قیمت بیت کوین به 43.5 هزار دلار کاهش می یابد، اما داده ها و ساختار بازار BTC قدرت را نشان می دهد

قیمت بیت کوین پایین تر از سطح حمایت مهم سقوط کرد، اما داده ها نشان می دهد که نزول در 6 آوریل می تواند فرصت خرید دیگری برای گاوها باشد.

بیت کوین (بیت کوین) برای شکستن مقاومت 47000 دلاری تلاش می کند و حتی با افت 6 آوریل به زیر 44000 دلار، هنوز شواهد فزاینده ای وجود دارد که ساختار بازار سالم است.

در 3 دسامبر 2021، بیت کوین اصلاحی 25.6 درصدی را آغاز کرد که 18 ساعت به طول انجامید و با 42360 دلار به اوج خود رسید. چهار ماه بعد، قیمت 18 درصد زیر 56650 دلار باقی ماند و در 2 دسامبر 2021 بسته شد.

در این دوره چیزهای زیادی تغییر کرده است و شواهد محکمی از بخش‌های دیگر این بخش آمده است. بین 15 فوریه و 2 آوریل 2022، شرکت توسعه نرم افزار سازمانی MicroStrategy اعلام کرد خرید 4197 بیت کوین.

ورودی به بیت کوین کانادا صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) نیز به بالاترین حد خود رسیده استطبق داده های Glassnode. این وسایل سرمایه گذاری در کانادا دارایی های خود را از ژانویه 6594 بیت کوین افزایش داده اند و به بالاترین سطح تاریخی 69052 بیت کوین تحت مدیریت رسیده اند. Purpose Bitcoin ETF، یک ابزار نقدی، در حال حاضر دارایی به ارزش 1.68 میلیارد دلار است.

در میان موج خریداران اخیر، گارد بنیاد Luna Terra (LFG) است که در مأموریتی است 3 میلیارد دلار بیت کوین به دست آورد به عنوان ذخیره ای برای استیبل کوین TerraUSD (UST).

داده های CoinMetrics نشان می دهد که عرضه فعال بیت کوین در سال گذشته به 36.8 درصد در 5 آوریل رسید که پایین ترین سطح آن از سپتامبر 2010 است.

عرضه فعال 1 ساله بیت کوین عقب است. منبع: CoinMetrics

نمودار نشان می دهد که چگونه دارندگان “دست الماس” سکه های خود را در 12 ماه گذشته جابه جا نکرده اند.

بازارهای آتی نشان می دهد معامله گران نزدیک به 47000 دلار ناراحت هستند

برای درک نحوه موقعیت معامله گران حرفه ای، از جمله نهنگ ها و سازندگان بازار، اجازه دهید به داده های بازار آتی و گزینه های بیت کوین نگاه کنیم. شاخص پایه تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه گیری می کند.

حق بیمه سالانه آتی بیت کوین باید بین 5 تا 12 درصد باشد تا معامله گران را برای «قفل کردن» پول به مدت دو تا سه ماه تا پایان قرارداد جبران کند. سطوح زیر 5 درصد به شدت نزولی هستند، در حالی که اعداد بالای 12 درصد صعودی بودن را نشان می دهند.

حق بیمه سالانه آتی 3 ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas.ch

نمودار بالا نشان می‌دهد که این معیار در 11 فوریه به زیر 5 درصد رسیده است، که نشان‌دهنده عدم تقاضای معامله‌گران برای موقعیت‌های بلند (بالا) اهرمی است. این احساسات در 26 مارس پس از اینکه نرخ پایه آستانه 5 درصد “خنثی” را به دست آورد، تغییر کرد. با وجود اینکه این اتفاق افتاده است، هیچ نشانه ای از اطمینان از سوی معامله گران حرفه ای با توجه به حق بیمه آتی وجود ندارد.

معامله گران گزینه نگران خطر نزولی هستند

در حال حاضر، به نظر می رسد بیت کوین فاقد قدرت لازم برای شکستن مقاومت 47000 دلاری است، اما معامله گران باید از مشتقات برای سنجش احساسات سرمایه گذاران حرفه ای استفاده کنند. انحراف دلتا 25% نشانه ای است که میزهای آربیتراژ و سازندگان بازار برای محافظت در جهت بالا و پایین هزینه اضافی می پردازند.

اگر این معامله گران از سقوط قیمت بیت کوین بترسند، اندیکاتور انحراف به بالای 10 درصد خواهد رفت. از سوی دیگر، هیجان عمومی منعکس کننده یک انحراف منفی 10 درصدی است.

گزینه های 30 روزه بیت کوین 25 درصد شیب دلتا: منبع: Laevitas.ch

داده ها نشان می دهد که اندیکاتور انحراف از 9 مارس بین 0 تا 8 درصد در نوسان بوده است. اگرچه این نشان دهنده ترس نیست، معامله گران گزینه ها برای محافظت در جهت نزولی هزینه بیش از حد می پردازند. از دیدگاه بازارهای گزینه های بیت کوین، خطر نوسانات نزولی غیرمنتظره قیمت کمی بالاتر است.

داده‌های مشتقات بیت کوین با نرخ خنثی به نزولی فرصت جالبی را برای گاوهای نر فراهم می‌کند. اگر مقاومت 47000 دلار به نحوی شکسته شود، این برای اکثر سرمایه گذاران شگفت انگیز خواهد بود. دو اثر مثبت از آن رویداد به وجود خواهد آمد: فشار کوتاهی از بازارهای مشتقه و فضایی برای خریداران برای استفاده از معاملات آتی برای اهرم.

اگر حق بیمه آتی بیت کوین بالای 10 درصد بود، معامله گران با هزینه بسیار بالاتری برای افزودن موقعیت های بلند (بالا) مواجه می شدند. به نظر می رسد که گاوها آمادگی بیشتری برای مقابله با مقاومت قیمتی 47000 دلاری دارند، با توجه به ساختار خوب بازار که با عدم وجود اهرم اغراق آمیز خریداران مشخص شده است و این شانس موفقیت بیشتری را فراهم می کند.

نظرات و نظراتی که در اینجا بیان می شود، صرفاً مربوط به دیدگاه ها و نظرات است نویسنده و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیستند. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس