Portal_The_Breaks_The_Curse_Affecting_Cross_Chain_Bridges_Through_A

  • پورتال ادعا می کند که برخلاف مدل های زنجیره متقابل فعلی، یک DEX غیرمتمرکز زنجیره متقابل «واقعی» است.
  • این ادعا به دنبال هک کردن پل های زنجیره ای متقابل است که در مجموع بیش از یک میلیارد دلار از دست داده است.
  • پورتال قصد دارد یک DEX ایجاد کند که هدف اصلی بیت کوین از خودگردانی را نشان دهد.

پورتال، یک DEX زنجیره ای متقابل ساخته شده بر روی بیت کوین، ادعا می کند که از فناوری برای بهبود مدل پل زنجیره ای متقابل آسیب پذیر فعلی برخوردار است. این در پاسخ به چندین هک است که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاد و سرمایه‌های کاربران را به خطر انداخت.

Portal Atomic Swap رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است که هیچ تمرکزی، توکن‌های بسته‌بندی شده یا نگهداری شخص ثالث را معرفی نمی‌کند. در عوض، همه تراکنش‌ها به الف متکی هستند نظیر به نظیر رویکرد. اگر تراکنش با مشکلی مواجه شود، می توان آن را لغو کرد و شرکت کنندگان دارایی های اصلی خود را حفظ می کنند.

حذف توکن های پیچیده یا اعتبار سنجی یک ویژگی کلی کیفیت زندگی هنگام پردازش تراکنش ها است. علاوه بر این، جنبه همتا به همتا تضمین می‌کند که هیچ تأخیر غیرمنتظره، وجوه مسدود شده، بهره‌برداری یا سایر اشکالاتی که پل‌های زنجیره‌ای متقابل دارند وجود ندارد.

مسئله ای که در دست است این است که مدل پل زنجیره ای متقابل فعلی مستعد سوء استفاده های امنیتی است. هکرها از اواسط سال 2021 از 5 پل بهره برداری کرده اند و بیش از یک میلیارد دلار به دست آورده اند. به عبارت دیگر، از دست دادن احتمالی وجوه یک تهدید جدی برای کشور است مالی غیرمتمرکز (DeFi) صنعت.

علاوه بر این، دومین هک بزرگ DeFi در اوایل فوریه امسال در Wormhole اتفاق افتاد. این حادثه منجر به ضرر 120000 توکن Wrapped Ether (wETH) به ارزش 375 میلیون دلار با قیمت فعلی اتر (ETH) شد. این اثرات با بازگرداندن 600 میلیون دلار توسط هکر به PolyNetwork و Jumpy کریپتو و جایگزینی 120000 ETH از دست رفته برای Wormhole به حداقل رسید.

خود ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در یک Reddit AMA اخیراً اظهار داشت که نسبت به برنامه های کاربردی زنجیره ای بدبین است. در عوض، Vitalik استدلال می کند که آینده چند زنجیره ای است، زیرا محدودیت های اساسی برای امنیت پل ها وجود دارد.

اریک مارتیندیل، مدیرعامل پورتال ادعا می‌کند که این راه‌حل‌های زنجیره‌ای متقابل فعلی، DEX‌های «غیرمتمرکز» نادرست هستند.

صرافی‌های متمرکز کنونی، DEX‌های «غیرمتمرکز» نادرست، توکن‌های بسته‌بندی شده و اکوسیستم‌های قابل سانسور، همگی وعده حاکمیت بیت‌کوین را تهدید می‌کنند. فناوری Fabric حفظ حریم خصوصی لایه 3 را در تراکنش های زنجیره ای فعال می کند و نیاز به نگهبانان متمرکز را از بین می برد.

در عوض، پورتال قصد دارد یک DEX بسازد که هدف اصلی بیت کوین از خودگردانی را تجسم کند. مارتیندیل می‌گوید که پورتال یک تبادل سریع، همتا به همتا، لایه 2 را همراه با سرعت تبادل متمرکز با حفظ حریم خصوصی به ارمغان می‌آورد.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر