قوانین جدید AML در استونی قرار است صنعت کریپتو را محدود کند

طبق گزارش‌ها، دستورالعمل‌های جدید تعریف ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی را به DApps، ICO و خدمات مرتبط گسترش می‌دهد.

از ماه فوریه، استونی قرار است تغییرات گسترده‌ای را در تعریف خود از ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی یا VASP اعمال کند تا چندین سرویس مرتبط با ارزهای دیجیتال را در بر بگیرد – اقدامی که می‌تواند بر بیت کوین تأثیر بگذارد.بیت کوین) مالکیت در کشور – با توجه به متخصص انطباق اروپایی Sumsub.

در 21 سپتامبر، وزارت دارایی استونی پیش نویس لایحه ای را برای به روز رسانی قانون پیشگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم (قانون AML) به عنوان بخشی از تلاش دولت برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم منتشر کرد.

همانطور که سامساب گزارش داد، این قانون اکنون در فرآیند بررسی بین سازمانی است و اجرای آن برای فوریه 2022 تعیین شده است. شرکت های ارز دیجیتال تحت نظارت تا 18 مارس 2022 فرصت دارند تا عملیات و مدارک خود را مطابقت دهند.

به گفته Mikko Ohtamaa، مدیر عامل New DeFi، قانون به روز شده به طور موثر کیف پول های نرم افزاری غیرقانونی و همچنین محصولات مالی غیرمتمرکز را در این کشور ممنوع می کند. دلیل آن این است که مفاد این لایحه، VASP ها را که شامل صرافی ها و کیف پول های ارز دیجیتال شده در استونی می شود، هدف قرار می دهد. وقتی این صورت‌حساب آماده شد، VASP برای پوشش پلتفرم‌های غیرمتمرکز، عرضه اولیه سکه و سایر خدمات گسترش خواهد یافت. نقض مقررات ممکن است منجر به جریمه ای تا 452000 دلار یا 400000 یورو شود.

بر اساس تفسیر Ohtamaa، قانون جدید تأثیر زیر را دارد: “شما فقط مجاز هستید بیت کوین خود را در یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) نگه دارید. VASP می تواند حساب شما را مسدود کند. بنابراین دیگر به طور موثر بیت کوین شما نیست.”

مربوط: ماه عسل ارز دیجیتال استونی در حالی به پایان می رسد که مقررات سخت گیرانه تر در پیش است

استونی یکی از اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که به کسب و کارهای ارزهای دیجیتال مجوز داد، اما پس از کشف صدها میلیارد دلار پول کثیف در بانک دانسکه مجبور به سرکوب شد. تثبیت موقعیت استونی در قلب بزرگترین فاجعه پولشویی اروپا.

همانطور که توسط Cointelegraph گزارش شده است، ماتیس ماکر، رئیس واحد اطلاعات مالی استونی (FIU)، در ماه اکتبر از دولت خواست “قوانین را به صفر برسانید و دوباره مجوز را شروع کنید.” وی اظهار داشت که عموم مردم از خطرات ذاتی ارزهای دیجیتال به ویژه در مورد نقش ادعایی آن در پولشویی و تامین مالی تروریسم و ​​همچنین آسیب پذیری این صنعت در برابر مجرمان سایبری بی اطلاع هستند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس