وکلای ایشان و نیکیل وحی که خواستار حذف این پرونده بودند، استدلال می‌کردند که SEC هنگام اتهام این زوج «اشتباه» کرده است.

مدیر سابق Coinbase از SEC برای رد پرونده معاملات داخلی انتقاد می کند


یک مدیر محصول سابق در صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، اتهامات مربوط به تجارت داخلی ادعایی را رد کرده است و وکلای او استدلال می‌کنند که توکن‌هایی که گفته می‌شود او معامله کرده است، اوراق بهادار نیستند.

وکلایی که وکالت کارمند سابق Coinbase، ایشان وحی، و برادرش، نیکیل وحی، را تشکیل می دهند. حرکت – جنبش در 6 فوریه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی واشنگتن، اتهامات وارده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را رد کرد.

در ژوئیه سال گذشته، SEC برادران و همکار آنها، سامیر رامانی را متهم به انجام معاملات داخلی کرد که ادعا می‌کرد این سه نفر با استفاده از راهنمایی‌های Ishan درباره زمان‌بندی و نام توکن‌ها در فهرست‌های آینده کوین‌بیس، ۱.۱ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

در یک سند بیش از 80 صفحه، وکلا توضیح دادند که SEC چگونه در اتهامات خود “اشتباه” کرده است.

آنها استدلال کردند که ارزهای رمزپایه ای که ادعا می شود توسط واحی ها معامله می شود با تعریف قانونی یک اوراق بهادار مطابقت ندارد زیرا آنها “قرارداد سرمایه گذاری” ندارند. […] نوشتاری یا ضمنی» و در عوض آنها را با کارت های تجارت بیسبال و نوزادان باقالی مقایسه کرد.

وکلای برادران واهی استدلال کردند که ژتون‌هایی که ظاهراً توسط این زوج خریداری شده است، شبیه کارت‌های فیزیکی بیس‌بال هستند، مانند کارت‌های تصویر شده که می‌توانند به قیمت هزاران نفر به فروش برسند. تصویر: توییتر

آنها از استدلال خود حمایت کردند و گفتند که توسعه دهندگان توکن “هیچ تعهدی” در قبال خریداران در بازارهای ثانویه ندارند و اضافه کردند:

“با رابطه قراردادی صفر، “قرارداد سرمایه گذاری” نمی تواند وجود داشته باشد. به همین سادگی است.»

وکلا استدلال کردند که توکن‌ها همگی توکن‌های کاربردی هستند و تاکید کردند که استفاده اصلی آنها بر روی یک پلتفرم است تا به عنوان یک محصول سرمایه‌گذاری.

هیچ یک از توکن ها مانند سهام نبودند […] هدف هر توکن تسهیل فعالیت در پلتفرم‌های زیربنایی و با انجام این کار، امکان توسعه و رشد هر شبکه بود.

برادران Wahi و Ramani ظاهراً حداقل 25 ارز دیجیتال را قبل از لیست Coinbase خریداری کرده اند – که حداقل 9 مورد از آنها SEC ادعا می کند که اوراق بهادار هستند – قبل از اینکه مدت کوتاهی پس از عرضه آنها به سود آنها را بفروشند.

وکلا SEC را به دلیل عضله سازی نظارتی مورد انتقاد قرار می دهند

وکلای واحی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به دلیل تلاش آشکار آن برای «تلاش برای تصرف صلاحیت نظارتی گسترده بر صنعت عظیم جدید از طریق یک اقدام اجرایی» مورد انتقاد قرار دادند.

آنها گفتند که رگولاتور ” فاقد مجوز واضح کنگره برای تلقی توکن های مورد بحث به عنوان “اوراق بهادار” است” و افزودند:

«اگر SEC واقعاً معتقد است دارایی‌های دیجیتال اوراق بهادار هستند، باید در یک قانون‌گذاری یا سایر اقدامات عمومی برای توضیح این دیدگاه و ارائه راهنمایی به طرف‌های تنظیم‌شده در مورد پیامدهای آن شرکت کند.»

کارولین فام، کمیسیونر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC). قبلا ابراز نگرانی کرده بود در مورد “پیامدهای گسترده” احتمالی مورد.

مربوط: آیا dYdX با تغییر توکنومیک خود قانون را نقض کرد؟

او گفت که اقدامات SEC به این سوال که آیا برخی از ارزهای ارز دیجیتال شده اوراق بهادار هستند یا خیر، از طریق یک فرآیند “شفاف” که “سیاست مناسب با ورودی متخصص” را توسعه می دهد، پاسخ نمی دهد.

برادران وحی و رامانی همچنین با اتهاماتی روبرو شد دفتر دادستانی ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک در ارتباط با کلاهبرداری با سیم و توطئه کلاهبرداری سیمی.

نیکیل اعتراف به گناه کرد به اتهامات وارده و محکوم شد 10 ماه زندان برای توطئه کلاهبرداری سیمی در ژانویه. ایشان اعتراف به بی گناهی کرد به اتهامات اوت 2022. رامانی ظاهراً آزاد است.

این درخواست توسط 10 وکیل از پنج شرکت حقوقی جداگانه امضا شد.

اگر درخواست رد توسط قاضی منطقه تانا لین رد شود، پرونده ادامه خواهد یافت.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر