فناوری مقیاس‌پذیری دانش صفر پلونکی در Polygon فعال می‌شود

این اقدام پس از آن صورت گرفت که Polygon یک میلیارد دلار برای پیشرفت فناوری دانش صفر اختصاص داد.

روز دوشنبه، Polygon (MATIC)، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دو اتریوم (ETH) که به دلیل زمان‌های سریع تراکنش و هزینه‌های ناچیز گاز شناخته می‌شود، راه‌اندازی Plonky2 را اعلام کرد، یک فناوری مقیاس‌پذیری با دانش صفر که ادعا می‌شود سریع‌ترین فناوری در جهان است. الگوریتم‌های دانش صفر اطمینان می‌دهند که همه چیز به درستی در لایه دو محاسبه شده است و اثبات موجز را بدون ارسال کل داده‌ها به اتریوم برمی‌گرداند. به جای اینکه هر ماینر یا سهامدار، هر تراکنش ارسال شده را تأیید کند، دانش صفر اجازه می دهد تا اثبات ساده شده را تأیید کند، در نتیجه سرعت کل شبکه را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

همانطور که توسط Polygon گفته شد، اثبات‌های مبتنی بر دانش صفر بازگشتی عمدتاً در سال 2014 نظری بودند. تا سال 2019، حدود 120 ثانیه طول کشید تا آنها تولید شوند. در سال 2020، این عدد به 60 ثانیه کاهش یافت. امسال، Plonky2 قرار است اجازه دهد چنین اثبات هایی تنها در 0.17 ثانیه تولید شوند. توسعه دهندگان این شبکه ادعا می کنند که 100 برابر سریعتر از جایگزین های موجود است.

چنین دسته ای از الگوریتم ها می توانند به طور بالقوه مقیاس افقی یا خطی بلاک چین ها را در آینده فعال کنند. گره‌ها برای راه‌اندازی و اجرا نیازی به ذخیره تاریخچه تراکنش‌های بلاک چین ندارند، در نتیجه با اضافه شدن هر یک، ظرفیت شبکه افزایش می‌یابد.

Polygon یک میلیارد دلار برای توسعه فناوری‌های دانش صفر متعهد شده است. در ماه آگوست، Polygon با بلاک چین دانش صفر ادغام شد شبکه هرمز برای 250 میلیون دلار توکن MATIC. در ماه دسامبر از تخصیص تا 250 میلیون MATIC توکن هایی برای معامله با استارتاپ ارز دیجیتال Mir. آن شرکت در زیرمجموعه‌های PLONK و Halo از الگوریتم‌های دانش صفر تخصص دارد، که الگوریتم‌های دوم اصلاً نیازی به تنظیم قابل اعتماد برای تأیید اثبات ندارند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس