قانونگذار ایالات متحده لایحه ای را با هدف محدود کردن توانایی فدرال رزرو برای صدور CBDC پیشنهاد می کند

به گفته تام ایمر، اینکه فدرال رزرو از کاربران بخواهد برای دسترسی به مزایای دلار دیجیتال حساب باز کنند، آن را “در مسیری موذیانه شبیه به اقتدارگرایی دیجیتالی چین قرار می دهد.”

نماینده مینه سوتا، تام ایمر، اعلام کرده است که لایحه ای را برای جلوگیری از عمل فدرال رزرو به عنوان یک بانک خرده فروشی در صدور بالقوه دلار دیجیتال ارائه خواهد کرد.

ایمر در یک اعلامیه روز چهارشنبه گفت که این لایحه خواهد بود ممنوع کرده است فدرال رزرو از صدور یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC به طور مستقیم برای مصرف کنندگان آمریکایی. به گفته نماینده مینه سوتا، اینکه نهاد دولتی از کاربران بخواهد برای دسترسی به مزایای دلار دیجیتال حساب باز کنند، “فدرال رزرو را در مسیری موذیانه مشابه اقتدارگرایی دیجیتالی چین قرار می دهد.”

ایمر گفت: «فدرال رزرو اختیاری برای ارائه حساب های بانکی خرده فروشی ندارد و نباید. صرف نظر از این، هر CBDC اجرا شده توسط فدرال رزرو باید باز، بدون مجوز و خصوصی باشد. این بدان معناست که هر دلار دیجیتالی باید برای همه قابل دسترسی باشد، بر روی یک زنجیره بلوکی که برای همه شفاف است، تراکنش انجام دهد و عناصر حریم خصوصی پول نقد را حفظ کند.

علاوه بر ادعاهایی مبنی بر نظارت مالی بالقوه، قانونگذار ایالات متحده از عرضه CBDC از طرف فدرال رزرو به عنوان بیش از حد متمرکز بودن انتقاد کرد و اطلاعات شخصی کاربران را در معرض حمله قرار داد. به گفته Emmer، دلار دیجیتال باید با هدف محافظت از حریم خصوصی مالی، حفظ سلطه ارز فیات کشور و تشویق نوآوری باشد.

ارائه این لایحه تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که جروم پاول گفت که فدرال رزرو خواهد شد گزارش خود را در مورد CBDC ها منتشر می کند در هفته های آینده پس از چندین تاخیر. در یک جلسه تایید در کمیته بانکی سنا، رئیس فدرال رزرو همچنین زمانی که سناتور پت تومی توانایی فدرال رزرو برای عمل به عنوان یک بانک خرده فروشی را زیر سوال برد، پاسخ مثبت داد.

تومی گفت: «همانطور که می‌دانید، برخی از آن‌ها دفاع کرده‌اند که از دلار دیجیتال بانک مرکزی به‌گونه‌ای استفاده و توسعه داده شود که افراد آمریکایی حساب‌های خرده‌فروشی در فدرال رزرو داشته باشند و فدرال رزرو به بانکدار خرده‌فروشی آمریکا تبدیل شود». به نظر من هیچ چیزی در تاریخ، تجربه، تخصص، توانایی های فدرال رزرو وجود ندارد که فدرال رزرو را به عنوان یک بانک خرده فروشی وام دهد.

مربوط: قانون‌گذاران ایالات متحده لایحه‌ای را برای «اصلاح» الزام گزارش‌دهی ارز دیجیتال از قانون زیرساخت ارائه می‌کنند

ایمر قبلاً از چیزهای بیشتر حمایت کرده است وضوح نظارتی دارایی های دیجیتال در ایالات متحده از طریق قانون، ارائه لوایح در ماه مه و ژوئیه 2021. او و سایر قانونگذاران نیز تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار را زیر سوال برد برای تایید نکردن بیت کوین (بیت کوین) صندوق قابل معامله در بورس، مستقیماً به گری جنسلر، رئیس SEC مراجعه می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس