جان ری گفت زمانی که در نوامبر 2022 کنترل FTX را به دست گرفت، “تقابله گسترده ای برای اطلاعات” مربوط به وجوه، بیمه و پرسنل صرافی وجود داشت.

مدیر عامل FTX در روزهای پس از ورشکستگی


جان ری، که به عنوان مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال FTX برگزیده شد، برخی از تجارب آشفته در این شرکت را پس از اعلام ورشکستگی شرکت توصیف کرده است.

در شهادت برای پرونده FTX در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور در 6 فوریه، ری گفت او و دیگر متخصصان به دلیل نداشتن دفتر فیزیکی شرکت، با دقت در حال انجام تحقیقات در مورد فعالیت های FTX بودند. به نظر می‌رسید که مدیر عامل FTX در حال مخالفت با درخواست تعیین یک بازرس مستقل برای پرونده ورشکستگی است و ادعا می‌کند که «خطاهای سهوی» می‌تواند منجر به تخریب «صدها میلیون دلار ارزش» شود.

به گفته ری، زمانی که او کنترل FTX را در نوامبر 2022 به دست گرفت، “هیچ لیست واحدی از هیچ چیز” مربوط به حساب های بانکی، درآمد، بیمه یا پرسنل وجود نداشت که باعث “تلاقی گسترده برای اطلاعات” شد. مدیر عامل FTX در همان روزی که به تشکیل دادخواست ورشکستگی فصل 11 کمک کرد، گفت. چندین تلاش برای سرقت ارزهای دیجیتال بود، در نتیجه کارشناسان امنیتی و انحلال دهندگان به سرعت برای تأمین وجوه حرکت می کنند.

ری گفت: “طومار عادی روز اول شما گاهی اوقات آشفته است – این چیزی بود که من هرگز تجربه نکرده بودم.” «آن هک‌ها تقریباً تمام شب ادامه داشتند […] واقعاً 48 ساعت از چیزی بود که من فقط می توانم آن را به عنوان جهنم خالص توصیف کنم.

مدیر عامل FTX ادعا کرد که قبل از به دست گرفتن کنترل شرکت، هیچ ارتباطی با مدیران سابق صرافی از جمله مدیر عامل Alameda Research، کارولین الیسون، یکی از بنیانگذاران FTX، گری وانگ، و مدیر عامل سابق سام بانکمن-فرید یا والدینش نداشته است. به گفته ری، هر کسی که تحت مدیریت بانکمن-فرید «در موقعیت کنترل قرار داشت» دیگر هیچ اختیاری برای هدایت اقدامات شرکت FTX نداشت.

شهادت ری در بحبوحه درخواست دفتر قیمومیت ایالات متحده مبنی بر این که دادگاه باید یک بازرس مستقل را منصوب کند که گزارشی عمومی برای شفافیت در روند ورشکستگی منتشر کند، ارائه شد. جولیت سارکسیان، نماینده دفتر امین ایالات متحده، پیشنهاد کرد که اگرچه ری قبل از تصدی سمت مدیرعاملی هیچ ارتباطی با بانکمن-فرید نداشت، انتصاب یک بازرس همچنان در جهت منافع عمومی بود.

مربوط: وزارت دادگستری از طرح منع دسترسی SBF به FTX و دارایی های Alameda دفاع می کند

روند ورشکستگی FTX ادامه دارد زیرا بدهکاران و اشخاص ذینفع در مورد دارایی های شرکت اقدام می کنند، شرکت را بررسی می کنند و اطلاعاتی را منتشر می کنند که به طور بالقوه بر پرونده جنایی Bankman-Fried تأثیر می گذارد. تیم حقوقی نماینده بدهکاران FTX درخواست صدور احضاریه کرد برای اطلاعات و اسناد از خانواده نزدیک بانکمن-فرید در 1 فوریه.

در زمان انتشار، قاضی جان دورسی در مورد درخواست بازپرس حکمی نداده بود. این داستان در حال توسعه است و ممکن است به روز شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر