جامعه اتریوم حرکت از اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام را پیش بینی کرده است. خوشبختانه برای همه، ادغام به زودی رخ می دهد و گزارش ها نشان می دهد که توسعه دهندگان به مرحله آزمایش نهایی قبل از رویداد مهم نزدیک می شوند.

تیم بیکو، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، این جزئیات را در 28 ژوئیه فاش کرد. به گفته وی، انتقال آزمایشی در شبکه آزمایشی Goerli، شبیه‌سازی نزدیک شبکه اصلی اتریوم، انجام خواهد شد.

این نسخه به عنوان پراتور شناخته می شود و تاریخ آن بین 6 و 12 آگوست خواهد بود. ارتقاء شبکه پاریس نامیده می شود، اما ارتقاء دیگر، Bellatrix، پرتر را به خوبی برای Goerl Merge قرار می دهد.

به گفته Beiko، تاریخ ارتقا Bellatrix در 4 آگوست خواهد بود. با این حال، توسعه‌دهنده اصلی همچنین اعلام کرد که اعتبار سنجی‌ها و کسانی که گره‌ها را روی اتریوم اجرا می‌کنند باید از این فرآیند عبور کنند تا کاملاً برای انتقال شبکه اصلی به PoS آماده شوند.

آماده سازی نهایی قبل از انتقال به PoS

طبق اطلاعات منتشر شد، شبکه باید یک شبکه آزمایشی دیگر را تکمیل کند. توسعه دهندگان بسیاری از devnet ها، ادغام ها و Shadow Fork ها را در شبکه های آزمایشی منسوخ تکمیل کرده اند. به عنوان مثال، در اوایل ماه جولای، توسعه‌دهندگان نهمین چنگال سایه را که ویژگی تقویت MEV را آزمایش می‌کرد، پایان دادند.

در این اطلاعیه، توسعه‌دهنده اصلی بیان کرد که اپراتورهای گره باید کلاینت‌های لایه اجرا و توافق خود را به‌صورت پشت سر هم به‌روزرسانی کنند. اما برای سهامداران و دارندگان اتریوم، اکنون کاری برای انجام دادن وجود ندارد. کسانی که باید اقدام کنند شرکت کنندگان شبکه تست و اپراتورهای گره هستند.

با توجه به ادغام قابل توجه، جامعه از قبل می داند که همانطور که توسعه دهندگان قبلاً اعلام کرده بودند، در 19 سپتامبر برگزار می شود. اما اگر مشکلی در مرحله آزمایش گورلی وجود داشته باشد، ممکن است تاریخ دوباره به جلو کشیده شود.

Merge به مهم ترین ارتقای اتریوم تبدیل می شود

از زمانی که اتریوم در 30 جولای 2015 شروع به کار کرد، این بالاترین ارتقا در شبکه است. اما برنامه های مهاجرت به مکانیسم Poof-of-Work چند سالی است که ادامه دارد. متأسفانه، توسعه دهندگان تأخیرهای زیادی داشته اند، که برای جامعه خوب نبوده است.

قیمت ETH در نمودار به سمت بالا حرکت می کند. منبع: ETHUSDT Tradingview

خوشبختانه، سپتامبر 2022 پایان ناامیدی ها را رقم خواهد زد. به عنوان مثال، معامله گران 13.1 میلیون ETH در Beacon Chain به ارزش 21.5 میلیارد دلار سهام دارند. حتی با وجود اینکه این سهامداران 4.6% APY در اتر به دست می آورند، برداشت سود تنها چند ماه پس از ادغام اتفاق می افتد.

این اطلاعیه همچنین افزایش قیمت دیگری را برای ETH به همراه داشت زیرا در 28 جولای 15 درصد افزایش یافت و در ساعات صبح معاملات آسیا به 1667 دلار فروخته شد. این موقعیت طی دو هفته افزایش 47 درصدی را نشان می‌دهد، حتی اگر هنوز به بالاترین قیمت خود در سال 2021 نرسیده است.

Featured image from Pexels, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر