فرار مغزها: مالیات کریپتو هند پروژه‌های کریپتو نوپا را مجبور به حرکت می‌کند

چندین پروژه ارز دیجیتال هندی در حال برنامه ریزی برای انتقال پایگاه های خود به حوزه های قضایی دوستدار ارز دیجیتال هستند.

هند 30 درصد مالیات کریپتو قانون شد در 31 مارس و علیرغم هشدارهای چندین ذینفع در مورد تأثیر نامطلوب احتمالی آن بر صنعت نوظهور کریپتو، از اول آوریل اجرایی شد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ظرف چند هفته پس از اجرایی شدن قانون جدید مالیات کریپتو، حجم معاملات در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال تا 90 درصد کاهش یافت. کاهش فعالیت معاملاتی به این دلیل است که معامله گران یا وجوه خود را از مبادلات ارز دیجیتال متمرکز دور می کنند یا استراتژی نگهداری را در معاملات اتخاذ می کنند.

بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال امیدوار بودند که مالیات بر کریپتو حداقل نوعی از شناخت را برای اکوسیستم کریپتو ارائه کند و به آنها کمک کند تا به خدمات بانکی دسترسی آسان داشته باشند. با این حال، اثر برعکس بوده است.

در 7 آوریل، شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که از هیچ پلتفرم ارز دیجیتال با استفاده از واسط پرداخت یکپارچه (UPI) – دروازه ملی پرداخت فیات – آگاه نیستند.

در حالی که صرافی‌های کریپتو مستقیماً از UPI استفاده نمی‌کردند، قبلاً با چندین پردازنده پرداخت با دسترسی UPI برای تسهیل اتصال فیات به کریپتو همکاری داشتند.

این یک استراتژی رایج است که توسط چندین پلتفرم ارز دیجیتال پیشرو در سراسر جهان گنجانده شده است. بایننس این کار را انجام داده است در بریتانیا، مالزی و چند حوزه قضایی دیگر پس از اینکه دسترسی مستقیم به درگاه ملی پرداخت فیات در کشورهای مربوطه ممنوع شد.

با این حال، پس از بیانیه NPCI در 7 آوریل، ارائه دهندگان خدمات پرداخت – ظاهراً به دلیل احتیاط بیش از حد نسبت به موضع خصمانه دولت در مورد ارزهای دیجیتال – شروع به قطع روابط با پلتفرم‌های ارز دیجیتال کردند.

اکنون، صرافی‌های کریپتو هند با وجود قوانین مالیاتی جدید معرفی‌شده، حتی نمی‌توانند یک پردازشگر پرداخت شخص ثالث پیدا کنند.

این، همراه با سیاست شدید مالیاتی، باعث می‌شود که پلتفرم‌های کریپتو در کشور به فکر حرکت به سمت حوزه‌های قضایی مساعدتر برای ارزهای دیجیتال باشند، که دبی انتخاب اصلی است. Sathvik Vishwanath، مدیر عامل صرافی کریپتو هند Unocoin، به Cointelegraph گفت:

سیاست های مالیاتی ناعادلانه در هند باعث می شود مردم کشورهای جایگزینی مانند امارات را برای پروژه های جدید خود در نظر بگیرند. از طرف دیگر، مردم بیشتر به فکر کار برای کشورهای خارجی برای جلوگیری از سردرگمی مالیاتی هستند. هند باید قوانین مالیاتی خود را برای صنعت کریپتو اصلاح کند.

فرار مغزها شروع شده است

اکوسیستم کریپتو هند در چند سال گذشته رشد کرده است و علیرغم عدم شفافیت قانونی، چندین تک شاخ تولید کرده است. بسیاری از ذینفعان اکوسیستم با امید به شفاف سازی به زودی به دولت ابراز ایمان کرده بودند. با این حال، با اجرایی شدن قوانین مالیاتی پس‌رونده، بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال در حال حاضر تصمیم به نقل مکان به خارج از کشور گرفته‌اند.

یک صرافی فیزیکی ارز دیجیتال در هند. منبع: Bitcoin.com

یک مربی و کارشناس ارز دیجیتال محلی آشنا با این موضوع که ترجیح داد ناشناس بماند، به کوین تلگراف گفت که Polygon، یکی از راه حل های پیشرو مقیاس گذاری اتریوم در هند، به دنبال انتقال پایگاه خود به همراه Push Token به دبی است. هیچ یک از این شرکت ها در زمان انتشار به سوالات Cointelegraph پاسخ ندادند.

پوشپندرا سینگ، کارآفرین برجسته ارزهای دیجیتال و بنیانگذار پلتفرم رسانه ارز دیجیتال SmartView AI، به کوین تلگراف گفت:

دودلی هند در مورد پذیرش دارایی‌های دیجیتال باعث می‌شود هزاران توسعه‌دهنده، یوتیوب‌بر، استارت‌آپ، سرمایه‌گذار و معامله‌گر به مکان‌هایی با کشورهای دارای مقررات دوستانه‌تر مانند دبی یا السالوادور بروند. طبق گزارش اخیر، منطقه آزاد DMCC دبی اعلام کرده است که 16 درصد از ثبت شرکت های جدید ثبت شده در سه ماهه اول سال 2022، شرکت های ارز دیجیتال و بلاک چین بوده اند. میلیون‌ها جوان با استعداد هندی از رشته‌های مختلف، خاک هند را در جستجوی فرصت‌های بهتر ترک کرده‌اند. اکثر کشورها توسعه وب 3، متاورس و بلاک چین را تشویق می کنند.

دولت هند از سال 2018 علیرغم اطمینان از آن، پیش نویس لایحه کریپتو را ارائه نکرده است. همزمان، با عجله قوانین مالیاتی جدیدی را در عرض دو ماه تدوین کرده است که به شدت از قوانین قمار و شرط بندی کشور الهام گرفته شده است. دولت نتوانسته است نظر ذینفعان در اکوسیستم کریپتو را دریافت کند و تأثیر فاجعه‌بار آن برای همه در ماه اول قابل مشاهده است.

در ماه مارس، Sandeep Nailwal بنیانگذار Polygon در مورد سناریوی احتمالی فرار مغزهای ارز دیجیتال هشدار داد. او گفت در آن زمان که رویکرد دولت هند در قبال ارز های دیجیتال قطعاً منجر به یک وضعیت فرار مغزها می شود:

من می خواهم در هند زندگی کنم و اکوسیستم Web3 را تبلیغ کنم. اما، به طور کلی، نحوه عدم قطعیت نظارتی وجود دارد و Polygon چقدر بزرگ شده است، برای ما یا هیچ تیمی منطقی نیست که پروتکل‌های خود را در معرض خطرات محلی قرار دهیم.

Nischal Shetty، بنیانگذار صرافی کریپتو WazirX، که گزارش شده است جابجا شد پایگاه او در دبی، نگرانی های مشابهی را با کوین تلگراف در میان گذاشت:

چالش‌هایی که امروزه سرمایه‌گذاران کریپتو با آن‌ها مواجه هستند، می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از معایب برای کل سیستم شود. همچنین می‌تواند منجر به معامله معامله‌گران در صرافی‌های همتا به همتا به جای صرافی‌های هندی شود که مطابق با مشتری خود هستند. همچنین منجر به زیان دولت در درآمدهای مالیاتی خواهد شد. تحت چنین شرایط نامطلوبی، شاهد مهاجرت بیشتر و بیشتر استارت آپ های کریپتو و وب 3 به خارج از کشور خواهیم بود. ما باید این فرار مغزها را با اعمال سیاست‌های مساعدتر و ملموس‌تر که به ما در انجام آن در هند کمک می‌کند، متوقف کنیم.»

آیا راه حلی وجود دارد؟

بانک مرکزی هند در حال حاضر بزرگترین مدافع ممنوعیت استفاده از کریپتو است، در حالی که بسیاری از وزرای رژیم فعلی خواستار افزایش مالیات بر کریپتو شده‌اند و دلیل آن استفاده از آن برای فعالیت‌های غیرقانونی است. با نگاهی به موضع کنونی دولت و وزارتخانه ای که مسئول تدوین مقررات کریپتو هستند، امید چندانی به تغییر موضع وجود ندارد و تا زمانی که دولت متوجه آسیب هایی شود که با سیاست های خود وارد کرده است. اکثر پلتفرم‌های کریپتو هند ممکن است قبلاً نقل مکان کرده باشند.

به نظر می رسد یکی از نگرانی های اصلی وزیران هند استفاده از ارز دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی باشد. با این حال، این مفهوم چندین بار در طول سال‌ها رد شده است آخرین گزارش Chainalysis نشان می‌دهد که استفاده از کریپتو برای فعالیت‌های غیرقانونی به کمتر از 1٪ از کل عرضه در گردش کاهش یافته است.

نیاز زمان یک چارچوب قدرتمند ارز دیجیتال است و دولت می تواند از همتایان آسیایی خود مانند تایلند و مالزی الهام بگیرد. تایلند پیشنهاد اولیه خود را رد کرد مالیات 15 درصدی کریپتو بر عایدی سرمایه و همچنین معامله گران از مالیات بر ارزش افزوده در صرافی های تنظیم شده برای ترویج استفاده از ارز دیجیتال معاف شدند. دولت هند باید سریعاً برای جبران خسارت اقدام کند. در غیر این صورت در مسابقه Web3 تماشاگر خواهد بود.

محمد دانیش، مدیر ارشد حقوقی صرافی بیت درایو، در پایان گفت: «در حالی که هند در تولید سازندگان با استعداد استثنایی در فضای Web3 که ارزش زیادی به صنعت در سرتاسر جهان می‌افزایند، از جلو پیشرو است، اما به طرز بدی نتوانسته فضای مساعدی را فراهم کند. برای پروژه های Web3 که از هند به دلیل سیاست نظارتی مبهم آن در مورد فعالیت های مربوط به استفاده از ارز دیجیتال فعالیت می کند.

اقدام اخیر برای قطع پرداخت‌های خرده‌فروشی برای صرافی‌های ارز دیجیتال نمونه جدیدی است که باعث شد حجم معاملات در برخی از پلتفرم‌ها به ۹۰ درصد کاهش یابد. هیچ توجیه قانونی برای ممانعت از دسترسی پرداخت ها به صرافی ها وجود ندارد. چنین اقدامات غیرمنتظره و غیرموجهی همچنین پروژه های Web3 را تحت فشار قرار می دهند تا پایگاه خود را به حوزه های قضایی راحت تری مانند دبی، سنگاپور، پرتغال و سایرین تغییر دهند. نیاز فوری دولت به اتخاذ تدابیر اصلاحی برای جلوگیری از فرار مغزها به بهترین نحو وجود دارد.»

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس