فرهنگ ناشناس در کریپتو ممکن است ارتباط خود را از دست بدهد

اگرچه تیم های ناشناس برخی از زیرساخت های پیشرو در کریپتو را ایجاد کرده اند، بسیاری از شرکت کنندگان جدید در اکوسیستم از هویت واقعی خود استفاده می کنند.

کریپتو ارزش های بسیاری را به ارث برده است که در روزهای اولیه اینترنت رایج شدند.

بسیاری از شرکت کنندگان در فضای کریپتو از زمان شروع بیت کوین ناشناس بوده اند.بیت کوین)، از آنجایی که استفاده از این پول دیجیتال تا زمانی که هیچ کس آدرس عمومی کاربر را نداند، میزان مشخصی از ناشناس بودن را ارائه می دهد. هویت واقعی خالق آن، ساتوشی ناکاموتو، تا به امروز ناشناخته مانده است.

جدیدترین موج نوآوری که توسط پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) رهبری می‌شود، تیم‌های ناشناس خود را حفظ می‌کنند. حق عمومی ناشناخته ماندن.

بنیانگذار داشبورد تجزیه و تحلیل DeFi، DefiLlama، فرد ناشناس 0xngmi، جایزه باگ بر روی هویت خود منتشر کرد. او به جای انجام این تلاش برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها در کد DefiLlama، 1 اتر (ETH) به هرکسی که توانسته هویت خود را با توضیح دقیق از نحوه اطلاع پیدا کند. در زمان نگارش این مقاله هیچ کس نتوانسته هویت او را فاش کند.

0xngmi نیز بوده است آموزش دادن افرادی که می‌خواهند با راهنمای «چگونه ناشناس بمانیم» ناشناس بمانند، که یک سند مشترک است که به مشارکت‌کنندگان اجازه می‌دهد آن را اضافه و ویرایش کنند تا آن را بهبود بخشند.

با گشت و گذار در توییتر کریپتو، تعداد زیادی «سلبریتی» با نام مستعار وجود دارند که صرفاً بر اساس شهرتی که به دست آورده‌اند، شخصیت دیجیتالی با تعداد قابل توجهی فالوور دارند.

حساب دیگری که در توییتر ناشناس باقی مانده است، The DeFi Edge، دلایل تصمیم او برای ناشناس ماندن حساب را در توییتر منتشر کرد. بنیانگذار سایت تحلیلی DeFi فعلاً قصد افشای هویت خود را ندارد، اما برخی جزئیات جزئی را حذف کرده است:

از آنجایی که صنعت به وب 3 تغییر نام می دهد و طیف وسیعی از استعدادها به اکوسیستم جذب می شوند، تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در این فضا تصمیم گرفته اند رویکرد متفاوتی در پیش بگیرند. آنها در موقعیتی هستند که بعداً ویژگی های مختلف شخصیت فیزیکی خود را آشکار می کنند تا نام مستعار پیدا کنند یا هویت واقعی خود را به طور کلی آشکار کنند.

پس از فروپاشی اخیر Terra، بی بی سی گزارش شده است مردی خود را به خانه دو کوون در سئول رساند که همسرش در را پاسخ داد. بنیانگذار 30 ساله Terra در توییتر کریپتو فعال بوده و از هویت واقعی خود برای تبلیغ پروتکل خود و برقراری ارتباط با جامعه در این مواقع بحرانی استفاده می کند. باز بودن هویت او برای عموم ممکن است به او کمک کند تا اعتماد را به سرمایه گذاران و جامعه منتقل کند، اما او را در معرض تهدیدهایی در زندگی واقعی نیز قرار داد. چنین موقعیت هایی از جمله دلایلی است که باعث می شود بسیاری از کارآفرینان در این فضا ناشناس بمانند.

مربوط: چگونه سقوط Terra بر مقررات آتی استیبل کوین تأثیر می گذارد

در یک کشمکش دائمی بین جریان باز اطلاعات و حفظ حریم خصوصی افراد، حفاظت از ناشناس بودن و اجتناب از رد شدن به موضوع مهم انقلاب فرهنگی و فناوری جدید در حال وقوع در جامعه آنلاین تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین هویت های بحث برانگیز افشای هویت زمانی بود که روزنامه نگار کیت نوتوپولوس مقاله ای با عنوان “ما نام واقعی بنیانگذاران مستعار Bored Ape Yacht Club را پیدا کردیم” نوشت که در آن او. هویت ها را از طریق سوابق در دسترس عموم کشف کرد مرتبط با آزمایشگاه یوگا.

معترضان با ماسک گای فاکس. در عصر اینترنت، ماسک به نمادی در ارتباط با ناشناس بودن و حریم خصوصی تبدیل شده است.

فاش کردن هویت ≠ داکس کردن

داکسینگ که معمولاً به عنوان یک اقدام خصمانه از طریق اینترنت ذکر می شود، به معنای القای توانایی یافتن یک شخص و افشای اطلاعات خصوصی در مورد یک فرد یا سازمان است. اگرچه این اصطلاح توسط گروه های افراطی به عنوان راهی برای تهدید و ارعاب افراد به حاشیه رانده شده به صورت آنلاین ابداع شد، کلمه Doxxing در حال حاضر با معنای آشکار کردن هویت بدون مفاهیم افراطی انحصاری ترکیب می شود.

اخیراً، 0xngmi یافته‌هایی را جمع‌آوری کرده است که شارلوت فانگ را به عنوان شخصی که پشت حساب ناشناس Miya قرار دارد، مرتبط می‌کند. موسس پروژه هنری NFT، Milady Maker ظاهراً از این نمایه آنلاین مستعار برای انتشار سخنان نفرت‌انگیز علیه اقلیت‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده است.

پس از اینکه شارلوت به عنوان شخصی که پشت حساب مستعار مرتبط با یک فرقه آنلاین شناخته شد، مجبور شد از پروژه کناره گیری کند زیرا قیمت کف میلادی میکر به شدت کاهش یافت.

تیم های ناشناس که ثروت را مدیریت می کنند

سازمانهای مستقل غیرمتمرکز (DAO) در را برای بسیاری از شرکت کنندگان باز کرده است تا بتوانند در حین ناشناس ماندن در اداره یک پروژه مشارکت کنند. یا به دلایل ایمنی یا برای جلوگیری از مقررات، اکثر این پروژه ها دارای بنیانگذاران و مشارکت کنندگان ناشناس هستند. این امر در سال های اخیر معمول بوده است.

گروگ، یک حساب کاربری مستعار در توییتر، دلایل خود را برای ناشناس ماندن به عنوان CapitalGrug و ارزش قضاوت صرفاً بر اساس عملکرد و ایده ها به Cointelegraph گفت:

“فکر می‌کنم دلیل اصلی ناشناس ماندنم این است که بتوانم در آن شرکت کنم و به حفظ همان فرهنگ بی‌احترامی کمک کنم که از ابتدا در مورد کریپتو بسیار جالب بود.”

تعداد زیادی از بازیگران خوب در این فضا ناشناس مانده‌اند و با نداشتن ویژگی‌های تعیین‌کننده دیگر بر درک افراد از آن شخصیت تأثیرگذار هستند و به پروژه‌ها و جوامع ارزش می‌دهند.

ناشناس بودن همچنین می تواند مسیر افرادی باشد که به شروعی تازه نیاز دارند، اما این می تواند تأثیری بر نفوذ بازیگران بدخواه به فضا داشته باشد.

در ژانویه، هویت واقعی 0xSifu، بنیانگذار پروتکل Defi Wonderland، با نام مایکل پاترین معرفی شد، یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتو منحل شده QuadrigaCX.

یکی از بنیانگذاران این صرافی رسوایی پیش از این به 18 ماه حبس محکوم شده بود. زندان فدرال ایالات متحده برای سرقت هویت مربوط به کلاهبرداری از کارت اعتباری. پاترین حتی نام واقعی او نیست. پس از مدت زندان و قبل از تأسیس QuadrigaCX، او بنا به گزارش ها نام خود را از عمر دانانی تغییر داد.

اخیر: جوان‌ترین سرمایه‌گذاران کریپتو در برابر باد مخالف – و سرفصل‌ها محکم ایستادگی می‌کنند

با این خبر، پروتکل سرزمین عجایب از بین رفت و بحث در مورد اینکه آیا تیم های ناشناس باید اجازه رسیدگی به مبالغ هنگفت را داشته باشند یا خیر، در کانون توجه قرار گرفت. حتی دانیل سستا، یکی از بنیانگذاران سرزمین عجایب، گفت که او انتظار دارد تیم های ناشناس ارتباط خود را به نفع تیم هایی که هویت کامل آنها فاش شده است، از دست بدهند.

بازتعریف هویت ناشناس

اگرچه با گذار به سمت شفافیت در ارز های دیجیتال در سال‌های اخیر، فرهنگ ناشناس همچنان بسیار قوی است. همانطور که Grug به اشتراک گذاشته است، لازم نیست در این فضا کاملاً ناشناس بماند:

به عنوان مثال، «صندوق ما تماماً بی‌سابقه است، اگرچه همه ما به همدیگر داوکس کرده‌ایم. وقتی من به رویدادها می روم و مردم تلفن خود را برای دنبال کردن من در توییتر بیرون می آورند، معمولا ناشناس هستند.

هویت، چه عمومی باشد و چه ناشناس، موضوع بسیار ظریفی است که همه ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. یافتن تعادل بین هویت کاملاً ناشناس و عمومی، مهم ایجاد یک جامعه ارز دیجیتال غنی تر و متنوع تر خواهد بود.

تا این مرحله، فرهنگ ناشناس در کریپتو ثابت کرده است که ارزش مثبتی به همراه دارد، زیرا تعصبات را به حداقل می‌رساند و به افراد اجازه می‌دهد کاملاً خود را ابراز کنند. بازیگران بد می‌توانند از این فرصت برای شروعی تازه استفاده کنند، که اگر به بازی بدخواهانه ادامه دهند می‌تواند خطرناک باشد. اما، اگر آنها به مشارکت کنندگان سالمی در یک اکوسیستم تبدیل شوند و برای جامعه ارزش قائل شوند، می تواند ثابت کند که مردم سزاوار فرصتی دوباره هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس