بیت کوین پس از شکست در اوایل ماه مه به بالای 66000 دلار روند کاهشی داشته است و امیدها برای افزایش قیمت فوری پس از هاوینگ کاهش یافته است. به X، یک تحلیلگر به اشتراک گذاشته شده است داده‌های زنجیره‌ای که تصویر ظریف‌تری را نسبت به از دست دادن اعتماد به نفس در هفته‌های اخیر ترسیم می‌کنند.

بهره باز بیت کوین کم می ماند: صعودی؟

این تحلیلگر، با اشاره به داده های کریپتوQuant، مشاهده می کند که معامله گران در پلتفرم های معاملات دائمی مانند بایننس به نظر می رسد که بیشتر در حال بستن موقعیت های خود هستند تا باز کردن موقعیت های جدید. این تحلیلگر خاطرنشان می کند که در تغییر ماهانه بهره باز، این قرائت 20-٪ است.

سود باز بیت کوین در یک ماه | منبع: Analyst on X

در این سطح، نشان می‌دهد که معامله‌گران بیشتری نسبت به باز کردن موقعیت‌های جدید، موقعیت‌های بیشتری را می‌بندند. این پیشرفت نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران یک انتظار استراتژیک را اتخاذ می‌کنند و شاهد تحول قیمت‌ها هستند.

خواندن مرتبط

با وجود کاهش در باز شدن موقعیت هامهم است که توجه داشته باشید که این نشانه ای از سقوط BTC یا بی اعتباری افزایش احتمالی نیست. این تحلیلگر این انقباض را به عنوان یک حرکت استراتژیک معامله گران تعبیر کرد که محتاطانه خوشبین هستند و به دلیل انتظارات نزولی از بازار خارج نمی شوند.

در یک جداگانه پستاین تحلیلگر افزود که بازار بیت کوین به موج فعلی انحلال و “منفی” برای انباشت موقعیت های فروش نیاز دارد. همه پوزیشن‌های فروش در سطوح نقطه‌ای، شرط می‌بندند که بیت‌کوین همچنان پایین‌تر می‌آید و حتی به زیر ۵۶۵۰۰ دلار هم می‌رسد.

تسلط طولانی مدت انحلال BTC |  منبع: Analyst on X
تسلط طولانی مدت انحلال BTC | منبع: Analyst on X

با این حال، هر چه پوزیشن های کوتاه بیشتر باشد، احتمال تشکیل “فشرده کوتاه” بیشتر می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک جهش ناگهانی قیمت رخ می دهد، شورت را نقد می کند و فروشندگان را مجبور می کند برای جلوگیری از آسیب بیشتر، دوباره به بازار خرید کنند.

بیت کوین در محدوده تجارت: آیا 60000 دلار شکست خواهد خورد؟

علیرغم افزایش بالقوه ای که توسط داده های زنجیره ای نشان داده می شود، قیمت ها در محدوده باریکی محدود می شوند. هفته گذشته، گاوها نتوانستند به بالای 66000 دلار ببندند، که نشان دهنده راهپیمایی چشمگیر از 3 می است.

روند صعودی بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند صعودی بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

بیت کوین مقاومت پیدا کرد و به سمت سطح روانی 60000 دلار در حال حرکت است. با توجه به قیمت، ضررهای زیر این خط ممکن است سقوط را به سمت 56500 دلار که در اوایل ماه مه ثبت شده بود، تسریع کند.

در آینده، معامله گران به دقت بر چگونگی تحول قیمت ها پس از هالوینگ بسیار مهم در 20 آوریل نظارت خواهند کرد. با توجه به تصویب صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) و مشارکت موسسات، برخی تحلیلگران انتظار داشتند که قیمت ها بلافاصله بالاتر برود.

خواندن مرتبط

با این حال، این مورد نبوده است. قیمت ها در بحبوحه نوسانات ورودی برای شناسایی ETF ها همچنان ادامه دارد و فدرال رزرو ایالات متحده هنوز نرخ های بهره را کاهش نمی دهد.

تصویر ویژه از Shutterstock، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر