Dogecoin، بزرگترین میم کوین از نظر ارزش بازار، نزدیک به یک هفته است که خونریزی کرده است. قیمت سکه در 24 ساعت گذشته نزولی به نظر می رسید و در زمان انتشار همچنان منفی به نظر می رسید. در هفته گذشته، Dogecoin به دلیل کاهش قدرت خرید، 4.9 درصد از دست داد.

گاوها از ابتدای این ماه از چارت ها دور مانده اند. اگر روند قیمت فعلی ادامه یابد، Dogecoin نزدیکترین خط پشتیبانی خود را هدف قرار خواهد داد. با ادامه فرار سرمایه گذاران از بازار، خرس ها کنترل بازار را در دست گرفته اند.

در مقایسه با سال گذشته در همان زمان، Dogecoin از 0.73 دلار بالاترین تاریخ خود، 82 درصد کاهش یافته است. نه فقط سرمایه‌گذاران، جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در رابطه با افزایش نرخ‌های بهره نیز سرمایه‌گذاران را نگران نگه داشته است.

تجزیه و تحلیل قیمت Dogecoin: نمودار چهار ساعته

Dogecoin در نمودار چهار ساعته 0.13 دلار قیمت داشت. منبع تصویر: DOGE/USD در TradingView

Dogecoin در زمان نگارش این مقاله 0.131 دلار قیمت داشت. این سکه به خوبی قیمت‌ها را بالاتر از خط حمایت 0.131 دلار نگه داشته بود زیرا میم کوین در ماه گذشته به سختی به زیر آن قیمت سقوط کرد. طی چند هفته گذشته، Dogecoin شاهد عملکرد نسبتاً متلاطم قیمت بوده است.

بهبود قیمت برای Dogecoin کوتاه بوده است، زیرا درست پس از افزایش سکه در هفته آخر ماه گذشته، نتوانسته است حرکت قیمت را حفظ کند. میم کوین دو بار در نمودارهای خود شمعدان های نزولی را به نمایش گذاشت و هر بار پس از آن خواندن، قیمت ها کاهش یافته است.

فروش دارایی غیرطبیعی به نظر نمی رسد زیرا این یک سناریوی کاملاً رایج پس از شمعدان های نزولی است. قیمت ها می توانند به پایین تر از سطح فعلی خود ادامه دهند. حمایت فوری از سکه در 0.129 دلار و سپس 0.118 دلار بود.

Dogecoin آخرین بار در ماه مارس نزدیک به سطح قیمت 0.118 دلار معامله شد. از طرف دیگر، اگر گاوها به بازار بیایند، سکه می تواند 0.14 دلار را هدف قرار دهد.

مطالب مرتبط | Dogecoin یک الگوی گوه در حال سقوط را نمایش می دهد. در اینجا معنی آن چیست

تحلیل فنی

دوج کوین
Dogecoin کاهش قدرت خرید را در نمودار چهار ساعته نشان می دهد. منبع تصویر: DOGE/USD در TradingView

گاوهای نر در بازار سعی کردند در آخرین جلسات معاملاتی راه خود را پیدا کنند، زیرا سکه تلاش کرد تا بالای خط 20-SMA معامله شود. معاملات بالای خط 20-SMA نیز به معنای بهبود قدرت خرید در بازار است.

این بدان معنی است که با افزایش تقاضا، قیمت ها می توانند به بالای خط 20-SMA هدایت شوند. با این حال، در زمان انتشار، تعداد فروشندگان از خریداران در بازار بیشتر بود. شاخص قدرت نسبی نیز یک صعود کوچک را نشان داد که با افزایش تعداد خریداران مطابقت دارد، اما در زمان نگارش مقاله، قدرت خرید پایین باقی ماند.

دوج کوین
دوج کوین افزایش سرمایه ورودی را در نمودار چهار ساعته تجربه کرده است. منبع تصویر: DOGE/USD در TradingView

MACD و Chaikin Money Flow، هر دو تصویر متفاوتی برای میم سکه دارند. هر دو شاخص به خواندن مثبت در زمان نگارش اشاره داشتند.

MACD، که حرکت بازار را تعیین می‌کند، متقاطع صعودی را تجربه کرد و هیستوگرام‌های سبز نشان داد که قیمت‌ها صعودی شده‌اند. هنوز خیلی زود است که روی آن انگشت بگذاریم زیرا این اندیکاتور می تواند سیگنال هایی را بر اساس جلسات معاملاتی فوری گذشته که DOGE تلاش کرد تا بهبود یابد، منتشر کند.

جریان پول Chaikin نشان دهنده جریان ورودی و خروج سرمایه است. این شاخص در بالای نیم خط مشاهده شد که نشان می دهد جریان سرمایه افزایش یافته است.

در کوتاه‌مدت، DOGE یک اقدام نزولی قیمت را به تصویر کشیده است، با این حال، تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران می‌تواند خرس‌ها را در جلسات معاملاتی آینده دور کند.

مطالب مرتبط | بیت‌کوین سرنخ‌های صعودی می‌دهد، آیا جلسه FED مانع خواهد شد؟

Featured image from UnSplash, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر