در روز شنبه، 30 آوریل، سازندگان Bored Ape، Yuga Labs، اتریوم را شکستند. پروژه جدید آنها با الهام از متاورژن، Otherside، قطعه‌های زمین مجازی را به جمعیتی خروشان فروخت که فریاد می‌زدند: «خفه شو و پولم را بگیر!» در این مورد، واحد پولی مورد نظر بود ApeCoin اخیرا ایجاد شده است. با این حال، از آنجایی که اتریوم میزبان ApeCoin و NFT های زمین است، جمعیت خروشان برای پرداخت هزینه های گاز عملیات به ETH نیاز داشتند.

اگر با اتریوم آشنا هستید، از قبل می‌دانید که چه اتفاقی افتاده است. به گفته IntoTheBlock’s لوکاس اوتومورو، “فروش زمین دیگر میمون Bored به پردازش هزینه های بیشتری توسط اتریوم در سه ساعت نسبت به دو هفته قبل منجر شد.” البته همه جهنم شکست. قیمت گاز در سراسر شبکه بالا رفت، بسیاری از تراکنش‌ها با شکست مواجه شدند که باعث شد مردم هزینه‌های گاز خود را از دست بدهند، و دیگران فقط نمی‌توانستند زمین‌های NFT را که حقشان بود، برش دهند.

در پایان روز، Otherside مجازی NFT ها، معروف به Otherdeeds، به فروش رفت. شبکه اتریوم حدود 125 میلیون دلار فقط در هزینه گاز به جیب زد. با این حال، از این جنون جان سالم به در نبرد. چندین پروژه مبتنی بر اتریوم عملکرد ناموفق و/یا کندی را گزارش کردند و Etherscan، کاوشگر بلاک اتریوم، به طور کامل از کار افتاد. یوگا لبز، خالق Bored Ape، اظهار داشت: «از اینکه چراغ‌های اتریوم را برای مدتی خاموش کردیم متأسفیم.

ریشه های دیگری

در ماه مارس، آزمایشگاه‌های یوگا یک دور سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری به رهبری آندریسن هوروویتز برای ساخت Otherside جمع‌آوری کرد. ظاهراً، این یک پروژه Metaverse در رگه های Decentraland و The Sandbox است، اما با عنصر Play-To-Earn که از ابتدا در آن تعبیه شده بود. در همان ماه، آنها اکنون از بین رفته را ایجاد کردند http://somethingisbrewing.xyz/ از مردم بخواهید که خودشان KYC کنند و اطلاعات شخصی آنها را به آدرس های اتریوم خود پیوند دهند.

آن آدرس‌های ثبت‌شده حق داشتند دو قطعه زمین در زمین بازی Otherside ضرب کنند. دارندگان Bored Ape هر کدام دو قطعه رایگان دریافت کردند. در مجموع 55 هزار Otherdeed وجود دارد. برای ضرب هر یک 305 ApeCoin هزینه دارد. به علاوه، هزینه گاز شبکه اتریوم. با وجود اینکه گران بود، اما با توجه به سابقه موفقیت آمیز آزمایشگاه یوگا، به نظر یک دزدی بود.

تا زمانی که قیمت گاز به سطوح غیرقابل پرداخت افزایش یافت، یعنی.

ETH price chart on FTX | Source: ETH/USD on TradingView.com

Bored Ape’s Creators Yuga Labs صحبت می کنند

سازندگان Bored Ape پس از فروش همه چیز، شکستن همه چیز، و بدون زمین گذاشتن کلکسیونرهای فروتن، با این موضوع کوتاه توییتری به این جنجال پاسخ دادند.

از جمله موارد دیگر، آزمایشگاه یوگا بیان کرد:

  • حتی با وجود اینکه آنها اقدامات ذکر شده KYC را انجام دادند، افراد زیادی خواستار ورود بودند. “این بزرگترین ضرابخانه NFT در تاریخ بوده است که چندین برابر شده است، و با این حال گاز مورد استفاده در طول ضرابخانه نشان می دهد که تقاضا بسیار فراتر از انتظارات هر کسی است.”
  • به زودی، ApeCoin دیگر یک توکن اتریوم نیست و تبدیل به یک ارز دیجیتال تمام عیار خواهد شد. به نظر می رسد کاملاً واضح است که ApeCoin برای مقیاس بندی مناسب باید به زنجیره خود مهاجرت کند. ”
  • آنها هزینه گاز عملیاتی را که انجام نشده است بازپرداخت خواهند کرد. برای کسانی از شما که آسیب دیده اند، ما از تمایل شما برای ساخت و ساز در کنار ما قدردانی می کنیم – بدانید که ما از شما حمایت کرده ایم و هزینه بنزین شما را پس خواهیم داد.”
  • آزمایشگاه یوگا در یک توییت قبلی اعلام کرد که روند بازپرداخت گاز از قبل آغاز شده است. “توجه داشته باشید که شما نیازی به انجام کاری ندارید – ما همه آن را به کیف پول شما منتقل می کنیم و زمانی که کامل شد اعلام می کنیم. روی هیچ پیوندی کلیک نکنید.”

اگرچه به نظر می‌رسد سازندگان Bored Ape کار درستی انجام می‌دهند، شایان ذکر است که افرادی که گفته‌اند بازپرداخت دریافت می‌کنند نتوانستند یک Otherdeed NFT بخرند و مجموعه فروخته شد. آنها هنوز هم می توانند آنها را در بازار ثانویه با قیمتی عالی تهیه کنند، اما جامعه راضی نیست.

کاربران Bored Ape صحبت می کنند

آنچه در زیر می آید مجموعه محدودی از نظرات در مورد راه اندازی است. اکثر این افراد ثروتمند Bored Ape هستند و سرمایه گذاری زیادی روی اکوسیستم آزمایشگاه یوگا انجام می دهند، اما آنها نگران هستند. بیایید آنچه را که آنها گفته اند خلاصه کنیم.

  • به گفته Ap3father، «افت به طرز باورنکردنی ضعیفی پیش رفت. این حقیقت همه چیز است.» بعلاوه، «این افت هیچ کمکی به توزیع جامعه محبوب یوگا نکرد… همان 27.5 هزار نفر خریدند.» با این حال، او می‌گوید: «آزمایشگاه‌های یوگا من را میلیونر کرد. من از این که به خاطر آنها در این وضعیت قرار گرفته ام، بسیار خراب، متواضع و خوشبختم.»

نتیجه گیری او این است که “جامعه به این ضرابخانه به طرز فجیعی پاسخ داد.” و توصیه او این است که بفروشید: “شما ممکن است میلیون ها NFT داشته باشید و این فوق العاده است، اما واقعیت را دنبال کنید. دوست من وقتی یک روز بمیری… تو را در ابر جهان دفن نمی کنند. با این حال، او میمون‌های حوصله‌ای اضافی دارد، بنابراین جایی نمی‌رود. “من هیجان زده هستم که هم میمون ها را بفروشم و هم سفرم را به طرف دیگر ادامه دهم.”

  • به نوبه خود، ایرلندی ابراز ظن کرد. چگونه بزرگترین مبتکران در فضا، جنگ گازی را پیش بینی نمی کنند؟ شما به معنای واقعی کلمه هر آدرس، شناسایی هر KYC’d را دارید. به هر زمین KYCd 2 پیشنهاد دهید؟ و سعی کرد از آزمایشگاه‌های یوگا بخواهد به قولشان مبنی بر فروش زمین به او احترام بگذارند، “ما می شنویم که چگونه “خوب می کنی” من هیجان زده هستم که تراکنش های ناموفق را پرداخت می کنید! اشتباه نعناع خود را تصدیق کنید.»
  • از طرفی 3433 از یوگا لبز دفاع کردند. یوگا به ما اجازه داد BAYC را به قیمت 0.08 ضرب کنیم، آنها سگ‌ها را به ما دادند تا ادعای ارزش فعلی 9 اتریوم را داشته باشیم، آنها سرم‌های رایگان به ارزش 57 ETH را برای نوشیدن یا نگهداری/فروش به ما دادند که باعث شد Mutants به ارزش 30 ETH، آنها 100 تا 200 هزار دلار ارزش داشته باشند. سکه $APE.”

ویتالیک بوترین صحبت می کند

  • در نهایت، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، از قرارداد هوشمند آزمایشگاه‌های یوگا که بر کل عملیات حاکم بود، دفاع کرد. صرف نظر از جزئیات قرارداد، کارمزد مالیات بر ارزش افزوده تا قیمت فهرست + کارمزد مالیات بر ارزش افزوده = قیمت بازار افزایش می‌یابد. اگر مصرف گاز در هر خرید 2 برابر کاهش می یافت، قیمت گاز تعادلی به جای 6000، فقط 12000 gwei بود.

با این وجود، به نظر می رسد سازندگان Bored Ape مصمم به ایجاد بلاک چین خود هستند. حتی برخی از افراد پیشنهاد می کنند که تمام این وضعیت را برای توجیه و بازاریابی آن سازماندهی کرده اند.

Featured Image: Bored Ape's metaverse Otherside logo from the site | Charts by TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر