داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بیت‌کوین اخیراً هجوم سرمایه‌گذاران را تجربه کرده است در حالی که Dogecoin، Cardano و سایر آلت‌کوین‌ها شاهد کاهش سرعت بوده‌اند.

تعداد کل دارندگان بیت کوین در حالی افزایش می یابد که آلت کوین ها حرکت فلت را مشاهده می کنند

طبق داده های شرکت تحلیل زنجیره ای Santimentتعداد سرمایه گذاران بیت کوین اخیراً به شدت افزایش یافته است. معیار روی زنجیره مورد علاقه در اینجا “تعداد کل دارندگان“، که تعداد کل آدرس‌ها را در یک شبکه معین که دارای تعادل غیر صفر هستند را ردیابی می‌کند.

وقتی ارزش این اندیکاتور برای هر دارایی بالا می رود، می تواند به دلایل مختلفی باشد. اولین و بارزترین مشارکت کننده در این روند خواهد بود فرزندخواندگی، به عنوان یک هجوم جدید از کاربران به طور طبیعی آدرس های بیشتری ایجاد می کند.

یکی دیگر از مشارکت‌کنندگان می‌تواند سرمایه‌گذاران قدیمی باشند که پس از فروش زودتر موجودی خود، برای سرمایه‌گذاری مجدد در سکه بازمی‌گردند. زمانی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را به دلایلی مانند حفظ حریم خصوصی در بین کیف‌پول‌های متعدد توزیع کنند، این شاخص نیز افزایش می‌یابد.

به طور کلی، هر زمان که مقدار کل دارندگان افزایش یابد، مقداری از پذیرش خالص اتفاق می‌افتد. از لحاظ تاریخی، پذیرش یک نشانه سازنده برای هر بلاک چین در دراز مدت بوده است.

به طور طبیعی، وقتی ارزش این معیار کاهش می‌یابد، نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفته‌اند از ارز دیجیتال خارج شوند زیرا کیف پول‌های خود را به طور کامل پاک کرده‌اند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند تعداد کل دارندگان را برای برخی از دارایی های برتر در این بخش نشان می دهد: بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، XRP (XRP)، کاردانو (ADA)، Dogecoin (DOGE) و Chainlink (LINK).

How the number of investors has changed for some of the top cryptos | Source: Santiment on X

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، Dogecoin سال 2024 را با پذیرش سریع آغاز کرد زیرا تعداد کل دارندگان آن روند صعودی شدیدی را مشاهده می کرد. با این حال، این رشد فقط برای چند ماه اول ادامه داشت، زیرا از آن زمان این معیار برای memecoin یکسان شده است.

آلتکوین‌های دیگر مانند Chainlink و Cardano نیز در این دوره شاهد عملکرد ثابت در متریک بوده‌اند. این روند برای بیت کوین دقیقا برعکس بود، جایی که در اوایل سال حرکت کم و بیش یکنواختی در تعداد سرمایه گذاران آن رخ داده بود، اما این دارایی در متریک این ماه روند صعودی داشته است.

این احتمال وجود دارد که قبلاً سرمایه‌گذاران به Dogecoin و سایر شبکه‌ها جذب شده باشند، اما اکنون که بازارها در حال نزول قیمت هستند، معامله‌گران به ترجیح ارز دیجیتال اصلی بازگشته‌اند.

به طور کلی، دارندگان DOGE هنوز 13.8٪ در سه ماه گذشته رشد داشته اند، در حالی که رشد BTC 2.6٪ است. به طور طبیعی، پایگاه کاربری دومی نیز بزرگتر است، بنابراین درصد نسبتا کمی می تواند به دلیل آن باشد.

Cardano در میان معدود شبکه‌هایی در این بخش است که در طول این پنجره، عملکرد منفی را در مقدار کل دارندگان مشاهده کرده است، اگرچه این کاهش تنها 0.1٪ است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین اخیراً در تلاش برای افزایش تعداد دوره های بازیابی بوده است، زیرا قیمت آن پس از آخرین تلاش ناموفق به 63000 دلار بازگشته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the coin has been heading down recently | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Kanchanara در Unsplash.com، Santiment.net، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر