قیمت‌های کریپتو از یک رالی تسکین قوی در ماه مارس برخوردار هستند. اما، چگونه و چرا؟

نهنگ ها در یک دوره پنج ماهه 178150 بیت کوین تخلیه کرده اند که در سطح قیمت فعلی به 8.39 میلیارد دلار می رسد.

پس از شروع دشوار سال جدید، مارس ممکن است سرانجام بازارهای کریپتو را در مسیر صعودی قرار دهد. در ماه فوریه، اخبار جنگ بین روسیه و اوکراین فرصت های قابل توجهی را برای بازرگانان ایجاد کرد تا با قیمت های پایین دوباره وارد بازار شوند. با این حال، این مدت زیادی طول نکشید.

بازار به زودی شروع به بهبود کرد و معامله گرانی که امیدوار بودند بیت کوین را ببینند (بیت کوینسقوط به زیر 40000 دلار یک بار دیگر در حاشیه رها شد.

نهنگ ها همچنان محتاط هستند

در 28 مارس، بیت کوین پس از تقریباً سه ماه تثبیت به بالای 48000 دلار رسید. اما در کمال تعجب، سهامداران مهم با 100 تا 10000 بیت کوین در کیف پول خود به سودآوری بی سر و صدا ادامه داده اند.

نهنگ ها 178150 بیت کوین را در طول پنج ماه تخلیه کردند که معادل 8.39 میلیارد دلار در سطح قیمت فعلی است.

با این حال، کوسه و نهنگ تتر (USDTدارندگان نیز تنها در سه هفته 816.4 میلیون دلار در Tether تخلیه کرده اند که این نگرانی را بیشتر می کند. یک سناریوی صعودی معمولاً به این معامله گران سطح بالا نیاز دارد تا USDT بیشتری را نگه دارند زیرا قدرت خرید بیشتری را به همراه دارد.

سرمایه گذاری های خاموش در حال حرکت

یکی از معیارهای اولیه Santiment که تأیید می کند که یک بازار ثابت یا نزولی ممکن است به پایان برسد، میانگین سن سرمایه گذاری دلار است و میانگین سن سرمایه گذاری در بیت کوین را اندازه گیری می کند.

به طور خلاصه، یک دوره مسطح یا کاهش نشان می دهد که توکن های قبلاً غیرفعال در حال حرکت بوده اند و شانس بیشتری برای حرکت صعودی قیمت بلندمدت نشان می دهد.

دوره کاهش طولانی مدت را می توان برای اولین بار در سال 2022 مشاهده کرد، به غیر از چند افت یک روزه در خط میانگین سن سرمایه گذاری دلار در BTC. در بیشتر موارد، کاهش این خط معمولاً چشم‌انداز بلندمدت خوبی را برای قیمت دارایی نشان می‌دهد.

مشکلات بازار در ماه مارس کاهش یافته است

اما، چه چیزی باعث شد که قیمت ها در ماه مارس به این سرعت افزایش یابد؟ برای شروع، موضوع جنگ، موارد COVID-19 و تورم بالاتر کمتر در تالارهای کریپتو صحبت می شود، که نشان می دهد جامعه ممکن است بر این باور باشد که این استرس های بازار از بدترین نقاط خود گذشته است.

تراکنش های بزرگ بیت کوین نشان داده می شود

نهنگ‌ها زمانی فعال می‌شوند که قیمت‌ها الگوی ثابتی از حرکت به سمت بالا یا پایین داشته باشند. وقتی بازارها مسطح تر هستند، فعالیت کمتری وجود دارد. از آنجایی که ماه مارس بازدهی عالی را به سمت چپ و راست به ارمغان آورد، تا زمانی که نهنگ ها حرکت خود را انجام دهند، فقط مسئله زمان بود. تعداد تراکنش های بیش از 100000 دلار یا بیشتر قبل از 28 مارس به 3266 تراکنش جداگانه افزایش یافت.

جای تعجب نیست که این جهش بزرگ در 28 مارس و روز قبل از آن نشان داد که نهنگ ها در حال کسب سود هستند، که قبل از اصلاح قیمت بیت کوین و بقیه بازارها و پیش بینی جایی که معامله گران می توانند و باید به طور بهینه سود ببرند، بود.

معاملات در سود با افزایش معاملات نهنگ افزایش یافت

Santiment دارای یک معیار جداگانه است که به عنوان نسبت تراکنش ها در سود در مقابل زیان شناخته می شود، که سودآوری را در مقابل تعداد تراکنش ها می سنجد. نسبت بالاتر نشان می‌دهد که تراکنش‌های بیشتر منجر به سود می‌شود، که در نهایت می‌تواند نشان دهنده افزایش بیش از حد نسبت باشد و بالعکس. هم بیت کوین و هم اتر (ETH) در 28 مارس شاهد بیشترین جهش در چهار ماه گذشته بود، به این معنی که هر دو سکه بیش از سه برابر میزان تراکنش های انجام شده در زمانی که سکه ها سود داشتند، در مقایسه با زیان داشتند.

آیا بازار برای تعویض دنده آماده است؟

در نهایت، معامله‌گران ارز دیجیتال ثابت کردند که درست بوده‌اند، زیرا تا 44000 دلار اصلاح شده است. با این حال، Santiment یک الگوی مداوم از نظرات منفی را ثبت کرد که بیش از نظرات مثبت در چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی بود. به طور کلی، هنگامی که جمعیت معتقد است قیمت ها کاهش می یابد، قیمت ها ممکن است در واقع جهش کنند. و برعکس، زمانی که جمعیت بیش از حد سرخوش و هیجان زده می شوند، قیمت ها به شدت کاهش می یابد.

مارس مملو از احساسات منفی بود و از زمانی که اخبار درگیری در اروپای شرقی در هفته آخر فوریه منتشر شد، به همین شکل باقی مانده بود. اکنون که کاهش قیمت در اندازه متوسط ​​اتفاق افتاده است، که در ماه مارس یک اتفاق نادر بود، بازارها باید به حالت گمانه زنی روی آورند که آیا این زمان خرید پایین است یا خیر.

خبرنامه بینش بازار کوین تلگراف دانش ما را در مورد اصولی که بازار دارایی دیجیتال را حرکت می دهد به اشتراک می گذارد. این تجزیه و تحلیل توسط ارائه‌دهنده تحلیلی پیشرو Santiment تهیه شده است، یک پلتفرم هوشمند بازار که اطلاعات روی زنجیره، رسانه‌های اجتماعی و توسعه بیش از 2000 ارز دیجیتال را ارائه می‌کند.

Santiment صدها ابزار، استراتژی و شاخص توسعه می دهد تا به کاربران کمک کند رفتار بازار ارزهای دیجیتال را بهتر درک کنند و فرصت های سرمایه گذاری مبتنی بر داده را شناسایی کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس