قیمت بیت کوین به سمت بالا رفت، اما همه معامله گران دارای اهرم طولانی کجا هستند؟

به نظر می رسد قیمت بیت کوین از روند نزولی خود خارج شود، اما معامله گران حرفه ای هنوز تمایلی به اضافه کردن موقعیت های اهرمی ندارند.

بیت کوین این هفته (بیت کوین) نمودار شکی باقی نمی گذارد که الگوی مثلث متقارن پس از محدود شدن قیمت به مدت نزدیک به 20 روز به سمت بالا می شکند. با این حال، معیارهای مشتقات داستان کاملاً متفاوتی را بیان می‌کنند، زیرا معامله‌گران حرفه‌ای تمایلی به اضافه کردن موقعیت‌های اهرمی ندارند و برای محافظت در جهت نزولی هزینه زیادی می‌پردازند.

قیمت 12 ساعته بیت کوین-دلار در Kraken. منبع: TradingView

آیا حتی با فروپاشی شرایط اقتصاد کلان BTC مسیر خود را معکوس خواهد کرد؟

اینکه بیت کوین سطح 30000 تا 31000 دلار را به پشتیبانی تبدیل کند تا حدی به عملکرد بازارهای جهانی بستگی دارد.

آخرین باری که بازارهای سهام ایالات متحده با یک هفت هفته روند نزولی متوالی بیش از یک دهه پیش بود فروش خانه جدید در ایالات متحده نپذیرفتن برای چهارمین ماه متوالی، که همچنین طولانی ترین دوره از اکتبر 2010 است.

چین اره کاهش چشمگیر 20 درصدی سال به سال برای خدمات درخواستی آن، بدترین تغییر تاریخ. بر اساس داده های دولت منتشر شده در 30 می، هزینه های مصرف کننده برای خدمات اینترنتی از ژانویه تا آوریل به 17.7 میلیارد دلار رسیده است.

پس از افزایش نرخ بهره، تورم و عدم قطعیت های کلان اقتصادی که باعث شد سرمایه گذاران به دنبال سرپناهی در موقعیت های نقدی بروند، ارزش عرضه سهام در اروپا نیز به بدترین سطح در 19 سال اخیر رسید. با توجه به بلومبرگ، عرضه اولیه عمومی و معاملات بعدی تنها 30 میلیارد دلار در طول سال 2022 جمع آوری کرد.

همه موارد فوق درک اختلاف بین بهبود اخیر قیمت بیت کوین به 32300 دلار و داده های مشتقات ضعیف را آسان تر می کند زیرا سرمایه گذاران شانس بیشتری برای رکود قیمت گذاری می کنند که در درجه اول ناشی از بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان جهانی است.

معیارهای مشتقات خنثی به نزولی هستند

معامله گران خرده فروشی معمولاً به دلیل تفاوت قیمت آنها با بازارهای نقدی از معاملات آتی سه ماهه اجتناب می کنند، اما آنها ابزار ترجیحی معامله گران حرفه ای هستند زیرا از نرخ نوسان مالی قراردادهای دائمی اجتناب می کنند.

این قراردادهای ماه ثابت معمولاً با قیمتی جزئی در بازارهای لحظه ای معامله می شوند، زیرا سرمایه گذاران پول بیشتری را برای خودداری از تسویه طلب می خواهند. این وضعیت منحصر به بازارهای ارز دیجیتال نیست. در نتیجه، قراردادهای آتی باید با 5 تا 12 درصد حق بیمه سالانه در بازارهای سالم معامله شوند.

حق بیمه سالانه معاملات آتی 3 ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas

بر اساس داده های Laevitas، حق بیمه آتی بیت کوین از 12 آوریل به زیر 4 درصد رسیده است. این قرائت نمونه ای از بازارهای نزولی است و این نگران کننده است که این معیار نتوانست از آستانه خنثی 5 درصد عبور کند، حتی وقتی قیمت به سمت 32000 دلار حرکت کرد.

برای حذف عوامل خارجی خاص برای ابزار آتی، معامله گران باید بازارهای اختیار بیت کوین را نیز تجزیه و تحلیل کنند. انحراف دلتا 25 درصد بهینه است زیرا نشان می دهد که سازندگان بازار بیت کوین و میزهای آربیتراژ برای محافظت در جهت بالا یا پایین هزینه بیش از حد شارژ می کنند.

در طول بازارهای نزولی، سرمایه‌گذاران گزینه‌ها شانس بیشتری برای سقوط قیمت می‌دهند که باعث می‌شود شاخص انحراف به بالای 12 درصد برسد. از سوی دیگر، هیجان عمومی بازارهای گاوی یک شیب منفی 12 درصد یا کمتر را القا می کند.

گزینه های 30 روزه بیت کوین 25 درصد شیب دلتا: منبع: Laevitas

انحراف دلتای 30 روزه در 14 می به 25.4 درصد رسید که بالاترین رکورد تاریخ و نمونه بازارهای بسیار نزولی است. با این حال، وضعیت در 30 و 31 می بهبود یافت، زیرا شاخص در 14٪ تثبیت شد، اما در احتمال بالاتر سقوط قیمت، قیمت گذاری شد. با این حال، بهبودی نسبتاً مثبتی را از سوی معامله‌گران مشتقات نشان می‌دهد.

خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی احتمالاً دلیل اصلی استرس بازارهای گزینه های بیت کوین و اینکه چرا حق بیمه آتی همچنان پایین است است. همبستگی 30 روزه بیت کوین با شاخص S&P 500 روی 89 درصد است، به این معنی که معامله گران انگیزه های کمتری برای شرط بندی های صعودی روی ارزهای دیجیتال دارند.

برخی معیارها حاکی از آن است که ممکن است بازار سهام در هفته گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده باشد، به ویژه از آنجایی که 8.5 درصد بالاتر از پایین ترین سطح روزانه 20 می معامله می شود، اما اعداد ضعیف اقتصادی بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. این حرکت ریسک گریز را به حرکت در می آورد و تأثیر منفی بر بازارهای ارزهای دیجیتال دارد.

تا زمانی که تعریف بهتری برای امور مالی سنتی و بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان وجود نداشته باشد، معامله‌گران بیت‌کوین باید از ایجاد موقعیت‌های خرید اهرمی خودداری کنند و موضع نزولی خود را حفظ کنند، ویژگی که در حال حاضر در بازارهای آپشن منعکس شده است.

نظرات و نظراتی که در اینجا بیان می شود، صرفاً مربوط به دیدگاه ها و نظرات است نویسنده و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیستند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس