محقق برکلی می‌گوید: «اتریوم یک طرح پونزی خودآرایی‌شده»

  • نیکلاس ویور اتریوم را “طرح پونزی خودساخته” می نامد.
  • این دانشمند می گوید: «از دیدگاه پردازش، قدرت پردازش اتریوم 1/5000م یک ماژول کوچک محاسباتی Raspberry Pi است.
  • ویور همچنین به طور کلی از کریپتو انتقاد می کند و ادعا می کند که این فناوری نوآورانه نیست.

نیکلاس ویور، “دانشمند اصلی دیوانه” Skerry Technologies، اتریوم را یک “طرح پونزی خودساخته” می نامد. منتقد کریپتو و کارشناس امنیت سایبری در گفتگو با میزبانان کیلی لینز و مت میلر در بلومبرگ کریپتو، نظرات محکمی را در مورد چندین نهاد در فضای کریپتو بیان کرد.

ویور با انتقاد از شبکه اتریوم ادعا می کند که از نظر اقتصادی، این یک طرح پانزی خود مونتاژ شده است. وقتی در مورد اتریوم سوال شد انتقال به اثبات سهامویور پاسخ می دهد، “اما اثبات سهام مشکلات اتریوم را حل نمی کند.”

بنابراین اول از همه، اتریوم از زمان شروع به کار خود قول اثبات سهام را داده است. و همیشه شش ماه گذشته است. پس وقتی انتقال اتفاق افتاد مرا بیدار کن.

این دانشمند کامپیوتر اضافه می کند که وقتی به توان عملیاتی سیستم نگاه می کنیم، تحت تأثیر اثبات کار یا اثبات سهام قرار نمی گیرد. ویور توضیح می‌دهد که از دیدگاه پردازشی، قدرت پردازش اتریوم 1/5000م یک ماژول کوچک محاسباتی Raspberry Pi است و تغییر به سمت اثبات سهام این مشکل را حل نمی‌کند. به گفته او، این همچنین یک سختی دیگر ایجاد می کند “کسی که طلا دارد قوانین را می سازد”.

انجمن اتریوم قبلاً نشان داده است که شعار آنها “کد قانون است” دروغ است. اگر پول آنها را بدزدید، مانند هک اصلی DAO، آنها کد را تغییر می دهند تا آن را پس بگیرند. و تبدیل به اثبات سهام به معنای واقعی کلمه می گوید کسانی که بیشترین پول را دارند قوانین را وضع می کنند.

ویور، که همچنین محققی در موسسه بین المللی علوم کامپیوتر (ICSI) در دانشگاه کالیفرنیا برکلی است، معتقد است که ارز دیجیتال، از نظر فناوری، آنقدرها که مردم فکر می کنند نوآورانه نیستند. او ادعا می‌کند که استخراج کریپتو نیمی از برق جهان را می‌سوزاند و در عین حال می‌تواند تراکنش‌های بسیار کمی را انجام دهد. “تکنولوژی آنقدر بد است که من فقط می توانم به آن یاد بدهم که آن را مسخره کند.”

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر