فعالان صنعت به افکار ویتالیک بوترین در مورد اکوسیستم های زنجیره ای پاسخ می دهند

کادان استادلمن، مدیر ارشد فناوری کومودو به کوین تلگراف گفت: «وابستگی متقابل بین زنجیره‌ها می‌تواند یک اثر دومینویی ایجاد کند که در صورت حمله به یک زنجیره، بر اکوسیستم‌های متعدد تأثیر می‌گذارد، اما مطمئناً این دلیلی برای توقف کار بر روی نوآوری‌های زنجیره‌ای متقابل نیست.»

هفته گذشته، ویتالیک بوترین، اتریوم (ETH) یکی از بنیانگذاران، مخالفت خود را اعلام کرد در مورد ظهور پل های زنجیره ای متقاطع، با استناد به آسیب پذیری های امنیتی به دلیل وابستگی متقابل آنها. با این حال، در روزهای بعد، توسعه‌دهندگانی که روی فناوری‌های زنجیره‌ای متقابل کار می‌کردند، تا حد زیادی تردید او را رد کردند. در بیانیه ای به Cointelegraph، Kadan Stadelmann، مدیر ارشد فناوری بلاک چین سوآپ اتمی کومودو، به انتقاد ویتالیک پاسخ داد:

“آنچه در نهایت به آن نیاز داریم تمرکززدایی واقعی است. به عنوان مثال، به جای تکیه بر یک یا دو پل مورد اعتماد که دارای یک نقطه شکست هستند، بهتر است به سمت آینده ای کار کنیم که در آن پل های متعددی داشته باشیم که امن، غیرقابل اعتماد و قابل اعتماد هستند. مقاوم در برابر سانسور.”

اریک اشدان، رئیس رشد اکوسیستم در تجزیه و تحلیل داده ها و نمایه ساز بلاک چین کووالنت، موافق بود:

Vitalik یک کوکی هوشمند است که به وضوح افکار خود را در مورد وضعیت پل ها انجام داده است. با این حال، گفته او مبنی بر اینکه پل ها ایده بدی هستند و کار نمی کنند، معادل جامعه بیت کوین در سال 2015 است که اتریوم و قراردادهای هوشمند ایده بدی بودند.

Stadelmann همچنین مجدداً تأکید کرد که “عملکرد متقابل زنجیره ای آینده است” و هر دو شبکه اکوسیستم چند زنجیره ای مانند Polkadot (نقطه) و کیهان (ATOM) و همچنین مبادلات غیرمتمرکز اتمی، می تواند اندازه اقتصادی اتریوم را مختل کند. در حمایت از این ادعا، Stadelmann به هزینه های گران قیمت گاز در بلاک چین اشاره می کند که چرا کاربران گزینه های جایگزین را ترجیح می دهند.

با این وجود، مسائل حل نشده ای در مورد بلاک چین های متقابل وجود دارد. اشدان به نمونه ای از قابلیت ترکیب قرارداد هوشمند اشاره می کند، که در آن ارسال یک توکن از طریق یک پل، اگر از پل دیگری عبور کند، آدرس قرارداد یکسانی نخواهد داشت. این بدان معنی است که هر کس دیگری که یک توکن را از طریق پل دیگری ارسال می کند، نمی تواند با توکن های اصلی ارسال شده از پل اصلی تعامل داشته باشد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس