فناوری بلاک چین برای تولید الماس De Beers

De Beers پلتفرم Tracr مبتنی بر بلاک چین را برای ردیابی و مدیریت تولید الماس راه اندازی کرده است.

شرکت جهانی استخراج الماس De Beers یک پلت فرم اختصاصی مبتنی بر بلاک چین را برای مدیریت تولید و توزیع الماس خود راه اندازی کرده است.

این شرکت مدت‌هاست که روی یک سیستم بلاک چین برای ردیابی، ثبت و مدیریت استخراج، تولید و توزیع الماس خود در سراسر جهان کار می‌کند. پلت فرم Tracr بود اولین بار در سال 2018 آزمایش و آزمایش شدو این شرکت سرانجام این پلتفرم را در مقیاس بزرگ برای خدمت به صنعت استخراج الماس گسترده تر منتشر کرد.

De Beers قبلاً این سیستم را در عملیات جهانی خود گنجانده است و تخمین می زند که 25 درصد از تولید الماس آن بر حسب ارزش در Tracr برای سه Sights اول 2022 ثبت شده است. در صنعت الماس، Sight یک اصطلاح جمعی برای یک رویداد فروش و تعداد زیادی الماس برای خرید است.

این پلت فرم به تولیدکنندگان و خرده فروشان صنعت الماس امکان دسترسی به سوابق ضد دستکاری منشأ الماس را می دهد. Sightholders، شرکت‌هایی که خریدار فله‌ای مجاز الماس خام هستند، از سابقه غیرقابل تغییر اعتبار الماس بهره‌مند خواهند شد که به نوبه خود اطمینان بیشتری از شجره و منشاء الماس به خرده‌فروشان ارائه می‌دهد.

De Beers عملکرد پلتفرم را به گونه ای تبلیغ کرده است که بتواند برای دوره های تولید بالا مقیاس شود. Tracr می‌تواند هفته‌ای یک میلیون الماس را در این پلتفرم ثبت کند، که ارتقای بزرگی به پلتفرم‌های متمرکزی است که به دلیل مبارزه با حجم زیادی از داده‌ها که از لحاظ تاریخی باعث ایجاد گلوگاه در این فرآیند می‌شوند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

مانند بسیاری از سیستم های مبتنی بر بلاک چین، Tracr به شرکت ها و کاربران اجازه می دهد تا مجوز، استفاده و دسترسی به داده های الماس را کنترل کنند. این به یک سطح فردی کاهش می یابد و هر کاربر نسخه توزیع شده خود را از پلتفرم ارائه می دهد، بسیار شبیه به یک اپراتور گره سنتی در سایر شبکه های بلاک چین.

حفظ حریم خصوصی و امنیت برای عملیات مداوم صنعت الماس بسیار مهم است. سیستم مبتنی بر بلاک چین Tracr همچنین تضمین می‌کند که هر تراکنش روی پلت‌فرم تغییرناپذیر است و خطر دستکاری داده‌ها را با حرکت الماس در زنجیره ارزش از بین می‌برد.

در سال 2021 مرکز جهانی الماس آنتورپ (AWDC) و Bain & Company جدیدترین صنعت الماس خود را منتشر کردند. گزارش، که روندهای مهم صنعت و چشم انداز دهه آینده را برجسته می کند.

یک نکته مهم تمرکز بیشتر بر پایداری و مصرف گرایی اجتماعی بود. این گزارش نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان نسبت به حفظ محیط زیست، زنجیره‌های تامین بدون درگیری و همچنین ردپای کربن در عملیات استخراج بسیار آگاه‌تر هستند.

مربوط: مجموعه Chainlink برای تقویت پلت فرم املاک آمریکای لاتین

بروس کلیور، مدیر عامل گروه De Beers گفت که راه اندازی Tracr به صنعت گامی در جهت درست است زیرا رفتار مصرف کنندگان برای همسویی با عملیات حفاظتی و سازگار با محیط زیست تغییر می کند.

Cleaver امیدوار است که با دیدن این فناوری اعتماد بیشتری به الماس های طبیعی تضمین کند و تبدیل به یک کاتالیزور برای “تحول تکنولوژیکی شود که استانداردها را افزایش می دهد و انتظارات را از آنچه ما قادر به ارائه به مشتریان نهایی خود هستیم افزایش می دهد.”

جالب توجه است که آفریقای جنوبی تنها کشوری بود که در سال 2020 شاهد افزایش تولید الماس خام بود، در حالی که بوتسوانا، آنگولا و جمهوری دموکراتیک کنگو شاهد کاهش جزئی بودند.

وزیر مواد معدنی و انرژی بوتسوانا، Lefoko Moagi معتقد است که سیستم Tracr به صنعت کمک می‌کند تا به نااطمینانی اقتصادی که ناشی از همه‌گیری کووید-19 است، ادامه دهد.

“اعتماد به منشاء الماس بسیار مهم است و ما مشتاقانه منتظر عرضه این برنامه جدید هستیم که مزایای جدیدی را برای صنعت الماس ارائه می دهد و به مصرف کنندگان اطمینان بیشتری می دهد.”

فناوری بلاک چین قبلاً یک نقش مهمی در تحول لجستیک جهانی دارد و صنعت زنجیره تامین – با بیش از نیمی از شرکت های فهرست شده در فوربس بلاک چین 50، این فناوری را برای توسعه سیستم ها و پلتفرم های عصر جدید اتخاذ کرده اند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس