داده های فعلی تورم ایالات متحده باعث ایجاد وحشت و وحشت شدید در چندین بخش بازار شده است. انتظارات و واکنش‌های متفاوتی پس از گزارش‌ها از داده‌های تورم ظاهر می‌شود. به نظر می رسد این یک واقعیت است که حتی فضای کریپتو هم اکنون تحت تأثیر تورم و سایر عوامل اقتصاد کلان قرار گرفته است.

با گزارش ها از سوی اداره آمار کار ایالات متحده، بازارهای مختلف مملو از نظرات گوناگون هستند. با این حال، بر اساس داده های منتشر شده، از ژوئن سال گذشته افزایش 9.1 درصدی در شاخص قیمت مصرف کننده مشاهده شده است. این مقدار بیشتر از پیش بینی برخی تحلیلگران است.

مطالب مرتبط | یک شکست بالاتر از این سطح می تواند به بازیابی پولکادوت در نمودار کمک کند

با این حال، به نظر می رسد، Changpeng Zhao (CZ) مدیر عامل بایننس (CZ) در مورد داده های تورم منتشر شده نظر مخالفی دارد. مطابق با CZ Binanceتورم 9.1 درصدی یک مقدار جادویی پایین در مورد برخی رویدادهای اطراف است.

چانگ پنگ ژائو اظهار داشت که عرضه دلار آمریکا 80 درصد افزایش یافته است، معادل 5 برابر عرضه اولیه خود، از طریق ضرب بیشتر اسکناس. از این رو، انتظار می رود ارزش تورم حدود 500 درصد باشد. از نظر CZ، چنین محاسبه‌ای باید کاملاً به افزایش عرضه پول در یک دوره معین بستگی داشته باشد.

Twitterati به سرعت یک پاسخ اصلاحی به نشانه های Changpeng Zhao برای داده های تورم ارائه کرد. در توضیح بیشتر، محاسبات تورم باید عوامل مختلف تقاضا و عرضه را در نظر بگیرند. همچنین، باید در نظر بگیرد که عرضه پول در یک دوره معین باقی می ماند.

چندین بازار با داده های تورم بالا سقوط می کنند

با انتشار داده های تورم، بیت کوین با کاهش ارزش خود روبرو شد زیرا تنها در چند دقیقه به زیر 19000 دلار رسید. متأسفانه، BTC در حرکت نزولی خود تنها نبود. سایر سهام متعارف مانند S&P 500، Nasdaq و Dow Jones با داده های تورم بالا به شدت سقوط کردند.

با افزایش تورم با سال، بازار گسترده‌تر کریپتو به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته است. این تأثیرات بی‌ثباتی عظیمی را در ارزش بازار تا نیمه اول سال 2022 ایجاد می‌کند. متعاقباً، بازار از ابتدای سال تا کنون بیش از 70 درصد سقوط کرده است و بسیاری از شرکت‌ها را تهدید به ورشکستگی می‌کند.

قبل از اعلام آمار تورم، پیش‌بینی‌های اجماع بازار 8.8 درصد برای CPI ژوئن پیش‌بینی می‌شد. مقدار پیش بینی شده 0.3 درصد کمتر از گزارش اداره آمار کار ایالات متحده بود.

شخصیت‌های برجسته‌تر در فضای کریپتو نیز به نرخ تورم بالا واکنش نشان داده‌اند. از جمله مایکل سیلر، تایلر و کامرون وینکلووس هستند. به نظر آنها، ارزش بالا وضعیت فعلی بیت کوین و حتی پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتال را بهبود بخشیده است.

بازار کریپتو با رشد قابل توجهی رشد کرد | منبع: ارزش کل بازار کریپتو در TradingView.com

همانطور که پرچم قرمز نرخ تورم هشدار می دهد، نشان دهنده افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. چنین روندی یک منفی بزرگ برای کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط | بهمن جهش جامد در اواسط هفته – آیا AVAX می تواند نویز مثبت را حفظ کند؟

بیت کوین با افزایش نرخ وام بسیار ضعیف عمل کرد. عملکرد ضعیف آن باعث پایین آمدن بازار کریپتو نیز شد.

             Featured image from Flickr, chart from Tradingview.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر