Grayscale و Ripple در برابر SEC، Coin Center در مقابل وزارت خزانه داری – این فصل داغ در دادگاه های ایالات متحده است.

مبارزه صنعت کریپتو با قانونگذاران در دادگاه: قانون رمزگشایی، 10 تا 17 اکتبر


شاید یکی از جذاب‌ترین نشانه‌های بلوغ این صنعت، افزایش تعداد پرونده‌های دادگاهی باشد که در آن شرکت‌های ارز دیجیتال با سوء استفاده‌های نظارتی درک شده مقابله می‌کنند. هفته گذشته شاهد پیشرفت های بزرگی در این زمینه بودیم.

مدیر دارایی دیجیتال Grayscale دارد خلاصه افتتاحیه خود را ثبت کرد علیه کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده برای به چالش کشیدن تصمیم خود مبنی بر رد درخواست Grayscale برای تبدیل Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به بیت کوین نقطه ای صندوق قابل معامله در بورس (ETF). طبق Grayscale، SEC باید خلاصه خود را تا 9 نوامبر ارسال کند.

Coin Center یک گروه حمایت از سیاست ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده است با نیت خود دنبال کرد اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری یا OFAC را به دلیل تحریم میکسر ارزهای دیجیتال Tornado Cash به دادگاه ببرد. وکلای Coin Center و همچنین دیوید هافمن، سرمایه گذار ارزهای دیجیتال، مدافع حقوق بشر ناشناس که تنها با نام جان دو شناخته می شود، و توسعه دهنده نرم افزار پاتریک اوسالیوان شکایت مشترکی ارائه کرد در برابر OFAC، جانت یلن، وزیر خزانه داری و آندره گاکی، مدیر OFAC. در این شکایت ادعا شده بود که تحریم تورنادو کش “بی سابقه و غیرقانونی” بوده است که تا حدی به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد تراکنش های ارز دیجیتال شده است.

در همین حال، برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل فاش کرد که انتظار دارد نبرد طولانی مدت بین ریپل و SEC در نیمه اول سال 2023 به پایان می رسد. او قبل از این که اضافه کرد: «قضات فدرال با سرعت خودشان کار می کنند، به طور خوش بینانه، ما در مورد سه تا چهار ماه صحبت می کنیم. بدبینانه، ممکن است بیشتر از این باشد.» رئیس فین‌تک گفت که ریپل به توافقی با SEC فکر می‌کند، مشروط بر اینکه XRP به عنوان یک امنیت طبقه‌بندی نشده باشد.

MiCA از کمیته پارلمان اروپا عبور می کند

اعضای کمیته پارلمان اروپا با ۲۸ رای موافق و یک رای مخالف، سیاست چارچوب مهم ارز های دیجیتال، بازارهای دارایی‌های ارز دیجیتال شده (MiCA) را تصویب کردند و انتظار می‌رود که رای نهایی در جلسه کامل پارلمان اروپا به زودی برگزار شود. پس از رأی گیری MiCA، اعضای پارلمان اتحادیه اروپا نیز با اکثریت قاطع توافق موقتی را در مورد مقررات انتقال وجوه تصویب کردند، قانونی که هدف آن رعایت استانداردهای دارایی های ارز دیجیتال در تلاش برای سرکوب پولشویی است. این دو چارچوب نظارتی، در صورت تایید نهایی، برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد به طور بالقوه به عنوان مثال خدمت می کنند برای قانونگذاران جهانی در مورد ارزهای دیجیتال. با پیروی از تمام مراحل و بررسی‌ها، سیاست‌های ارز دیجیتال می‌توانند از سال 2024 اجرایی شوند.

به خواندن ادامه دهید

چارچوب OECD برای مبارزه با فرار مالیاتی بین المللی با استفاده از دارایی های دیجیتال

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) چارچوبی را با هدف کمک به مقامات مالیاتی برای دستیابی به دید بیشتر تراکنش‌های ارز دیجیتال و کاربران پشت سر آنها منتشر کرده است. چارچوب مالیاتی کریپتو به طور خودکار پیشنهاد می شود تبادل اطلاعات در مورد تراکنش های ارز دیجیتال با توجه به افزایش تعداد صرافی های غیرقانونی و ارائه دهندگان کیف پول، سالانه بین حوزه های قضایی. در صورت تصویب، این چارچوب احتمالاً به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد تراکنش های ارز دیجیتال بین 38 کشور عضو OECD را تسهیل می کند – لیستی که شامل ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپایی است.

به خواندن ادامه دهید

پرتغال 28 درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کند

طولانی در نظر گرفته شده بهشت ​​مالیاتی ارزهای دیجیتال، دولت پرتغال مالیات 28 درصدی را بر عایدی سرمایه از ارزهای ارز دیجیتال شده که کمتر از یک سال نگهداری می شوند، پیشنهاد کرده است. در سند بودجه دولتی سال 2023 دولت، بخش کوتاهی به مالیات ارزهای ارز دیجیتال شده پرداخته شده است، که تا به امروز توسط مقامات مالیاتی پرتغال دست نخورده بوده است، زیرا دارایی های دیجیتال به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته نشده اند.

یک مالیات بر درآمد پیشنهادی از عملیات مربوط به ارزهای دیجیتال از طریق فعالیت‌هایی مانند استخراج، تجارت و سود سرمایه در سند 444 صفحه‌ای ارائه شد. بودجه دولتی همچنین برای نقل و انتقالات رایگان ارزهای ارز دیجیتال شده در موارد ارث، و همچنین حق تمبر برای کمیسیون های دریافت شده توسط واسطه های درگیر در بخش ارزهای دیجیتال، مالیات 4 درصدی را پیشنهاد می کند.

به خواندن ادامه دهید

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر