قراردادهای هوشمند می توانند قراردادهای حقوقی را دوباره طراحی کنند، اما کسب و کارها مراقب باشند

قراردادهای هوشمند مزایای فراوانی را ارائه می دهند، اما دریابید که چرا این مزایا می تواند تنها یک طرف یک شمشیر دو لبه باشد.

آخرین باری که دیر پرداخت کردید کی بود؟ تعقیب فاکتور؟ منتظر حقوق ماهانه خود بودید تا متوجه شوید که دوباره دیر شده است؟ ممکن است به عنوان یک سرمایه گذار، کارمند یا مشتری با این سردردها ارتباط برقرار کنید. اما تنشی که بر هر یک از این طرف‌های منحصربه‌فرد تأثیر می‌گذارد، اغلب توسط یک مشارکت‌کننده تزلزل ناپذیر ایجاد می‌شود: یک قرارداد سنتی اساسی.

قراردادها بر نیروی کار هر سازمان تأثیر می گذارد و 26٪ از کارکنان در یک مقطع زمانی درگیر مدیریت این قراردادها هستند. با توجه به انجمن تجارت و پیمانکاری جهانی با چنین تأثیر گسترده ای بر مشارکت کنندگان یک شرکت، این قراردادها باید در حد بقیه پیشرفت های یک تجارت باشد. متأسفانه، قراردادها هنوز معمولاً به نگهداری و اجرای انسان توسط هر یک از طرفین درگیر واگذار می شود، که می تواند منجر به نظارت و خطای بسیار پرهزینه شود.

مبتنی بر بلاک چین قراردادهای هوشمند می تواند کسب و کارها و روابط با سهامداران را اصلاح کند، اما مانند اکثر تغییرات ساختاری عمده در یک شرکت، انجام درست آنها مهم است.

مربوط: قراردادهای هوشمند ترکیبی جایگزین سیستم حقوقی خواهند شد

هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر

سبک کنونی قراردادها ناقص و قدیمی است، اما سازمان‌ها برای تغییر آن کاری انجام نداده‌اند. مدیریت ضعیف قرارداد معمولاً حداقل 9٪ از سود شرکت ها را به همراه دارد، نشت ارزش ثابتی که حتی می تواند به ضرر 40٪ برسد. با توجه به PwC. این از دست دادن درآمد ناشی از ورود نادرست داده ها، حساب های پرداخت نشده، مسائل مربوط به مدیریت مشتری، گزارش نادرست و تخفیف است – اساساً همه ناشی از خطای انسانی است.

و بدبختی ها به همین جا ختم نمی شود. ارتباطات نادرست و شرایط قرارداد برآورده نشده می تواند صرفاً به این دلیل رخ دهد که یک طرف درگیر در بالای توافقات از پیش تعیین شده نیست. این امر مجموعه ای از پیچیدگی ها را ایجاد می کند، مانند اصطکاک بین شرکت ها و کارمندان آنها یا شرکای خارجی که اغلب ترک کرد به کارشناسان حقوقی برای رسیدگی. یک قرارداد باید شفافیت و قابلیت اطمینان را ارائه دهد، نه اینکه سوالاتی را مطرح کند که پرداختن به آنها به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد.

شرکت‌ها می‌توانند با تسریع قراردادهای خود با بقیه نوآوری‌های خود، به طور فعال از بروز این مسائل جلوگیری کنند. قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین ذخیره می شوند و برخلاف قراردادهای سنتی، توسط برنامه نویسی بلاک چین و نه توسط شخص اجرا می شوند. بنابراین، قراردادهای هوشمند می توانند به طور خودکار شرایط قراردادهای قانونی را اجرا کنند. این امر هر یک از طرفین را از به خاطر سپردن توافقنامه و جدول زمانی خلاص می کند و از اجرای ساده و قطعی مدت اطمینان حاصل می کند.

قراردادهای هوشمند فقط به این معنی نیست که خود قرارداد هوشمندتر است، بلکه به این معناست که همه کسانی که درگیر هستند هوشمندتر کار می کنند. بدون نیاز به مدیریت و رعایت شرایط، افراد می توانند روی شغل واقعی خود تمرکز کنند و نیروی کار کارآمدتر و مولدتری ایجاد کنند. کارمندان، مشتریان، فروشندگان و سایر طرف‌هایی که لیست حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، مجبور نیستند یک شرکت را برای دریافت غرامت تعقیب کنند. و مردم می توانند به کد بی طرفانه به کارفرما یا شریک تجاری اعتماد کنند که به راحتی می تواند چیزی را فراموش کند یا بهترین منافع طرف مقابل را در ذهن نداشته باشد.

مربوط: قراردادهای هوشمند و قانون: تحولات فناوری جامعه حقوقی را به چالش می کشد

به چه چیزی توجه کنیم

این واقعیت که قراردادهای هوشمند می توانند توافقات را بدون اقدام انسانی اجرا کنند، می تواند برای مشاغل بسیار مفید باشد. اما چیزی که بیش از حد خوب به نظر می رسد که اغلب درست باشد. به همین دلیل است که شرکت ها باید با خیال راحت از قراردادهای هوشمند برای بهبود و نه جایگزینی قراردادهای سنتی استفاده کنند.

مانند هر قراردادی، زمانی که خلأهایی در توافق وجود دارد، هر یک از طرفین می توانند از آن بهره برداری کنند. حفره‌ها یا نادیده‌انگاری‌ها در قراردادهای هوشمند، که در دفتر کل عمومی وجود دارد، می‌تواند توسط یک بازیگر بد خارجی مورد سوء استفاده قرار گیرد. و ما قبلاً این اتفاق را دیده‌ایم: خالق NFT، میکا جانسون گمشده 34 میلیون دلار پس از سوء استفاده یک کاربر ناشناس از قرارداد هوشمند در طول راه اندازی مجموعه NFT خود. در حالی که ضرری به این بزرگی احتمالاً بین اکثر کارفرمایان و کارمندان رخ نخواهد داد، سایر ضررهای معنی‌دار را می‌توان توسط کسب‌وکارهایی که قراردادهای هوشمند را از طریق یک بلاک چین خصوصی اجرا می‌کنند، جلوگیری کرد.

با این وجود، بدترین سناریوهای قرارداد هوشمند درس ارزشمندی در مورد اهمیت دقت در ایجاد یک قرارداد هوشمند می‌آموزد. در حالت ایده‌آل، یک مهندس نرم‌افزار و یک وکیل باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که اساس قرارداد صحیح است و تمام اقدامات احتیاطی قانونی لازم انجام شده است.

با همکاری در مراحل ابتدایی ایجاد یک قرارداد هوشمند، یک وکیل می تواند اطمینان حاصل کند که شرایط از پیش تعیین شده واضح، دقیق و مورد توافق است. علاوه بر این، وکیل می تواند اطمینان حاصل کند که قرارداد سنتی به اندازه کافی و دقیق به کد قرارداد هوشمند ترجمه شده است. سپس مهندس نرم افزار می تواند کدی را برای اجرای شرایط ایجاد کند و خطر را از طریق آزمایش های گسترده کاهش دهد تا حتی نقص های جزئی را نیز پیدا کند.

قراردادهای هوشمند می‌توانند روشی را که کسب‌وکارها به توافقات قانونی رسیدگی می‌کنند و پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، تغییر دهند، اما می‌توانند یک شمشیر دولبه نیز باشند. ارزش آن را دارد که قبل از اجرای پروتکل، زمان اولیه را به تحقیق در مورد پروتکل مناسب اختصاص دهید تا هرگونه نقص احتمالی را کاهش دهید. با انجام این کار، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که پایه روابط خود را مدرن می کنند و تا زمانی که در حال انجام آن هستند، هوشمندانه تر کار می کنند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

تودور ورابی یکی از بنیانگذاران، مدیر ارشد فناوری و هماهنگ کننده پروژه SeedOn است. او همچنین در سال 2018 شرکت HungryBytes را تأسیس کرد و کار خود را به عنوان سرپرست فناوری و توسعه‌دهنده PHP در گریپ فروت دنبال کرد. Vrabie یک مهندس نرم‌افزار، توسعه‌دهنده وب و علاقه‌مند به فناوری است و از تخصص خود برای متحول کردن فرآیند تأمین مالی جمعی استفاده می‌کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس