• بنا بر گزارش ها، در واکنش به افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در یک دهه، قیمت بیت کوین به زیر 23000 دلار سقوط کرد.
  • این بانک با ابراز نگرانی از تورم و قیمت های بالای مصرف کننده تصمیم گرفت از نرخ بهره صفر به 0.5 درصد تغییر کند.
  • قیمت بیت کوین تحت کنترل خرس ها است، زیرا سرمایه گذاران محتاط هستند که بیت کوین ممکن است تا 20000 دلار کاهش یابد.

بنا بر گزارش ها، پس از انتشار خبر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، قیمت بیت کوین کاهش یافت. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و راه را برای تغییرات بیشتر نرخ بهره از طریق جلسات شورای حاکم هموار کرد.

در یک لحظه تاریخی در تاریخ منطقه یورو، نرخ بهره برای اولین بار در یازده سال گذشته از صفر به 0.50 درصد رسید. کارشناسان افزایش 0.25 درصدی یا 25 واحد پایه را پیش بینی کرده بودند، با این حال، این بانک نگرانی در مورد افزایش تورم و قیمت مصرف کننده را دلیل اصلی این افزایش عنوان کرد.

گذار از نرخ بهره صفر به 0.50 درصد مورد استقبال سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار نگرفت. بیت‌کوین، اتریوم و آلت‌کوین‌ها در 30 مورد برتر شاهد افت شدیدی بودند و سودهای دو هفته گذشته را از بین بردند.

اعلام CPI ایالات متحده اخیراً قیمت گذاری شده است و ارزهای دیجیتال از ابتدای هفته در سبز بودند. با این حال، اعلام ECB اکنون جدول را به نفع خرس ها تغییر داده است. خرس ها کنترل بیت کوین را در دست گرفته اند و قیمت بیت کوین به زیر سطح 23000 دلار سقوط کرد. بیت کوین نتوانست بالاتر از سطح میانگین متحرک 200 هفته ای که مهم روند صعودی دارایی تلقی می شود، حفظ شود. این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین شاهد کاهش بیشتر باشد و به سطح زیر 20000 دلار برسد.

قراردادهای دائمی BTC-USD (منبع: TradingView)

چندین رویداد اخیر مانند کاهش 966 میلیون دلاری بیت کوین توسط تسلا و کاهش فعالیت نهنگ ها در شبکه BTC بر قیمت دارایی تأثیر منفی گذاشته است.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در آینده در نشست شورای دولتی بعدی نرخ بهره را عادی کند. در همین حال، انتظار می‌رود که قیمت بیت‌کوین تلاش کند تا بهبود یابد. در بیانیه بانک مرکزی اروپا آمده است: «شورای حاکم تشخیص داد که مناسب است قدم اول بزرگ‌تری در مسیر عادی‌سازی نرخ‌های سیاستی خود بردارد، نسبت به آنچه که در نشست قبلی نشان داده شده بود».

سلب مسئولیت: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این مقاله صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات CQ نیست. هیچ اطلاعاتی در این مقاله نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری تفسیر شود. CQ همه کاربران را تشویق می‌کند تا قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر