لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، از کنگره دعوت می کند تا تصمیم بگیرد که آیا با یوان دیجیتال چین رقابت کند یا خیر.

لائل برینارد گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تحقیقات لازم را در مورد سیاست و فناوری انجام می‌دهیم، بنابراین اگر کنگره تصمیم بگیرد که توانایی رقابت با چین در این زمینه مهم است، در موقعیتی باشیم که به جلو برویم.»

لائل برینارد، عضو هیأت مدیره فدرال رزرو، در جلسه تأیید خود در مقابل اعضای کمیته بانکداری سنا، گفت که کنگره در نهایت باید تصمیم بگیرد که با یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC حرکت کند.

برینارد، سناتور طرفدار ارز دیجیتال، سینتیا لومیس، در ساختمان اداری سنا دیرکسن در روز پنج‌شنبه سخنرانی کرد. گفت فدرال رزرو از “ایفای نقش بسیار مهم” کنگره در به روز رسانی چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال استقبال می کند. وقتی در مورد استفاده احتمالی از CBDC ها برای نظارت بر فعالیت های مالی کاربران سوال شد – همانطور که Lummis ادعا می کند در چین اتفاق می افتد – Brainard دوباره تصمیم گیری را به قانونگذاران موکول کرد.

“این سوال در مورد ارز دیجیتال – این یک سوال بزرگ است – ما واقعاً به کنگره نگاه می کنیم [in deciding to make CBDCs available to retail customers] برینارد گفت و دولت به ما در این زمینه راهنمایی کند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تحقیقات لازم را در مورد سیاست و فناوری انجام می‌دهیم، بنابراین اگر کنگره تصمیم بگیرد که توانایی رقابت با چین در این زمینه مهم است، در موقعیتی باشیم که جلو برویم. البته، حفاظت از حریم خصوصی در هر نوع رویکردی که ممکن است اتخاذ شود بسیار مهم است.”

لائل برینارد روز پنجشنبه در سخنرانی سناتور سینتیا لومیس

برینارد که از سوی پرزیدنت جو بایدن به عنوان معاون بعدی فدرال رزرو معرفی شد، جایگزین ریچارد کلاریدا شد که روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد در 14 ژانویه قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود در پایان ماه استعفا دهد. اگر او بیش از 50 رای به محض ارائه نامزدی به مجلس سنا دریافت کند، تا سال 2026 به عنوان نایب رئیس فدرال رزرو خدمت خواهد کرد.

شهادت برینارد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر سناتورها در همان هفته ارائه شد، نماینده مینه سوتا، تام ایمر، لایحه ای را با هدف ارائه کرد. منع فدرال رزرو از صدور CBDC به طور مستقیم به مصرف کنندگان ایالات متحده. به گفته Emmer، اینکه آژانس از کاربران بخواهد برای دسترسی به مزایای دلار دیجیتال حساب باز کنند، “فدرال رزرو را در مسیری موذیانه مشابه اقتدارگرایی دیجیتالی چین قرار می دهد.”

مربوط: هنگ کنگی ها از بلاک چین برای حفظ شواهد دال بر مبارزات ضد استبدادی استفاده می کنند

برینارد در طول مدت حضورش در فدرال رزرو، با توجه به پیشروی چین در عرضه CBDC خود، به نفع انتشار دلار دیجیتال توسط ایالات متحده صحبت کرده است. در ماه جولای، او تماس گرفت به دلیل فوریت در ایجاد یک CBDC، گفت که او نمی تواند “پیچ بندی کند [her] با توجه به تسلط دلار فیات در پرداخت‌های بین‌المللی، ایالات متحده یکی را ندارد. او دارد نیز ابراز نگرانی کرد در مورد “تدابیر قانونی و نظارتی، ثبات مالی و نقش ارز در جامعه” برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (بیت کوین).

پس از کناره گیری کلاریدا در روز جمعه، حداقل سه کرسی در هیئت حکام فدرال رزرو برای نامزدهای رئیس جمهور بایدن در سال 2022 باز خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور ایالات متحده، استاد حقوق دانشگاه دوک، سارا بلوم راسکین را در نظر دارد به گروه هفت فرماندار بپیوندید، علاوه بر اقتصاددانان لیزا کوک و فیلیپ جفرسون.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس