داده ها نشان می دهد که بخش آتی ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته یک رویداد انحلال گسترده را پشت سر گذاشته است زیرا بیت کوین شاهد سقوط شدید بوده است.

انحلال معاملات آتی کریپتو در روز گذشته به 659 میلیون دلار اضافه شده است

بازار ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته شاهد افزایش شدید قیمت بوده است. همانطور که معمولاً در چنین نوساناتی اتفاق می افتد، هرج و مرج در سمت آتی این بخش رخ داده است.

بر اساس داده ها از CoinGlass، تقریباً 660 میلیون دلار از قراردادهای آتی در روز گذشته منحل شده است.

The data for the cryptocurrency liquidations over the last 24 hours | Source: CoinGlass

انحلالدر اینجا به طور طبیعی به فرآیندی اشاره می‌شود که هر قراردادی با زیان‌هایی معادل درصد خاصی از موقعیت (که ممکن است بین پلتفرم‌ها متفاوت باشد) تحت آن قرار می‌گیرد. صرافی باید آن را به زور ببندد.

جدول بالا نشان می‌دهد که لنگ‌ها بار سنگین این انحلال را متحمل شدند، زیرا قراردادهایی به ارزش 568 میلیون دلار از بین رفتند. این معادل 86 درصد از کل انحلال در روز گذشته است.

بسته شدن اجباری به دلیل مشاهده کاهش شدید سرمایه توسط بخش، بسیار کج بوده است سقوط بیت کوین که قیمت آن را به 41500 دلار رساند.

همچنین در جدول قابل مشاهده است که حدود 613 میلیون دلار از کل نقدینگی ها تنها در دوازده ساعت گذشته انجام شده است که باز هم با افزایش قیمت مطابقت دارد زیرا در آن زمان بازار بیشترین نوسانات را داشت.

با توجه به مشارکت‌های فردی هر یک از نمادهای مختلف، جای تعجب نیست که قراردادهای مربوط به بیت کوین با حدود 148 میلیون دلار بیشترین سهم را از انحلال‌ها به خود اختصاص دادند.

معاملات آتی بیت کوین

The distribution of the liquidations across the different symbols | Source: CoinGlass

با این حال، به طور کلی، بیت کوین بخش بزرگی از کل نقدینگی های بازار را تشکیل می دهد، اما این بار، درصد سهم دارایی خیلی خارق العاده نیست. اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) به ترتیب با حدود 111 میلیون دلار و 34 میلیون دلار انحلال، بزرگترین مشارکت کنندگان بعدی در انحلال هستند.

از لحاظ تاریخی، رویدادهای انحلال انبوه مانند آنچه امروز دیده می شود، به دلیل بالا بودن قیمت، دقیقاً یک منظره نادر در بخش ارزهای دیجیتال نبوده است. نوسان که اکثر سکه ها در مقادیر منظم و شدید اهرم نشان می دهند که در بسیاری از صرافی ها به راحتی قابل دسترسی است.

اخیراً، همانطور که مارتون، مدیر انجمن کریپتوQuant هلند، اخیراً در مورد آن صحبت کرده است، علاقه به بخش مشتقات این بخش به ویژه برجسته شده است. پست در X.

حجم بیت کوین نقطه ای و آتی

Looks like the indicator's value has been high recently | Source: @JA_Maartun on X

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، حجم معاملات آتی بیت کوین در چند سال گذشته به طور کلی بیشتر از حجم نقدی بوده است، اما شکاف بین این دو به ویژه در نیمه دوم سال 2023 افزایش یافته است.

ارزش این اندیکاتور در دو ماه آخر سال مقداری کاهش یافت، اما مقادیر اخیر متریک در مقایسه با هنجار گذشته هنوز بسیار بالا بوده است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین از زمان سقوط اولیه خود تا حدی بهبود یافته است، زیرا این دارایی در حال حاضر حدود 42700 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC has already retraced the entire price surge it saw to start the year 2024 | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Shutterstock.com، نمودارها از TradingView.com، کریپتوQuant.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر