«فین‌فلوئنسرها» ارزهای دیجیتال استرالیا با محدودیت‌های قانونی جدید مواجه هستند

رگولاتور اوراق بهادار استرالیا در برابر تأثیرگذاران مالی که به عقیده آنها با اطلاعات نادرست در مورد ارزهای دیجیتال، عموم مردم را مسخره می کنند، موضع می گیرد.

هشدارهای جدید کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) در مورد رفتار مناسب برای اینفلوئنسرهای مالی می تواند تأثیر چشمگیری بر صنعت کریپتو محلی داشته باشد.

برگه اطلاعات اخیر ASIC نمای کلی تله‌هایی که تأثیرگذاران و شرکت‌هایی که آنها را استخدام می‌کنند می‌توانند در حالی که خواسته یا ناخواسته محصولات مالی را تبلیغ می‌کنند، گرفتار شوند. مجازات های عدم توجه به هشدارهای ASIC می تواند منجر به میلیون ها دلار جریمه برای شرکت ها و تا پنج سال زندان برای افراد شود.

اگرچه به طور خاص به اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال اشاره نمی‌کند، اما این دستورالعمل‌ها مطمئناً برای آنها اعمال می‌شود، زیرا خدمات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به عنوان محصولات مالی در نظر گرفته می‌شوند. ASIC برای آن دسته از اینفلوئنسرهای مالی یا “فینفلوئنسرها” که مطمئن نیستند آیا نام تجاری آنها قانون را نقض می کند، می نویسد: “در مورد محتوای خود با دقت فکر کنید و آیا خدمات مالی بدون مجوز ارائه می کنید.”

یکی از موارد سردرگمی در قوانین جدید به این موضوع مربوط می شود که دقیقاً چه چیزی باعث ارتقاء در مقابل اطلاع رسانی بی ضرر محصولات مالی می شود. مالی وبلاگ نویس از Strong Money Dave Gow در 29 مارس نوشت که «نوشتن تقریباً هر چیزی می‌تواند روی سرمایه‌گذاری یا استفاده از هر محصول مالی تأثیر بگذارد».

ارزیابی Gow بر اساس تمایز تا حدی مبهم است که ASIC بین حقایق عینی در مورد یک محصول مالی و روش های موجود در آن ایجاد کرده است. که تأثیرگذاران ممکن است آنها را ارائه دهند. بیان می کند:

«اگر اطلاعات واقعی را به گونه‌ای ارائه می‌کنید که توصیه می‌کند شخصی باید (یا نباید) در آن محصول یا دسته‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری کند، می‌توانید با ارائه مشاوره محصولات مالی بدون مجوز، قانون را زیر پا بگذارید.»

سناتور لیبرال استرالیایی اندرو براگ معتقد است که بین دستورالعمل های جدید ASIC و نحوه تنظیم ارزهای دیجیتال در کشورش ناسازگاری وجود دارد. او معتقد است که طبق قوانین فعلی، صنعت کریپتو باید از این محدودیت‌های جدید مستثنی شود. او در ایمیلی به کوین تلگراف گفت:

خط مشی فعلی ASIC قانون را تا حدی در مورد ارزهای دیجیتال اعمال می کند که دارایی های دیجیتال در تعریف یک محصول مالی قرار می گیرند. کریپتو در حال حاضر کنترل نشده است و یک محصول مالی نیست… من معتقدم که می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.»

سناتور براگ یکی از طرفداران مقررات شفاف تر ارز دیجیتال است و اخیراً یک پیشنهاد بلندپروازانه جدید معرفی کرد در مورد سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) در هفته بلاک چین استرالیا در ماه گذشته.

به عنوان فردی که اکنون ممکن است به عنوان یک finfluencer بدون مجوز در نظر گرفته شود، Gow از محدودیت هایی در مورد کارهایی که در حال حاضر ممکن است انجام ندهند، استثنا قائل می شود، که هر نوع توصیه ای است. او اضافه کرد که این قانون اینفلوئنسرها را به صرف “طوطی خوانی مطالبی که می توانید در جای دیگر بخوانید” محدود می کند و به پایگاه دانش سرمایه گذار آسیب می رساند. او اظهار داشت: “چگونه این به شما کمک می کند تا از دریای اطلاعات و مزخرفات خارج شوید؟”

مربوط: SBF هفته بلاک چین را افتتاح کرد زیرا دولت می گوید ما برای تجارت باز هستیم

به عنوان بخشی از قانون شرکت های استرالیا، اینفلوئنسرهای فردی باید مراقب باشند که چگونه محصولات مالی را تبلیغ می کنند، در حالی که شرکت ها باید مراقب تأثیرگذاران استخدام شده خود باشند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ قانونی نقض نمی شود. این کمیسیون چندین مطالعه موردی را ارائه می‌کند که زمینه‌ای را فراهم می‌کند که می‌تواند به شناسایی اینکه آیا یک فرد یا شرکت خدمات مالی را ارتقا می‌دهد یا خیر.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس