پروتکل Liquid Staking Lido از برنامه های ارتقاء V2 رونمایی می کند که برای باز کردن برداشت های stETH و معرفی معماری Staking Router تنظیم شده است.

لیدو قصد دارد قبل از ارتقای هارد فورک اتریوم شانگهای، سطح خود را ارتقا دهد


پروتکل Lido Staking Lido قرار است با اعلام ارتقای آینده Lido V2، برداشت‌های پاداش شرط‌بندی و معماری وضعیت یافته در سهام را اجرا کند.

دو نقطه کانونی اصلی ارتقای برنامه ریزی شده شامل معرفی Lido از Staking Router جدید خود و فعال کردن برداشت برای اتریوم است.ETH) سهامداران.

مسیریاب Staking یک طراحی معماری مدولار را معرفی می کند که امکان توسعه رمپ های روی سطح را برای اپراتورهای گره جدید، از جمله استکرهای انفرادی، فراهم می کند. سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و خوشه های فناوری اعتبارسنجی را توزیع کرد. دومی پروتکلی است که اجازه می دهد وظایف اعتبارسنجی در چندین گره به اشتراک گذاشته شود.

مسیریاب Staking به دلیل طراحی ماژولار به Lido اجازه می دهد تا به یک پروتکل توسعه پذیر تبدیل شود. ماژول‌های اعتبارسنجی به عنوان مجموعه‌ای از استخرهای اعتبارسنجی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند به عنوان منبع برای پروتکل عمل کنند. ماژول‌ها یک رجیستری اپراتور داخلی را مدیریت می‌کنند، کلیدهای اعتبارسنجی را ذخیره می‌کنند و سهام و پاداش‌ها را بین اپراتورهای آن تخصیص می‌دهند.

فعال کردن برداشت‌های جوایز شرط‌بندی مایع به دارندگان stETH این امکان را می‌دهد که وجوه خود را با نسبت 1:1 بر حسب اتریوم از Lido برداشت کنند. یک مرور کلی از ارتقا به اشتراک گذاشته شده با کوین تلگراف خاطرنشان می کند که ویژگی برداشت خطرات را در بازار ثانویه که به طور موقت پس از ارتقای شانگهای اتریوم فعال می شود، کاهش می دهد.

مطالب مرتبط: Lido از MakerDAO پیشی گرفت و اکنون بالاترین TVL را در DeFi دارد

کاربرانی که به دنبال برداشت ETH هستند باید یک درخواست پیشنهادی و فرآیند ادعا را دنبال کنند. یک درخواست از کاربران می‌خواهد که stETH را برای شروع برداشت قفل کنند. پروتکل ETH را برای انجام درخواست منبع می کند، ETH را قفل می کند و stETH قفل شده را می سوزاند و سپس درخواست را به عنوان قابل ادعا علامت گذاری می کند تا کاربر به ETH خود برگشت کند.

یک جدول زمانی کوتاه، نقاط عطف توسعه را از فوریه تا آوریل 2023 نشان می‌دهد، جایی که کد در Goerli Testnet قبل از مراسم چرخش اعتبار برداشت و انجام خود ارتقاء آزمایش می‌شود.

چرخش اعتبار برداشت به دلیل مغایرت بین اعتبار سنجی پروتکل Lido با استفاده از امضاهای 0x00 مبتنی بر BLS و امضاهایی که از امضاهای 0x01 مبتنی بر قرارداد هوشمند جدیدتر استفاده می کنند، ضروری است.

Lido قصد دارد اعتبارنامه ها را از طریق یک مراسم DAO به قرارداد هوشمند تبدیل کند، جایی که شرکت کنندگان یک پیام چرخشی را امضا می کنند که سپس به شبکه لایه اجماع پخش می شود.

همانطور که قبلا گزارش شده استبه‌روزرسانی آتی اتریوم در شانگهای باعث شده است که Lido Finance به عنوان بزرگ‌ترین پروتکل مالی غیرمتمرکز، با بیش از ۸ میلیارد دلار ارزش در پلتفرم آن تا سال ۲۰۲۳ پیشتاز شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر