با توجه به علاقه فزاینده به پذیرش کریپتو به عنوان یک مناقصه قانونی، تکان دهنده نیست که بسیاری از شرکت کنندگان بخواهند بیت کوین را قانونی کنند. سطح پشتیبانی از کریپتو در نظرسنجی جدیدی که توسط انجام شد مشهود بود اقتصاد دان.

هدف این نظرسنجی دانستن تعداد افرادی بود که می‌خواهند دولت‌هایشان ارز دیجیتال را قانونی کنند. تعداد پاسخ دهندگان 3000 نفر بود و نتیجه نشان داد که 37 درصد خواهان یک بیت کوین قانونی و سایر ارزهای دیجیتال برای تراکنش هستند.

یکی دیگر از جنبه های این نظرسنجی به حمایت از CBDC می پردازد. نتیجه همچنین حاکی از حمایت 37 درصدی دولت ها از انتشار محصول مالی است. یکی از چیزهایی که محققان به دنبال کشف آن بودند این بود که آیا کشورهای دیگر ممکن است از السالوادور در قانونی کردن ارز دیجیتال پیروی کنند یا خیر.

نتایج نظرسنجی با جزئیات

بسیاری از شرکت کنندگان از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بودند. کشورهای توسعه یافته در این نظرسنجی سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا و استرالیا بودند. اقتصادهای در حال توسعه فیلیپین، برزیل، آفریقای جنوبی، ترکیه و ویتنام بودند. ایده این بود که مشخص شود مردم این کشورها چگونه به صنعت کریپتو نگاه می کنند.

مطالب مرتبط | بیت کوین NUL نزولی بیشتری را پیش از پایین پیشنهاد می کند

پس از این نظرسنجی، The Economist متوجه شد که 37 درصد از پاسخ دهندگان می‌خواهند که دولت آنها ارز دیجیتال را به عنوان پول قانونی اعلام کند. علاوه بر این، این گروه ها حمایت خود را در صورت تحقق چنین اقدامی اعلام کردند. با این حال، 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که موافق یا مخالف این پیشنهاد نیستند، در حالی که 18 درصد به درستی این حرکت را رد کردند.

این نظرسنجی همچنین بر روی یافتن پشتیبانی برای راه اندازی CBDC متمرکز بود. در میان شرکت کنندگان، 37 درصد اظهار داشتند که انتشار چنین محصولی پذیرش کریپتو را تسهیل می کند. اما 19 درصد از شرکت کنندگان آن را یک اشتباه می دانند.

همچنین از برخی شرکت‌کنندگان خواسته شد که نظرات خود را در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض بیان کنند. در میان افرادی که از آنها پرسیده شد، 60٪ اظهار داشتند که ممکن است NFT را بخرند، بفروشند یا نگه دارند. اما 7 درصد از آنها گفتند که این کار را نمی کنند.

شاخه دیگری از ارزهای دیجیتال که مورد بررسی قرار گرفت، امور مالی غیرمتمرکز بود. در میان افراد مورد بررسی، 34 درصد از DeFi با بیان اینکه از برنامه آن برای انجام تمام تراکنش‌های مالی خود، چه شخصی یا حرفه‌ای، استفاده خواهند کرد، حمایت کردند. اما 17 درصد گفتند که نمی خواهند در بخش Defi شرکت کنند.

آخرین بخش مورد بررسی در مورد شهرک های دیجیتال بود. محققان دریافتند که 13 درصد از پاسخ دهندگان در حال حاضر از ارز دیجیتال برای تسویه حساب استفاده می کنند، در حالی که 18 درصد اظهار داشتند که امیدوارند کشوری بدون پول نقد در چند سال آینده ایجاد شود.

آمریکایی ها بیت کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی می خواهند

نظرسنجی دیگری توسط YouGov نشان داد که بسیاری از ساکنان آمریکا امیدوارند که دولت بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی تبدیل کند.

بیت کوین با افزایش اندک در نمودار جلوتر است. منبع: BTCUSD Tradingview

قابل توجه است که ساکنان غرب همه طرفدار قانون بالقوه بودند، در حالی که ساکنان غرب میانه از چنین ایده ای اخم کردند. همچنین، پاسخ دهندگان در محدوده سنی 25 تا 34، مشتاق یک BTC قانونی هستند، در حالی که پاسخ دهندگان بالای 55 سال و زنان آن را نمی خواهند.

مطالب مرتبط | آیا بیت کوین می تواند به “یکی از بهترین دارایی های روی زمین” تبدیل شود؟ این کارشناس روی آن شرط بندی می کند

دریافت این سطح از پشتیبانی برای قانونی سازی ارز دیجیتالها تعجب آور نیست. از زمان پذیرش توسط السالوادور، کشورهای دیگر نیز علاقه خود را به پیروی از آن نشان می دهند.

Featured image from Pexels, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر