حمایت 60000 دلاری هولدرهای محتاط را تقویت می‌کند و درخواست‌ها برای بالاترین سطح را تقویت می‌کند – تنها سوال این است که چقدر زود.

بیت کوین ( BTC ) در هفته ای جدید راه اندازی می شود که مصمم است 60000 دلار را به عنوان پشتیبان نگه دارد – علیرغم اینکه بالاترین رکوردهای جدید در طول تاریخ باقی نمانده است.

پس از یک سقوط کلاسیک یکشنبه ، گاوها کنترل خود را به دست آوردند و توانستند BTC/USD را از پایین ترین سطح زیر 60،000 دلار دور نگه دارند.

با این حال، از آنجایی که تا کنون نه رکوردهای آوریل و نه اکتبر شاهد آزمون مجدد نبوده‌اند، سرمایه‌گذاران مشتاق هستند تا ببینند بیت‌کوین به کجا می‌تواند حرکت کند.

انتظارات همچنان بالا است – تا 300000 دلار در ماه های آینده ، و حتی ادامه گاو تا سال 2022 ادامه دارد.

کوین تلگراف نگاهی به پنج عاملی که باید هنگام ترسیم عملکرد قیمت بیت کوین در روزهای آینده در نظر گرفت، انداخته است.

“پیشنهاد بی امان لحظه ای” بیت کوین

تصویری جالب در بازارهای جهانی زیرا معاملات آتی سهام ایالات متحده قبل از باز شدن بدون تغییر باقی می مانند.

تورم همچنان ادامه دارد و حتی فدرال رزرو اذعان می کند که می تواند برای مدت طولانی تری بالاتر بماند. یک بحث جداگانه بر سر مالیات بر سودهای محقق نشده نیز در حال بحث و جدل شدید در میان محافل ارزهای دیجیتال است.

با این حال، فراتر از کالاهای رو به رشد، وقتی صحبت از محرک های قیمت بیت کوین به میان می آید، تصویر سردتر است، زیرا جدا شدن از حرکت های کلان از قبل مشخصه BTC/USD بوده است.

پیش از راه اندازی سومین صندوق معامله آتی بیت کوین (ETF) در روز دوشنبه، توجه بیشتری به طلا – و ETF های سنتی – و تهدیدی که بیت کوین برای آنها ایجاد می کند، معطوف شده است.

چارلز ادواردز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول، هفته گذشته اظهار داشت: «اگر این هفته طی چند روز، افزایش علاقه باز CME به رتبه 1 جهانی، فشارسنج برای علاقه‌های سازمانی عظیم نیست، من نمی‌دانم چیست» .”این یک تغییر نگهبان است.”

ادواردز قبلاً گفته بود که ETF های مبتنی بر معاملات آتی یک “پیشنهاد بی امان لحظه ای” برای بیت کوین ارائه می کنند و با نگرانی ها در مورد قدرت کلی ابزار مقابله می کنند.

سطح پشتیبانی کلیدی برای $BTC کجاست؟ هر روز قیمت بیت کوین

به ارزش $ 840 میلیون #بیت کوین در بازارهای آتی از طریق سفارشات بازار خریداری شد.

حجم خرید/فروش Taker به تعیین سطوح کلیدی پشتیبانی/مقاومت کمک می کند.

در اینجا یک هشدار تنظیم کنید https://t.co/URSHem9Swb pic.twitter.com/ygh4KQAOVg— Ki Young Ju 주기영 (@ki_young_ju) 

25 اکتبر 2021

کی یانگ جو، مدیر عامل شرکت تحلیل زنجیره ای CryptoQuant، افزود: با نگاهی به حجم معاملات آتی، خریدهای بزرگ با هر چالش 60000 دلاری همراه بود.

پیگیری روند گاو نر 2017

در سبک کلاسیک، یکشنبه ضعیف این هفته به یک دوشنبه صعودی تبدیل شده است، زیرا بیت کوین به بالای 62000 دلار رسیده است.

هفته گذشته شاهد کاهش 10 درصدی از بالاترین رکورد جدید 67100 دلاری بودیم و اوج 64900 دلاری آوریل تقریباً هیچ حمایتی را به همراه نداشت.

با این حال، با شروع فراخوان‌های نزولی، بیت‌کوین هیچ روحیه‌ای برای رها کردن منطقه تجاری جدید خود نداشت – حتی با وجود تحلیل‌ها که حتی 50000 دلار همچنان یک اقدام قیمتی قوی است.

تعطیلی هفتگی نتوانست دیوار خرید بزرگی را که کمتر از 60،000 دلار است ، به چالش بکشد و کمک بیشتری کند.

میشائل ون دی پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف، در آخرین به روز رسانی صبح دوشنبه خود خلاصه کرد: «تا اینجا، خیلی خوب است» .”بیت کوین در راه رسیدن به 90 هزار دلار است.”

برنامه برای چنین هدفی در این ماه طولانی‌تر شده است – برای Van de Poppe، این باید در اواخر سه‌ماهه اول سال آینده انجام شود، برخلاف برآوردهای شش رقمی با بازه زمانی بسیار پایین‌تر.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود اکتبر با حدود 63000 دلار به پایان برسد و قلمروی ناشناخته برای دو ماه آخر سال 2021 باقی بماند.

برای تحلیلگر محبوب TechDev، بیت کوین هنوز هم با دقت تقریباً عجیبی در حال پخش مجدد قیمت 2017 است. این نیز نشان‌دهنده سطوح قیمتی بسیار بالاتر قبل از پایان سال است – مطابق با قیمت‌های بالا در دسامبر 2017

پس از 140 روز، یک فراکتال 2017 کمی مسطح شده همچنان به پیش بینی عملکرد روزانه قیمت #BTC بهتر از اکثر TA کوتاه مدتی که من دیده ام، ادامه می دهد. pic.twitter.com/93l7RODsMU— TechDev (@TechDev_52) 

25 اکتبر 2021

VanEck ETF برای راه اندازی دوشنبه آماده می شود

یک هفته دیگر، دلیل دیگری برای افزایش سرمایه گذاری نهادی است زیرا بیت کوین شاهد فعال شدن یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) است.

این دوشنبه، نوبت VanEck است که تقریباً یک نام آشنا در محافل ارزهای دیجیتال به لطف سال‌ها تلاش برای عرضه محصول بیت‌کوین ETF به بازار است.

مانند پیشنهادات هفته گذشته، ETF استراتژی بیت کوین VanEck (XBTF) دارای قراردادهای آتی بیت کوین خواهد بود که پیش از تصمیم اولیه نظارتی در مورد ETF های فیزیکی در ماه آینده به رقابت اضافه می کند.

XBTF 0.65 درصد کارمزد مدیریتی خواهد داشت و به عنوان سومین ETF آتی بیت کوین در بازار ایالات متحده معامله را آغاز خواهد کرد.

VanEck همچنین قصد دارد یک ETF فیزیکی راه اندازی کند و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در 14 نوامبر در مورد سرنوشت آن تصمیم گیری کند.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، علیرغم نظرات متفاوت در مورد کاربرد کلی ETF های مبتنی بر قراردادهای آتی، اولین شرکت پیشگام ProShares در ایالات متحده شاهد جذب تقریباً بی سابقه ای در هفته گذشته بود.

دومی، از والکری، رام تر بود .

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالایی بلومبرگ ، در روز راه اندازی دومی، اظهار داشت: «ما بیت کوین را در مسیری قرار می دهیم که مانند طلا معامله شود .

او به تحولی که طلا در اوایل دهه 2000 و زمانی که برای اولین بار ETF های خود را در ایالات متحده جذب کرد، همراه بود، اشاره کرد.

در آن زمان، مانند ProShares، اولین ETF طلا، SPDR Gold Trust (GLD)، در معاملات سه روزه اول خود در نوامبر 2004 بیش از 1 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

هیچ فروش عمده ای در بورس وجود ندارد

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، صرافی ها در شرایط فعلی بازار یک تمرکز کلیدی هستند زیرا روند کلان کاهش عرضه بیت کوین کند می شود.

در طول دوره های صعودی، جریان انبوه بیت کوین به صرافی ها نشان دهنده نقطه قیمتی است که انبوه قصد فروش در آن را دارند – و در نتیجه بالاترین قیمت احتمالی.

با این حال، به طور گسترده تر، مقدار بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها در حال کاهش است – و این از زمان سقوط قیمت در ماه می تسریع شد.

بر اساس آخرین داده ها ، اکنون به نظر می رسد که Binance در این ماه از سایر پلتفرم های اصلی فاصله گرفته و شاهد ورود BTC به دفترچه سفارشات خود بوده است در حالی که بیشتر بقیه به کاهش ذخایر خود ادامه می دهند.

صعود به بالاترین رکورد جدید برای BTC/USD به طور کلی باعث افزایش جزئی در سطوح BTC مبادله ای شد، اما زمانی که در برابر روند نزولی کلی مشاهده شود، این میزان ناچیز است.

از قبل شناخته شده است که سهامداران علاقه چندانی به فروش در چنین مسیری کوتاهی از بالاترین رکوردهای قبلی ندارند، و خریداران نهادی فرض می‌شود که بلافاصله پس از به دست آوردن قرار گرفتن در معرض فروش، برای فروش فوری برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

صرافی های مشتقه در هفته گذشته شاهد خرید فعالی بوده اند.

احساس پاکسازی خوش آمدید می شود

تغییر دوباره در احساسات بازار ارزهای دیجیتال رخ می دهد، اما برخلاف اوایل ماه، سرمایه گذاران محتاط هستند.

موارد مرتبط:  5 ارز دیجیتال برتر برای تماشای این هفته: BTC، SOL، AVAX، ALGO، AXS

با توجه به شاخص ترس و طمع کریپتو ، خوش‌بینی ناپایدار در «Uptober» دیگر زمانی که صحبت از بیت‌کوین یا آلت‌کوین‌ها به میان می‌آید، نیست.

این شاخص که هفته گذشته به “طمع شدید” برخورد کرد، مطابق با عملکرد قیمت بیت کوین، از روز دوشنبه در سطح 72/100 کاهش یافت – که به سادگی “طمع” را نشان می دهد.

این سطح در سه ماه گذشته در مقاطع مختلف خوشه ای تشکیل داده است و این احساس را تقویت می کند که “بازنشانی” برای احساسات با بیت کوین هنوز در 60000 دلار رخ داده است.

با توجه به اینکه چرخه کلاسیک با امتیاز Fear & Greed 95/100 یا بیشتر مطابقت دارد، مفهوم این است که افزایش قیمت بیشتر – اگر به اندازه کافی کند باشد – می تواند مدت زمان بیشتری ادامه یابد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع