متا کارکنان مایکروسافت و اپل را برای برنامه های متاورس شکار می کند

طبق گفته کارکنان سابق، حدود 100 نفر تنها از مایکروسافت به متا پریده اند. در همین حال، اپل پاداش های سخاوتمندانه ای را برای نگه داشتن کارگران خود ارائه می دهد.

کارمندان مایکروسافت و اپل برای پیوستن به پلتفرم های متا در حالی که این شرکت در نظر دارد متاورس را ایجاد کند، می پرند.

به گفته کارمندان سابق مایکروسافت نقل شده است توسط وال استریت ژورنال، حدود 100 نفر طی سال گذشته تیم واقعیت افزوده غول فناوری را کنار گذاشته و به Meta Platforms ملحق شده اند. آنها ادعا می کنند که متا به طور خاص روی جذب افرادی که روی هدست واقعیت افزوده هولولنز (AR) مایکروسافت کار کرده اند، متمرکز شده است.

با توجه به WSJ، پروفایل های Linkedin نشان می دهد که بیش از 70 نفر که بخشی از تیم هولولنز مایکروسافت بودند در طول سال گذشته پروژه را ترک کرده اند و بیش از 40 نفر از آنها در متا موقعیت های جدیدی را به عهده گرفتند.

اولین مزیت محرک مایکروسافت در فضای واقعیت افزوده، کارمندانش را دارایی های ارزشمندی برای متا می کند. مایکروسافت اعلام کرد پروژه هولولنز آن بیش از پنج سال پیش در سال 2016، با توسعه فناوری به یکی از پیشرفته ترین هدست های جهان.

اپل در تلاش است تا با ارائه گزینه های سهام و پاداش های سودآور به ارزش بین 50000 تا 180000 دلار با فرار کارکنان متا مقابله کند. گزارش توسط بلومبرگ در اواخر دسامبر 2021، این شرکت این پاداش ها را به گروهی از مهندسان در زمینه طراحی سیلیکون، سخت افزار و برخی از کارکنان عملیات نرم افزاری ارائه کرد.

تلاش فیسبوک برای تبدیل شدن به متا

متا پلتفرم‌ها قبلاً تا قبل از یک سال به نام فیس‌بوک شناخته می‌شدند تمرین اصلی تغییر نام تجاری در اکتبر 2021، نشان دهنده جاه طلبی های رو به رشد شرکت فراتر از رسانه های اجتماعی است. کسب‌وکار سخت‌افزار واقعیت مجازی «آزمایشگاه‌های واقعیت» در ماه‌های پس از آن به سختی کار کرده است. با موفقیت ایجاد کرد یک نمونه اولیه از واقعیت مجازی “دستکش های هپتیک” در اواسط نوامبر 2021.

با وجود این موفقیت‌های اولیه، تلاش‌های متای متمرکز برای تسلط بر متاورس منجر به این شد انتقاد کم نیست در جامعه گسترده تر، که شامل رهبران در فضاهای ارز دیجیتال، NFT، بلاک چین و گیم فای است.

برخی از رهبران ارزهای دیجیتال مانند جنی تا از Hodl Asset پیشنهاد کرده‌اند که مارک زاکربرگ به هیچ وجه نباید کسی باشد که فیس‌بوک را به سمت Metaverse هدایت می‌کند، با توجه به سابقه او در مورد داده‌کاوی، حفظ حریم خصوصی و سیاست‌های محتوا.

او در مصاحبه ای گفت: “برای اینکه او بتواند یک لیست تمیز برای متا داشته باشد، باید از سمت خود کناره گیری کند و باید یک مدیر عامل جدید برای مدیریت آن داشته باشد.” مصاحبه نوامبر با Cointelegraph.

مایکروسافت و اپل مدت زیادی است که به Metaverse توجه کرده اند. در اوایل نوامبر 2021، مایکروسافت اعلام کرد مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌های Teams به کنسول بازی ایکس‌باکس خود، همراه با محصول جدیدی به نام Dynamics 365 Connected Spaces.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در آن زمان گفت: «متاورس ما را قادر می‌سازد تا محاسبات را در دنیای واقعی و دنیای واقعی را در محاسبات جاسازی کنیم».

مهمترین چیز این است که ما بتوانیم انسانیت خود را با خود بیاوریم و انتخاب کنیم که چگونه می خواهیم این دنیا را تجربه کنیم.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس