 میلیون دلار جمع آوری کرد با شرکت کنندگانی از جمله Andreessen Horowitz (a16z)، FTX Ventures، و Coinbase Ventures.

Aptos Labs توسط کارمندان سابق متا Mo Shaikh و Avery Ching ایجاد شد که در پروژه شکست خورده بلاک چین Diem شرکت داشتند که منجر به نابودی شد.در بهمن ماه سال جاری و دارایی های معنوی و سایر دارایی های خود را فروخت.

بلاک چین بر اساس یک زبان برنامه نویسی ساخته شده است که در اصل برای بلاک چین متا ساخته شده Diem ساخته شده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر