قیمت بیت کوین بار دیگر بالای 20000 دلار معامله می شود که بالاترین رقم در سال 2017 است، با حرکت صعودی در بازه های زمانی پایین. کریپتوکارنسی از زمان از دست دادن این سطح در اوایل سال 2022 در وضعیت مشابهی قرار داشته است و بسیاری از معامله گران را به این فکر واداشت که آیا گاوها قادر به حفظ قیمت فعلی خواهند بود یا خیر.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین به ترتیب 20100 دلار با 4 درصد سود در 24 ساعت گذشته و 5 درصد سود در 7 روز گذشته معامله می شود. سایر ارزهای ارز دیجیتال شده در بین 10 ارز برتر از نظر ارزش بازار، بیت کوین را دنبال می کنند که بایننس کوین (BNB) عملکرد بهتری از رتبه بندی داشته و 8 درصد سود در مدت مشابه ثبت کرده است.

قیمت بیت کوین در نمودار 1 ساعته حرکت می کند. منبع: BTCUSDT Tradingview

قیمت بیت کوین با سود باز به حمله خرس تازه اشاره می کند؟

داده های Arcane Research نشان می دهد که قیمت فعلی قیمت بیت کوین با افزایش بهره باز (OI) در بخش مشتقات دنبال شده است. قراردادهای آتی بیت کوین از ابتدای اکتبر افزایش یافته است، زیرا فعالان بازار روی افزایش ارزش آینده ارز دیجیتال شرط بندی کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، OI بر اساس BTC به بالاترین سطح ماهانه 464,500 BTC رسید و قیمت بیت کوین به سمت شمال به 20,000 دلار رسید. افزایش قیمت OI به دلیل روند صعودی قیمت در ماه اکتبر نشان می دهد که معامله گران در حال گرفتن موقعیت های خرید هستند.

همانطور که در نمودار مشاهده می شود، این اولین باری نیست که در این ماه به سرعت وارد عمل قیمت می شود. در اواخر سپتامبر، OI با قیمت سر به فلک کشید، و با بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح حمایتی قبلی خود، قیمت های طولانی کاهش یافت، آیا تاریخ این بار کمتر از یک هفته پس از آن حرکت نزولی تکرار خواهد شد؟

بیت کوین BTC BTCUSDT
منبع: Arcane Research

افزایش صعودی بزرگ برای قیمت بیت کوین ممکن است در حال شکل گیری باشد

در بازه‌های زمانی بالاتر، داده‌های اضافی از Arcane Research نشان می‌دهد که با توجه به روند نزولی قیمت بیت‌کوین، نرخ بهره باز افزایش یافته است. این معیار از آوریل 2021 به سمت بالا حرکت کرده است، زمانی که پس از سقوط قیمت بیت کوین از 64000 دلار، اندکی کاهش یافت.

در آن زمان، این ارز دیجیتال اولین رکورد تاریخی خود را در آن سال ثبت کرد. در ماه‌های بعد، قیمت بیت‌کوین مجدداً اوج‌ها را آزمایش کرد و با حرکت به سمت OI به قلمرو ناشناخته‌ای رسید، با سقوط BTC و ورود به بازار نزولی و رسیدن به سطوح فعلی، بزرگترین جهش ثبت شد.

نمودار 3 بیت کوین بیت کوین BTCUSDT
منبع: Arcane Research

به عبارت دیگر، با رسیدن بیت کوین به 69000 دلار، معامله گران نسبتا ثابت باقی می مانند، اما با روند نزولی کریپتوکارنسی با سرعت بالایی شروع به کوتاه شدن کردند. این مقدار سود باز کوتاه مدت می‌تواند سوخت کافی برای یک دوره صعودی دیگر را فراهم کند یا حداقل ممکن است پشتیبانی کافی برای بیت کوین برای بازپس گیری قلمرو از دست رفته قبلی فراهم کند.

Vetle Lunde، تحلیلگر Arcane Research در مورد این جهش در Open Interest و پیامدهای بالقوه آن برای قیمت بیت کوین، موارد زیر را توضیح داد:

رشد از ماه می واقعاً قابل توجه است. هر زمان که این موقعیت ها (ناخواسته) بسته شوند، شاهد بازارهای زنده خواهیم بود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر