میانگین قیمت بیت کوین در سپتامبر سال گذشته 45965 دلار بود. حتی در آن زمان سه بار از مرز 50 هزار دلار عبور کرد.

زمانی که در 4 سپتامبر 2021 با قیمت 50,000 دلار، 5 سپتامبر با قیمت 51,692 دلار و 6 سپتامبر با قیمت 52,644.49 دلار بسته شد، این کار را انجام داد.

اما بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار در تلاش است تا این نوع عملکرد را در سال جاری تکرار کند زیرا همچنان به تلاش برای حفظ محدوده قیمتی 20 هزار دلار ادامه می دهد.

بر اساس داده‌های موجود، تا زمان نوشتن این مقاله، BTC با قیمت 18802 دلار معامله می‌شود CoinGecko. در روز سه‌شنبه کمی افزایش یافت و به بالای ۲۳۳۰۰ دلار رسید و در نهایت بار دیگر به زیر ۱۹ هزار دلار رسید.

Source: CoinGecko

در حالی که بیت کوین در هفت روز گذشته تنها 0.4 درصد کاهش قیمت داشت، اکنون 4.4 درصد از ارزش خود را در طول 30 روز از دست داده است. علاوه بر این، قیمت معاملات فعلی آن 55.5 درصد کمتر از سال گذشته است.

قیمت بیت کوین به مبارزه ادامه می دهد

فضای کریپتو بین ماه های مه و ژوئن امسال سقوط بزرگی را تجربه کرد که ارزش کل بازار آن به میزان 2 تریلیون دلار کاهش یافت.

بیت کوین به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بین 18000 تا 25000 دلار معامله می شود.

قیمت این دارایی دیجیتال تنها چیزی نیست که با کاهش 1 درصدی سهام آن به 19078 دلار کاهش یافته است.

به نظر می رسد تورم نیروی محرکه اصلی هرج و مرج است که در ماه های گذشته فضای ارزهای دیجیتال را ویران کرده است زیرا بانک های مرکزی برای مبارزه با معضل اقتصادی به افزایش نرخ های بهره تکیه کرده اند.

صنعت کریپتو همچنین شاهد ورشکستگی‌ها و مشکلات ورشکستگی قابل‌توجهی بود که بر تلاش دارایی‌های دیجیتال برای رشد صعودی تأثیر گذاشت.

آیا بیت کوین دوباره به زیر 18 هزار دلار سقوط می کند؟

برخی از کارشناسان بر این باورند که وقتی شرایط خاصی اتفاق بیفتد، کریپتو که به طور گسترده دنبال می شود یک بار دیگر افت شدیدی را تجربه خواهد کرد.

اعتقاد بر این است که اگر نرخ تورم بین 9.5٪ تا 10٪ افزایش یابد، فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است یک جلسه اضطراری برای بحث در مورد دور دیگری از افزایش نرخ بهره برگزار کند.

اگر این اتفاق بیفتد، شرکت‌کنندگان دارای اهرم در بازارهای ارز دیجیتال یک بار دیگر تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند و این می‌تواند منجر به سقوط قیمت بیت کوین به زیر 18000 دلار شود.

در 18 ژوئن 2022، BTC به دلیل منفی بودن ورشکستگی Three Arrows Capital و سلسیوس به پایین ترین قیمت نزدیک به آن قیمت سقوط کرد.

BTC total market cap at $357 billion on the daily chart | Source: TradingView.com

Featured image from Fox Business, Chart: TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر