فرصت ها و خطرات Metaverse برای مشاغل کوچک

وقتی صحبت از پذیرش Metaverse برای مشاغل کوچک می شود، مزایای آن بیشتر از خطرات است.

را متاورس به یکی از بزرگترین کلمات مهم در بلاک چین و ارز دیجیتال تبدیل شده است، زیرا وعده می دهد تجربه ای فراگیرتر، تعاملی و مشارکتی تر از آنچه اینترنت تا به امروز انجام داده است، ارائه دهد.

این وعده دنیای جدید باعث شده است که شرکت های بزرگی مانند متا (که به طور رسمی به عنوان فیس بوک شناخته می شود) مبالغ هنگفتی را در فضای نوپا سرمایه گذاری کنند. وقتی اکثراً نام متاورس را می‌شنوند، ذهنشان به چند چیز می‌رود: راهی برای شرکت‌های جهانی برای به نمایش گذاشتن تمایلات خود در زمینه فناوری، محصولی باطنی برای تعداد معدودی منتخب برای نمایش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا جبهه‌ای جدید در توسعه بازی. با این حال، یک پایین رفتن عمیق در Metaverse یک دنیای کاملا جدید را نشان می دهد، دنیایی پر از فرصت ها و خطرات جدید هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل.

اگرچه ممکن است اکوسیستم متاورس فعلی مملو از شرکت‌های بزرگ باشد، اما در نهایت، برای پذیرش گسترده‌تر، کسب‌وکارهای کوچک باید تغییری ایجاد کنند. با نگاهی به الگوهای تاریخی در پذیرش فناوری های جدید مانند اینترنت، پرداخت های تلفن همراه و موارد دیگر، آشکار است که کسب و کارهای کوچک نقش مهمی در جذب توده ها ایفا می کنند.

یکی از دیدگاه‌های مهم از Connect 2021 فیس‌بوک این بود که ظهور Metaverse قریب‌الوقوع است، اما جدول زمانی برای پذیرش گسترده حداقل بیش از یک دهه است. مطالعه ای که توسط Pew Research انجام شده است یافت که حدود 54 درصد از نوآوران، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای برتر فناوری هستند. در همین حال، رهبران سیاست بر این باورند که تا سال 2040، متاورس جنبه ای کاربردی از زندگی روزانه نیم میلیارد نفر یا بیشتر در سراسر جهان خواهد بود.

فوریت برای انتقال به Metaverse ممکن است فوری نباشد، اما کسب و کارها باید حداقل در اطراف این فناوری را در نظر بگیرند. با استفاده استراتژیک از منابع در حال حاضر، یک شرکت قادر خواهد بود تجربه را برای مشتریان آینده وضعیت بخشد.

برای درک اینکه Metaverse چه فرصت‌ها و ریسک‌هایی را برای یک کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد، درک زیرساخت‌های Metaverse ضروری است. جان رادوف، مدیر عامل شرکت بازی های سه بعدی Beamable، در هفت لایه طبقه بندی کرد:

  1. زیرساخت: این لایه نیمه هادی ها، علم مواد، محاسبات ابری و شبکه های مخابراتی است که امکان ساخت لایه ها را بر روی آن فراهم می کند.
  2. رابط انسانی: لایه رابط انسانی به سخت افزاری اطلاق می شود که برای دسترسی به متاورس استفاده می شود. این شامل همه چیز از دستگاه های تلفن همراه گرفته تا هدست های VR می شود.
  3. تمرکززدایی: همه چیز را بر اساس ساختاری بدون مجوز، توزیع شده و دموکراتیک بسازید.
  4. محاسبات فضایی: این لایه به نرم افزاری اطلاق می شود که اشیا را به صورت سه بعدی آورده و به رابط سخت افزاری اجازه تعامل با آنها را می دهد.
  5. Creator economy: ساختن پروژه‌های Metaverse و کسب درآمد از آن‌ها را برای سازندگان آسان‌تر کنید.
  6. کشف: راه هایی برای کشف تجربه.
  7. تجربه: کاربران می توانند با بازی ها، تجربیات اجتماعی، موسیقی زنده و غیره درگیر شوند.

به احتمال زیاد، بیشتر کسب و کارهای کوچک در ارائه تجربیات Metaverse به مشتریان خود مشارکت خواهند داشت. ناوین سینگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شبکه مدیریت داده غیرمتمرکز اینری، در گفتگو با کوین تلگراف در مورد پتانسیل مخرب متاورس گفت:

اخیر: بلاک چین بدون ارز دیجیتال: پذیرش فناوری غیرمتمرکز

«دیگر این موضوع مطرح نیست که متاورس یک اختلال بزرگ برای اقتصاد دیجیتال باشد. تمرکز واقعی در حال حاضر این است که Metaverse برای کدام صنایع مهم ترین خواهد بود. Metaverse به عنوان دروازه ای برای اقتصاد دیجیتال جدید، امکانات جدیدی را برای چندین حوزه باز می کند.

صنایعی که به احتمال زیاد دستخوش دگرگونی می شوند و تاثیر فوری متاورس را احساس می کنند، بازی، مد، سرگرمی، رسانه و خرده فروشی هستند. در عین حال، برای اینکه Metaverse پتانسیل کامل خود را آزاد کند، یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌ها، قابلیت همکاری در سراسر بافت آن است.»

متاورس در حال تغییر شکل صنایع است

صنعت بازی به طور سنتی پیشگامی در پذیرش فناوری‌های پیشرفته بوده است و این موضوع در مورد Metaverse نیز صدق می‌کند. بسیاری از گیمرها در حال حاضر Metaverse را به عنوان مرز بعدی در بازی می دانند. توسعه دهندگان می گویند که بازی های امروزی اغلب احساس تنهایی می کنند. اگرچه بازی چند نفره مشکل انزوا را تا حدی حل می کند، متاورس غوطه ور شدن و جامعه را به سطح جدیدی می برد. جوامع ایجاد شده توسط پروژه های متاورس مانند Decentraland، Axie Infinity و Sandbox نه تنها مزایای اجتماعی بلکه مزایای پولی نیز به همراه دارند.

با این حال، فضای بازی Metaverse در حال حاضر تحت تسلط شرکت های بزرگ است. تحقیق و توسعه بازی Metaverse معمولاً برای مشاغل کوچک خارج از بودجه است. نیکیتا ساچدف، بنیانگذار و مدیرعامل Luna PR، فکر می‌کند که در کنار بازی، املاک و مستغلات بخشی دیگری است که به طور بالقوه می‌تواند یکی از پذیرنده‌های قبلی Metaverse باشد. ساچدف به کوین تلگراف گفت:

برای املاک و مستغلات، شرکت ها و آژانس ها همیشه به دنبال توسعه راه هایی برای گردش و تجسم املاک برای فروش پیش از برنامه و سرمایه گذاران خارجی هستند. تصور کنید که می‌توانید کل یک مجتمع را قبل از اینکه توسعه پیدا کند، گردش کنید؟ سرمایه گذاری در املاک دنیای واقعی بسیار فراگیرتر خواهد شد و دیگر نیازی به “خانه های باز” نخواهد بود.”

ارزش بازار جهانی املاک و مستغلات بیش از 3 تریلیون دلار تخمین زده می شود و هر گونه ضربه احتمالی در این فضا می تواند پیامدهای اقتصادی و جامعه شناختی بسیار زیادی داشته باشد.

مد یکی دیگر از بخش هایی است که می تواند توسط متاورس مختل شود. در واقع، قبلاً موفقیت آمیز بوده است هفته مد Metaverse که شامل نمایش های باند، بعد از مهمانی، تجربه های همه جانبه، خرید، گفتگوهای پنل و موارد دیگر بود.

وحید چماس، یکی از بنیانگذاران Faith Tribe – یک پلتفرم طراحی متن باز – معتقد است که از آنجایی که Metaverse و مد در نهایت به هویت مربوط می شوند، آنها باید یکدیگر را تکمیل کنند. او در گفتگو با کوین تلگراف گفت:

«مردم به متاورس جرأت می‌کنند و انواع کارها را برای زندگی کردن انجام می‌دهند و هویتی را به تصویر می‌کشند که شاید در محدوده فیزیکی زندگی نمی‌کنند. پوشیدنی ها بدون شک برای نشان دادن شخصیت و هویت شما مساعدترین هستند. با داشتن این پیوند بین فیزیکی و دیجیتال هویت درک شده شما را برجسته می کند، ما معتقدیم که اختلالات بیشتری در دنیای مد فیزیکی و متاورس برای برندهایی که مد دیجیتال را جدی می گیرند، ایجاد خواهد شد.

خطرات مرتبط با متاورس

قرار گرفتن در معرض Metaverse می تواند خطر بیشتری برای مشاغل کوچک داشته باشد. اکوسیستم هنوز در حال شکل گیری است و شخصیت نامشخص و نوپا Metaverse می تواند نقشه راه برخی از مشاغل را به بیراهه بکشاند. جیک فریزر، رئیس توسعه کسب‌وکار در Mogul Productions، در توضیح این موضوع به Cointelegraph گفت:

اخیر: به گفته کارشناس DeFi، تقاضا برای استیبل کوین یورو بسیار زیاد است

“تخصص فنی و دانستن چگونگی ساختار محیط برای کاربران به صورت مجازی فضایی روان است و نیاز دارد که افراد برای اجرای بهترین تجربه کاربری انگشت خود را روی نبض بگذارند. همچنین باید برای کاربر ارزش و چیزی منحصر به فرد وجود داشته باشد که نتواند از برند شما در مکان دیگری دریافت کند. اگر «قلاب» واضحی وجود نداشته باشد، می‌تواند سخت باشد که کسب‌وکارها را قبول کنند.»

با این حال، بدیهی است که سرمایه گذاری در Metaverse برای شرکت های مربوطه نه تنها به کسب و کارها کمک می کند تا برای آینده آماده باشند، بلکه پیشنهادات فعلی آنها را نیز سودآورتر می کند. فواید آن بسیار بیشتر از خطرات آن است. جورج ناریتا، مدیر عامل Aurora42، به Cointelegraph گفت:

مهم‌ترین خطر، وارد نشدن به دنیای متاورس است. من فرصت‌های زیادی را می‌بینم، به‌ویژه برای پذیرندگان اولیه، همان‌طور که در آغاز دوره دات‌کام بود. خیلی‌ها نمی‌دانستند چگونه ارتباط برقرار کنند. تنها بودن در متاورس کافی نیست. کسانی که دید مخربی دارند و با ایجاد مشترک با فالوورهای خود تجربیات و ارتباطات عاطفی را فراهم می کنند، جلوتر خواهند بود. امروز، مردم نمی‌خواهند منفعل باشند، بلکه می‌خواهند بخشی از ساختن این جهان باشند.»

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس