یک مقام رسمی گفت، روبل دیجیتال روسیه به این کشور کمک نمی کند تا از تحریم های ایالات متحده اجتناب کند، زیرا اقتصاد جهانی “به هم مرتبط است”.

به گفته والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مانند روبل دیجیتال روسیه هیچ تهدیدی برای تحریم های ایالات متحده ایجاد نمی کند.
در مصاحبه ای با CNBC در روز چهارشنبه، Adeyemo 
استدلال کرد که با وجود افزایش محبوبیت ارزهای 
دیجیتال، 
دلار آمریکا “ارز غالب در جهان باقی خواهد ماند”.
Adeyemo اشاره کرد که دارایی های دیجیتال “فرصتی از طرق مختلف” برای اقتصاد ایالات متحده فراهم می کند، اما همچنین با چالش های بسیاری مانند پولشویی همراه است. 
این مقام مسئول گفت: با این حال راه هایی برای مبارزه با این امر وجود دارد تا از این صنعت در حال رشد بهره مند شویم.
ما فکر می‌کنیم که در نهایت با همکاری با کشورهای سراسر جهان، می‌توانیم با فراخوانی از سازندگان دارایی‌های دیجیتال به پیروی دقیق‌تر از قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی، این خطر را برطرف کنیم.»
Adeyemo همچنین پیشنهاد کرد که ارزهای دیجیتال توسط بانک های مرکزی جهانی با هیچ خطری از نظر تحریم های ایالات متحده همراه نیستند.
او گفت: «ما معتقدیم که حتی اگر روبل دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتالی وارد شود، باز هم زمینه‌ای برای تأثیر تحریم‌های ما بر اقتصاد آنها وجود خواهد داشت، زیرا اقتصاد جهانی هنوز به هم مرتبط است.»
این مقام در ادامه گفت که شرکت‌ها در روسیه تجارت‌های زیادی را در سراسر جهان انجام می‌دهند که بیشتر آن‌ها با دلار آمریکا با مؤسسات مالی آمریکایی انجام می‌شود زیرا «اقتصاد آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد جهان است».
تا زمانی که چنین باشد و تا زمانی که سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز را انجام دهیم، همچنان توانایی استفاده از رژیم تحریم‌های خود را خواهیم داشت تا مطمئن شویم که از چیزی که برای جلوگیری از آن ایجاد شده است جلوگیری می‌کنیم. این مسئول خاطرنشان کرد.
اظهارات آدیمو مدت کوتاهی پس از آن بیان شد که اولگ دریپاسکا، اولیگارش روسی تحریم شده، از 
دولت روسیه خواست تا بیت کوین ( 
BTC ) را به عنوان ابزاری برای اجتناب از تحریم های ایالات متحده و تضعیف دلار آمریکا 
اتخاذ کند . 
او در ماه گذشته گفت: «ایالات متحده مدت‌ها پیش متوجه شده بود که پرداخت‌های دیجیتالی کنترل‌نشده نه تنها می‌تواند اثربخشی کل مکانیسم تحریم‌های اقتصادی را از بین ببرد، بلکه دلار را به‌طور کلی پایین بیاورد».
مطالب مرتبط: خزانه داری ایالات متحده می گوید باید با ارزهای دیجیتال «مدرن و سازگار شود».
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین در ماه اکتبر برنامه های روسیه برای کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر بین المللی روسیه را به عنوان بخشی از برنامه این کشور 
برای جلوگیری از چالش های ناشی از تحریم های دولت آمریکا تکرار کرد.
ایالات متحده در سال های اخیر تعدادی تحریم علیه روسیه به دلایلی مانند مسمومیت مشکوک به سیاستمداران مخالف، مداخله در انتخابات و حملات سایبری اعمال کرده است.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع