قیمت‌های NFT «میراثی» در حال افزایش هستند، اما دقیقاً چه چیزی یک مجموعه را تبدیل به بلوچی می‌کند؟

سرمایه‌گذاران به سرعت مجموعه‌های NFT با ارزش بالا را به‌عنوان «تراشه‌های آبی» برچسب‌گذاری می‌کنند، اما معیارهایی برای تعیین اینکه کدام پروژه شایسته این وضعیت است چیست؟

NFTs با تراشه‌های آبی کلمه‌ای پرطرفدار است که در توییتر و رسانه‌های ارز دیجیتال مختلف پراکنده می‌شود. اصطلاح «تراشه آبی» از امور مالی سنتی وام گرفته شده است که در آن سهام‌هایی که به عنوان توسعه تثبیت شده شرکت‌هایی شناخته می‌شوند که به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و ثبات مالی خود شناخته می‌شوند، قرض گرفته شده است. اما، دقیقاً NFT های تراشه آبی چیست و چگونه شناسایی می شوند؟

لوئیزا چو، تحلیلگر تحقیقاتی نانسن، به کوین تلگراف می گوید که از آنجایی که NFT ها هنوز نوپا هستند، «… گاهی اوقات اعمال این معیار چالش برانگیز است زیرا NFT به عنوان یک طبقه دارایی هنوز در حال تکامل است. اجماع عمومی بر این است که بلوتراشه مورد تقاضا دارایی با کمترین میزان نوسان است، به این معنی که ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند.

بیایید چند مورد از عواملی را که در تعیین اینکه آیا یک پروژه NFT خاص واجد شرایط وضعیت بلو چیپ است یا خیر را بررسی کنیم.

حجم تنها بخشی از پازل است

در مجموع، سرمایه گذاران NFT، مانند هر معامله گر، به حجم کل فروش و ارزش کل بازار مجموعه نگاه می کنند. به طور معمول، هنگامی که یک مجموعه NFT به سطح 10 اتر (30624 دلار) می رسد یا از آن فراتر می رود، کلکسیونرها آن را به وضعیت تراشه آبی رسیده است. حجم کل فروش نیز نقطه داده دیگری است که معامله گران NFT به عنوان معیاری برای تعیین اینکه آیا بازار سالم است به آن توجه می کنند.

در حالی که حجم های بالا مطلوب هستند، آیا پایدار هستند و وضعیت بلوچیپ را منعکس می کنند؟ نانسن هر 90 روز یک بار شاخص بلو چیپ خود را به روز می کند و می داند که “بازار جوان و بی ثبات است.” به این ترتیب، زمانی که مجموعه‌ای از موشک‌ها به ماه پرتاب می‌شوند، اغلب در بازار NFT جرقه می‌زند.

در 16 آوریل، PROOF Collective اولین مجموعه اثبات نمایه (PFP) خود، Moonbirds را راه اندازی کرد. این پروژه به معنای واقعی کلمه به ماه رسید و در حال حاضر از مجموع فروش 220.8 میلیون دلاری در OpenSea فراتر رفته است. اگرچه این پروژه به سختی به مدت یک هفته در لیست قرار گرفته است، رشد انفجاری آن باعث شده است که برخی از کارشناسان NFT در مورد ارزش بالقوه آن گمانه زنی کنند و برخی معتقدند که قبلاً ضربه زده است. وضعیت تراشه آبی.

میانگین پرندگان ماه در تمام دوران قیمت / حجم فروش منبع: دریای آزاد

با این حال، کارشناسانی وجود دارند که با این احساس مخالف هستند حجم یک شاخص است از آمار تراشه آبی برخی از سرمایه گذاران NFT استدلال می کنند که تعیین این نقطه داده به عنوان معیاری برای چنین دارایی غیر نقدی دشوار است و تصور یک NFT با تراشه آبی این بود که می تواند ارزش خود را در بقای بازار نزولی حفظ کند.

به نظر می رسد سایر علاقه مندان به NFT برای تعیین دارایی هایی که باید کیف خود را با آنها پر کنند به تأثیرگذاران و بازیگران بزرگ در این فضا تکیه می کنند.

جوامع بیش از تعداد دارندگان منحصر به فرد هستند

توجه به این نکته مهم است که وضعیت بلو چیپ تنها با اعداد تعریف نمی شود، بلکه احساسات و فداکاری جامعه است. معاملات را می توان تکرار کرد، اما جوامع نمی توانند. چو می‌گوید: «انجمن‌ها و بنابراین، اثر شبکه قطعاً محرک‌های مهم موفقیت یک پروژه NFT هستند. اغلب، اولین معیاری که به دنبال تعیین پذیرش یک پروژه است، تعداد دارندگان منحصر به فرد است. با این حال، حتی به عنوان یک معیار قابل اندازه‌گیری، معتبرترین معیار نیست.

حسابداری برای تعداد دارندگان منحصر به فرد به سادگی به این معنی است که یکی از آنها تعداد کیف پول هایی را که دارایی خاص دارند، ثبت می کند. از آنجایی که چنین است، یک مالک می تواند 1000 دارایی داشته باشد و هر کدام را در کیف پول مربوطه خود قرار دهد، که در نتیجه یک اندازه 1000 دارنده منحصر به فرد در حالی که در واقع فقط یک مورد وجود دارد، می شود.

با این حال، سرمایه‌گذاران NFT اغلب جوامع و تعداد دارندگان منحصربه‌فرد را به‌عنوان عاملی فهرست می‌کنند که چرا آنها NFT را به‌عنوان تراشه آبی در نظر می‌گیرند. چو در هنگام تخصیص وضعیت تراشه آبی به یک NFT و در نظر گرفتن جامعه آن توضیح می دهد که “…پروژه های NFT به دنبال ایجاد یک اکوسیستم کامل هستند که به جای تمرکز بر یک ابزار، ارزش تولید می کند.”

جوامع چیزی بیش از اعداد و ارقام هستند، زیرا آنها نمایانگر افرادی با سطوح مختلف اعتقادات و اعتقادات نسبت به پروژه و درون اکوسیستم هستند.

بخشی از جادوی Bored Ape Yacht Club آزمایشگاه یوگا این بود که یک جامعه بوت استرپ بود که چیزی را که آنها پیش بینی نمی کردند اجرا می کرد. BAYC نه تنها بیش از یک میلیارد دلار در کل حجم جمع آوری کرد، بلکه در کمتر از یک سال توجه رسانه های جمعی جهانی را به خود جلب کرد.

اگر حجم و تعداد نگهدارنده‌های منحصربه‌فرد به یک نقطه کانونی ثابت برای چیزی تبدیل شود که یک تراشه آبی در نظر گرفته می‌شود، آن‌گاه Moonbirds که سایر تراشه‌های آبی را در کل حجم صدا می‌زند، آن را به طور پیش‌فرض یکی می‌کند. در واقع، Moonbirds از مجموع 10000 NFT و سودآورترین آنها، بیش از 6681 دارنده را به دست آورده است. دارنده سابق Moonbird نزدیک به 2 میلیون دلار درآمد داشت با فروش 45 مون برد. تا به امروز، برخی از سودآورترین سرمایه گذاران بیش از 450000 دلار درآمد داشتند.

اغلب گفته می شود که یک دارایی ارزشی را دارد که بازار مایل است برای آن بپردازد، و گاهی اوقات ادراک بازار می تواند در رابطه با این ارزش گذاری کاهش یابد.

مربوط: طبق گزارش نانسن، بلو چیپ و NFTهای متاورس باعث رشد بازار NFT می شوند

ارزش تراشه آبی فراتر از قیمت است

اغلب، ارزش بازار و ارزش بازار به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، که ارزیابی ارزش واقعی یک NFT را دشوار می‌کند. ارزش بازار از این جهت متفاوت است که دید وسیع تری در تعیین وضعیت مالی پروژه ارائه می دهد، اما همچنین فرصت های سرمایه گذاری مربوطه را برای سرمایه گذاران تعیین می کند.

جالب توجه است، ارزش بازار تعیین می کند که سرمایه گذار چقدر مایل است برای یک دارایی بپردازد، اما ارزش بازار نیز به شدت تحت تأثیر ادراک و احساسات بازار است. برای بازارهای NFT، نوسانات بی ثبات در احساسات را می توان در حجم کل فروش، رشد و رأی اعضا با دارایی های خود با فروش آنها مشاهده کرد.

بازارهای NFT جوان و متزلزل هستند زیرا بزرگترین تراشه آبی تا کنون، BAYC، حتی به سالگرد خود نرسیده است. با این حال توانایی خود را در حفظ و رشد ارزش در طول زمان ثابت کرده است.

Bored Ape Yacht Club قیمت تمام وقت کف. منابع: طبقه قیمت NFT

نقدینگی در این بخش اغلب از پروژه‌ای به پروژه دیگر در گردش است، که باعث می‌شود برخی از دارایی‌ها غیر نقدشونده باقی بمانند، به این معنا که در صورت تمایل نمی‌توانند به راحتی فروخته شوند. با این حال، NFT‌های تراشه‌ای آبی ممکن است در طول زمان از نظر قیمت متفاوت باشند، اما ارزش آن‌ها به این صورت باقی می‌ماند که اگر برای فروش در قیمت کف یا کمتر از آن قرار بگیرند، به سرعت خریداری می‌شوند.

ارزش بازار متفاوت است. این نه تنها با احساسات بازار و درک آنها از یک محصول/برند خاص ترکیب می شود، بلکه در بازار ارزهای دیجیتال کلان نیز قرار دارد. بنابراین، می‌توان فرض کرد که دارایی‌ها افت می‌کنند و ریسک دارند. علیرغم خطر، بسیاری از جمع‌آوران NFT همچنان پول خود را در جایی که اعتقاداتشان نهفته است، صرف می‌کنند، چه کورکورانه و چه استراتژیک‌تر به امید به دست آوردن یک سرمایه‌گذاری بلوچی.

به‌جای قیمت، تاریخچه حجم و ارزش ویژه برند، به نظر می‌رسد زمان یک فاکتور بسیار سنگین برای تعیین اینکه آیا یک NFT به وضعیت بلو چیپ رسیده است یا خیر. این نشان می دهد که ردیابی دارایی در طول زمان به جای تمرکز بر عملکرد لحظه ای برای توجیه ارزش فعلی پروژه.

سرمایه گذاران NFT نظرات خود را در مورد آنچه که به عنوان بلو چیپ واجد شرایط است، خواهند داشت و مهم است که مجدداً تأکید کنیم که بازار چقدر نوپا است. یک فرآیند ارزیابی بهتر، ردیابی حجم کل فروش فصلی، نسبت خریدار و فروشنده و نقشه راه پروژه یا تحولات جامعه به عنوان اجزای وضعیت بلو چیپ است.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس