مرزهای بشردوستانه جدید: چگونه وب 3 می تواند کمک های مالی را دموکراتیک کند

یک DAO بشردوستانه جمع آوری کمک مالی، توزیع کمک مالی و مدیریت غیرانتفاعی را به یک فرآیند واقعاً شفاف و دموکراتیک تبدیل می کند.

ثبیت بین ارزهای دیجیتال و بشردوستانه در حال حاضر در حال انجام است سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و هنرمندان نماد غیرقابل تعویض به طور یکسان جمع آوری کمک مالی و اهدای کریپتو به سازمان های غیرانتفاعی. اما نهاد قدیمی بشردوستانه چه چیزی باید از فناوری های نوظهور در فضای ارز دیجیتال بیاموزد؟ علاوه بر این، کریپتو چه چیزی برای انجام امور بشردوستانه دارد که می تواند به طور کلی این بخش را وضعیت بخشد؟

کریپتو این پتانسیل را برای سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه می‌کند که به شیوه‌ای غیرمتمرکز اداره شوند و شرایطی را ایجاد می‌کنند که تأثیر جوامعی را که بیشترین تأثیر را از این سازمان‌ها دارند، به حداکثر می‌رساند.

صنعت کریپتو علیرغم شهرت مبتنی بر میم در مواقعی، در واقع همینطور است در میان یک فشار بزرگ به سوی دموکراسی واقعی این تلاش با استفاده از فناوری بلاک چین آغاز می شود شرایط لازم برای تمرکززدایی را ایجاد کرد.

بلاک چین ها می توانند میزبان قراردادهای هوشمند باشند، نوعی کد غیرقابل تنظیم که به طور خودکار قوانین را اجرا می کند و نیاز به شخصیت های اصلی قدرت را از بین می برد. به جای اینکه یک فرد یا گروه مسئولیت عملیات را بر عهده بگیرد، می توان با قراردادهای هوشمند از طریق رای گیری رمزی تعامل کرد. هنگامی که بلاک چین ها با توکن ها و قراردادهای هوشمند ساخته می شوند، جوامع آنلاین را قادر می سازند تا سیستم های خودگردانی مبتنی بر توکن را ایجاد کنند. سازمان های مستقل غیر متمرکز.

اگر یک سازمان غیرانتفاعی خود را به عنوان یک DAO ساختار دهد تا از مزایای فوق الذکر برای پیشبرد ماموریت خود استفاده کند، چه؟ ایجاد موفقیت‌آمیز یک بنیاد جامعه مبتنی بر DAO، جمع‌آوری کمک مالی، توزیع کمک مالی و حتی مدیریت غیرانتفاعی را به یک فرآیند دموکراتیک شفاف تبدیل می‌کند. این تزی است که ما را به ایجاد Endaoment به عنوان سازمانی که کاملاً زنجیره ای است و مزایای فناوری های غیرمتمرکز را در بر می گیرد، هدایت کرد.

چالش ایجاد DAOهای غیرانتفاعی سازگار، حداقل در ایالات متحده، انتقال یک سازمان غیرانتفاعی به ساختار حاکمیتی DAO بدون به خطر انداختن وضعیت خیریه آن است.

مربوط: بشردوستی NFT راه های جدیدی را برای بازپرداخت نشان می دهد

نقشه راه

برای اینکه یک سازمان غیرانتفاعی به DAO تبدیل شود و در عین حال با قوانین خدمات درآمد داخلی ایالات متحده مطابقت داشته باشد، نهادهای سنتی مانند کمیته ها، افسران و هیئت مدیره ها باید دست نخورده باقی بمانند. با این حال، DAO ها می توانند از ابزارهای بلاک چین برای کنترل امتیازات آن گروه ها استفاده کنند. از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند، یک DAO غیر انتفاعی می تواند مسئولیت انتخاب اعضای هیئت مدیره و کمیته، ایجاد و تشکیل کمیته ها، و واگذاری مسئولیت ها و امتیازات به هر یک از آن نهادها را تعیین و مدیریت کند. DAO در این مورد به عنوان تنها عضو سازمان غیرانتفاعی عمل می کند و اعضای DAO به طور جمعی از طریق رای گیری مبتنی بر توکن تصمیم می گیرند.

توزیع توکن

قبل از اینکه توکن ها برای مدیریت رای گیری استفاده شوند، ابتدا باید به طور عادلانه و شفاف بین اعضای DAO توزیع شوند. برای حفظ انطباق و ایجاد یک سیستم مبتنی بر شفافیت و انصاف، هنگام طراحی توکنی که بر یک DAO غیرانتفاعی حاکم است، باید برخی ملاحظات را در نظر گرفت:

کمک به یک ماموریت غیرانتفاعی و پایداری DAO

  • توکن باید به عنوان پاداش برای کسانی که به طور معناداری در عملیات و اهداف DAO مشارکت دارند توزیع شود.
  • توکن ها باید نشان دهنده نفوذ و مشارکت یک فرد در اکوسیستم پلت فرم باشند.

پاداش های همیشگی

  • پس از توزیع پیدایش، برنامه پاداش باید نامشخص نگه داشته شود تا به طور مداوم به شرکت کنندگان عادی با قدرت رای (توکن ها) و بدون اتکا به رویدادهای تورمی تعیین شده توسط هیئت مدیره پاداش داده شود. (نگاه کنید به: ساختارهای تشویقی)

درپوش توکن و ملاحظات کاربر

  • تعداد کل توکن‌هایی که همیشه در گردش هستند را محدود کنید و به اعضا به نسبت اندازه پایگاه کاربر پاداش دهید تا انگیزه‌ای برای آوردن سایر کاربران به پلتفرم ایجاد کنید.

تعیین بودجه و نتایج اهدایی

  • توکن به هیچ وجه نباید بر بودجه دریافتی غیرانتفاعی تأثیر بگذارد.

قوانین شهودی

  • Tokenomics و حاکمیت باید تا حد امکان ساده باشد تا از سردرگمی جلوگیری شود. مشوق‌ها و نظارت‌ها زمانی مؤثرتر هستند که برای درک طراحی شده باشند.

محدود کردن جوایز خود

  • برای جلوگیری از تضاد منافع، چک‌هایی باید برای محدود کردن توانایی اعضای کمیته و هیئت مدیره در پاداش دادن به خود با نشانه‌ها یا در غیر این صورت به راحتی سیستم را برای منفعت ملموس دستکاری کنند.

رای دادن

هنگامی که توکن ایجاد شد و بین اعضای انجمن توزیع شد، آنها می توانند از آن توکن برای رای دادن استفاده کنند. با این حال، ابتدا باید علاقه و تعهد خود را برای مشارکت در حکومت با «قفل کردن» توکن‌های خود نشان دهند، که به جلوگیری از رأی مضاعف یا بازی کردن با مکانیک رأی‌گیری سیستم کمک می‌کند. وقتی کاربران توکن‌ها را قفل می‌کنند، دسترسی به آن توکن‌ها را برای مدت معینی قطع می‌کنند و امتیاز شرکت در رأی‌گیری مربوط به حاکمیت DAO را به دست می‌آورند. در پایان زمان تعیین شده، کاربران می توانند انتخاب کنند که توکن های خود را برگشت کنند یا همچنان آنها را قفل نگه دارند و قدرت رای خود را حفظ کنند.

در حالی که توکن‌های شرکت‌کنندگان قفل هستند، آن‌ها می‌توانند کارهایی مانند انتخاب افراد تأیید شده با هویت برای هیئت مدیره غیرانتفاعی، حذف افسران، و ایجاد و تشکیل کمیته‌ها انجام دهند. به طور خلاصه می توانند سازمان را اداره کنند. ما قصد داریم به طور مستمر ساختارهای حاکمیتی موجود و جدید ایجاد کنیم تا تصمیم گیری عادلانه تر و عادلانه تر ایجاد کنیم که ماموریت ما را برآورده می کند.

مربوط: جایگزینی مبتنی بر بلاک چین برای تامین مالی جمعی سنتی

ساختارهای تشویقی

انگیزه شرکت در این DAO بشردوستانه (خارج از نوع دوستی واقعی) چیست؟ علاوه بر این که اعضای DAO را قادر می‌سازند در مورد مدیریت کل سازمان رای دهند، توکن‌های رای‌گیری همچنین می‌توانند برای پاداش دادن به انواع خاصی از مشارکت در بین اعضای کل اکوسیستم استفاده شوند. در نتیجه این سیستم، هزینه‌های جمع‌آوری‌شده از طریق استفاده از این پلتفرم می‌تواند: (1) برای جبران خسارت شرکت‌کنندگان فعال در اکوسیستم Endaoment، و (2) از طریق سیستم بشردوستانه ما بین سازمان‌های غیرانتفاعی بر اساس رأی‌گیری جامعه توزیع شود.

برای توزیع عادلانه جوایز، یک کمیته منتخب DAO وظیفه دارد پارامترهای شفاف و به راحتی قابل درک را برای اندازه گیری تأثیر درون سازمان ایجاد کند. بر اساس تعاملات کاربر، به اعضا یک امتیاز اختصاص می‌یابد و می‌توانند به طور مکرر پاداش متناسبی دریافت کنند.

DAO برای غیر انتفاعی

سازمان‌های غیرانتفاعی مملو از لفاظی‌هایی در مورد جسور کردن و ایجاد پلتفرم‌هایی برای جوامعی هستند که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند – و بسیاری دقیقاً این کار را انجام می‌دهند – اما تعداد کمی از آنها واقعاً دموکراتیک یا ذاتاً شفاف هستند. با آمیختن نوآوری‌های Web3 با بشردوستی سنتی، امیدواریم فرصتی را به دست آوریم که جوامع را قادر می‌سازد تا سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد شده برای کمک به آنها را مدیریت کنند. افراد متناسب با کار یا تعاملی که با سازمان غیرانتفاعی DAO دارند، قدرت رای دریافت می‌کنند.

سازمان غیرانتفاعی DAO می تواند از فناوری بلاک چین برای ایجاد ساختارها و فرآیندهای شفاف و به راحتی قابل درک استفاده کند تا اعضای جامعه ایمان و اطمینان کامل داشته باشند که نقش آنها مشروع و ارزشمند است. ثبیت این دو بخش متفاوت فرصتی را برای ایجاد نوع جدیدی از سازمان ایجاد می کند: سازمانی که از فناوری جدید برای آوردن سیستم های دموکراتیک، شفاف و با انگیزه به فضای غیرانتفاعی به روشی که قبلاً ممکن نبود، بهره می برد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

نوح گالانت پروتکل هدایت کننده و طراحی رابط انسانی در Endaoment. پیش از این، او مدیر استودیوی Design For America در دانشگاه کلمبیا بود که اجرای پروژه‌های تاثیرگذار طراحی را برای سازمان‌های غیرانتفاعی محلی و سازمان‌های اجتماعی هماهنگ می‌کرد. سپس نوح یک استودیوی طراحی و توسعه به نام Sight را تأسیس کرد که بر ایجاد محصولات در حوزه‌های ارز دیجیتال، تجارت الکترونیک، تأثیر اجتماعی و فضاهای هنری تمرکز دارد. در سال 2021، او با هدف استفاده از طراحی انسان محور و ابزارهای Web3 برای کمک به ایجاد اشکال جدید و کارآمد از بشردوستانه و بودجه غیرانتفاعی به Endaoment پیوست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس