قیمت گاز ETH افزایش یافت زیرا آزمایشگاه‌های یوگا 300 میلیون دلار از فروش NFT‌های دیگر دریافت کردند.

در حالی که NFT های Otherdeed فقط در APE ساخته می شدند، برای هزینه های گاز نیز به ETH نیاز داشت.

در حالی که جامعه شاهد بزرگترین ضرابخانه NFT تا کنون، اتریوم (ETH) قیمت گاز به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، علاوه بر این، کاربران تراکنش‌های ناموفق را به دلیل تنگناهای بلاک چین تجربه کردند.

آزمايشگاه‌هاي يوگا، خالق Bored Ape Yacht Club، فروش توكن‌هاي غيرقابل جابجايي Otherdeed (NFTs) را راه‌اندازي كرد كه نشان‌دهنده قراردادهاي ديجيتال زمين در سرمايه‌گذاري جديد آنها، متاورس Otherside است. با هر قطعه زمین فروش در 305 ApeCoin (APE) یا نزدیک به 5800 دلار در زمان فروش، یوگا Labs پس از فروش 55000 NFT تقریباً فوری، 319 میلیون دلار به دست آورد.

در حالی که NFT های Otherdeed فقط در APE ساخته می شدند، برای هزینه های گاز نیز به ETH نیاز داشت. مکانیک‌های ضرب‌کاری که توسط آزمایشگاه‌های یوگا تعیین شده بود، فروش NFT‌ها را به صورت مرحله‌ای پیش‌بینی می‌کردند، در حالی که پیش‌بینی می‌کردند که قیمت گاز لحظه‌ای افزایش یابد، که سپس تعداد کاربرانی که NFT‌ها را ضرب می‌کنند کاهش می‌دهد:

«این الگوی نعناع → حد دست انداز → نعنا → حد دست انداز تا زمانی که عرضه NFT تمام شود ادامه خواهد داشت. انتظار می رود این رویکرد از یک جنگ آخرالزمانی گاز جلوگیری کند و در عین حال توزیع تا حد امکان گسترده را تشویق کند.

ردیاب گاز اتریوم منبع: Etherscan

اسکرین شات بالا بود به اشتراک گذاشته شده است توسط Redditor u/jeux99 که تجربه خود را در مورد هزینه های بالای گاز در آن زمان به اشتراک می گذارد و می پرسد:

چرا الان گاز 450 دلار است؟؟؟ من هزینه های بالای بنزین را دیده ام، اما قبلاً چنین چیزی نبود!»

همانطور که توسط یکی دیگر از Redditor، u/johnfintech، Etherscan به درستی اشاره شده است داده ها نشان می دهد که تعداد زیادی از کاربران بین 2.6 ETH (6500 دلار) تا 5 ETH (14000 دلار) به عنوان هزینه گاز پرداخت کردند.

داده ها در مورد بزرگترین مشارکت کنندگان در هزینه های گاز. منبع: nansen

با ذکر برخی از مسائل مربوط به استفاده از اتر در طول راه اندازی NFT آن، Yuga Labs اظهار داشت:

«از اینکه چراغ‌های اتریوم را برای مدتی خاموش کردیم متأسفیم. کاملاً واضح به نظر می رسد که ApeCoin باید به زنجیره خود مهاجرت کند تا به درستی مقیاس شود.

برای کسانی که دارایی های ETH خود را در گاز به دلیل تراکنش های ناموفق از دست داده اند، آزمایشگاه یوگا قول داده است که مبلغ گاز را به کاربران بازپرداخت کند.

مربوط: Vitalik Buterin محدودیت calldata در هر بلوک را برای کاهش هزینه های گاز ETH پیشنهاد می کند

به دلیل هجوم اکوسیستم های میزبانی شده توسط بلاک چین، از جمله NFT، هزینه های بدنام گاز اتریوم یک نگرانی طولانی مدت در میان جامعه بوده است.

در نوامبر 2021، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، محدودیت جدیدی را در کل کل داده های تراکنش پیشنهاد کرد تا هزینه گاز فراخوانی کل تراکنش را از طریق شبکه ETH کاهش دهد.

در حالی که جامعه این پیشنهاد را پذیرفت، بیش از چهار ماه طول کشید تا EIP-4488 در شبکه آزمایشی زنجیره جانبی اتریوم در Geth پیاده‌سازی شود. Qi Zhou عضو انجمن در 27 آوریل در مورد برنامه هایی برای ارتقاء شبکه آزمایشی ظرف یک ماه تایید کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس