به نظر می رسد ورود مورد انتظار صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در ایالات متحده با مشکل مواجه شده است. رهبران صنعت نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد احتمال تضمین تأییدیه نظارتی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ابراز می‌کنند، با سکوت کرکننده‌ای از سوی آژانس که به نگرانی‌ها دامن می‌زند.

Jan van Eck، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری VanEck، اخیراً سایه شک انداخت در مورد امکان تایید SEC برای ETF های نقطه ای اتر در ماه می. در مصاحبه ای با CNBC، ون اک اعتقاد خود را ابراز کرد که احتمالاً درخواست آنها رد خواهد شد و دلیل آن عدم ارتباط کامل از طرف نهاد نظارتی است.

این احساسات در سخنان اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF، که به طور قابل توجهی شانس تایید خود را به 35 درصد کاهش داده است، بازتاب پیدا می کند. بالچوناس این بدبینی را به “سکوت رادیویی” بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ناشران صندوق نسبت می دهد.

برنامه های ETF اتریوم در برزخ SEC ضعیف می شوند

عدم پاسخ SEC فراتر از برنامه ون اک است. هفت پیشنهاد دیگر برای ETF های نقطه ای اتر در حال حاضر گرد و غبار جمع می کنند، بدون هیچ نشانه ای از پیشرفت. این برزخ نظارتی به شک و تردید در میان مفسران صنعت دامن می زند. ژان ماری موگنتی، مدیر عامل CoinShares معتقد است که تأیید هر یک از این برنامه‌ها در این سمت از سال بعید است، و این عدم اطمینان غالب را بیشتر می‌کند.

Ethereum is now trading at $3561.8. Chart: TradingView

موانع فعلی برای ETF های اتریوم در تضاد کامل با داستان موفقیت ETF های بیت کوین است. چراغ سبز SEC برای ETF های بیت کوین بارقه ای از امید را برای بازار ارزهای دیجیتال نشان داد. ون اک علاقه فزاینده به بیت کوین را به عنوان یک «کلاس دارایی در حال بلوغ» با تقاضای قابل توجه سرمایه‌گذاران استفاده نشده برجسته می‌کند.

قابل ذکر است، ETF بیت کوین خود VanEck، که با علامت HODL شناخته می‌شود، از زمان راه‌اندازی آن در اواسط ژانویه، شاهد جریان‌های ورودی قابل توجهی بوده است که نشان‌دهنده اشتهای سرمایه‌گذار قوی برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال است.

عدم وضوح چشم انداز سرمایه گذاری مبهم ایجاد می کند

عدم تعامل SEC یکی از نگرانی های اصلی جیمز سیفارت، یکی دیگر از تحلیلگران در این زمینه است. او تأکید می‌کند که «عدم اظهارنظر یا تعامل از سوی SEC نشانه بدی است». این احساس حاکی از یک روند نگران کننده در روند تأیید است که امیدها برای حل سریع در جبهه ETF اتریوم را کاهش می دهد.

با وجود ابر عدم قطعیت فعلی پیرامون ETF های اتریوم، بازار ارزهای دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه می دهد و مقبولیت گسترده تری کسب می کند. این نشان می دهد که فرصت ها برای تنوع سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال در حال افزایش است.

با این حال، تا زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار موضع خود را روشن نکند، سرمایه‌گذاران و سهامداران صنعت مجبور خواهند بود در منظره‌ای مملو از عدم قطعیت و بررسی دقیق نظارتی حرکت کنند.

مسیر پیش رو برای ETF های اتریوم همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. سکوت SEC کر کننده است و رهبران صنعت برای رد احتمالی آماده می شوند. با فقدان ارتباطات واضح و شک و تردید، سرمایه گذاران با دیواری خالی روبرو می شوند و منتظر نشانه ای از SEC هستند.

تصویر برجسته از Micoope، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر