با شروع ماه اکتبر، قیمت بیت کوین به سمتی حرکت می کند و ارز دیجیتال نوسانات نزولی را تجربه می کند. در بازه‌های زمانی پایین، احساسات در بازار خنثی است و روند صعودی به سمت صعودی افزایش می‌یابد، اما در بازه‌های زمانی بالاتر، بیت کوین ماه‌ها در همان محدوده گیر کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین با افت ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و حرکت جانبی در ۷ روز گذشته با ۱۹۱۵۰ دلار معامله می‌شود. قیمت BTC در محدوده فعلی خود و با آزمایش مجدد مقاومت 20500 دلاری به دلیل شرایط کلان اقتصادی باقی می ماند.

روند قیمت BTC در نمودار 1 ساعته به سمت نزولی می رود. منبع: BTCUSDT Tradingview

قیمت بیت کوین شاهد افزایش نوسانات است

قیمت بیت کوین اخیراً از منطقه 20500 دلاری رد شد زیرا اقتصاد ایالات متحده سطوح بالاتر از حد انتظار اشتغال و انعطاف پذیری در برابر سیاست های پولی فدرال رزرو (Fed) را ثبت کرده است. این موسسه مالی توجه بخش مالی را به خود اختصاص داد.

روایت اقتصادی کنونی حول همین موضوعات است، فدرال رزرو تا چه حد حاضر است برای کاهش تورم پیش برود و بازارها را با آن پایین بیاورد؟ و متحدان ایالات متحده چقدر می توانند قبل از چرخش مؤسسه مالی متحمل شوند؟

از این روایت اصلی، طرح‌های فرعی متفاوتی وجود دارد که رکود اقتصادی بالقوه در کانون توجه قرار گرفته است. در بخش کریپتو، بازیگرانی وجود دارند که انتظار دارند قیمت بیت کوین افزایش یابد زیرا بانک های مرکزی رویکرد تهاجمی خود را حفظ می کنند و شانس شکستن اجزای مهم اقتصاد جهانی را افزایش می دهد.

از این نظر، نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال فدرال (FOMC) در این چهارشنبه ممکن است بینش بیشتری در مورد استراتژی این موسسه ارائه دهد. این رویداد احتمالاً ناشی از افزایش نوسان قیمت بیت کوین است.

در گذشته، کریپتوکارنسی شاهد اقدامات مشابه قیمت قبل از رویداد و اقدام صعودی قیمت در روزهای پس از آن بود. این بار دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، ممکن است به عنوان یک باد مخالف کوتاه مدت در برابر ارز دیجیتال عمل کند.

در بازه‌های زمانی روزانه، با ادامه روند صعودی ارز، DXY توانست رکورد ماهانه جدیدی را برای ماه اکتبر کسب کند. در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد دلار برای بازبینی مجدد منطقه حدود 115 آماده است، که می‌تواند پتانسیل صعودی قیمت بیت‌کوین و سه ارز مهم جهانی: ین ژاپن، یورو و پوند بریتانیا را محدود کند.

قیمت بیت کوین BTC BTCUSDT DXY
شاخص DXY در نمودار روزانه روند صعودی دارد. منبع: Tradingview

چه زمانی فدرال رزرو می چرخد؟

در کوتاه‌مدت، قیمت بیت‌کوین نیاز به کاهش ارزش دلار آمریکا دارد تا فشار نزولی کاهش یابد. تا زمانی که دلار قوی بماند، دارایی‌های ریسک‌پذیر و ارزهای جهانی احتمالاً قرمز معامله می‌شوند.

فشار بر فدرال رزرو برای توقف سیاست پولی و برنامه افزایش نرخ بهره در حال افزایش است. از نهادهای بین‌المللی گرفته تا صندوق‌های تامینی، بازار جهانی درخواست رحمت می‌کند، اما فدرال‌رزرو و رئیس آن جروم پاول سرسخت به نظر می‌رسند.

در روز چهارشنبه، اگر فدرال رزرو موضع خود را تکرار کند، قیمت بیت کوین ممکن است همچنان شاهد نوسانات نزولی باشد. در این سناریو، معامله گران باید سطوح حمایتی مهم را در 18600 دلار و 17600 دلار مشاهده کنند تا از کاهش سرمایه بیشتر جلوگیری کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر