بیت کوین برای حفظ سطح 30000 دلار در بخش بهتری از این هفته تلاش کرده است و اغلب با شکست مواجه شده است. در حالی که واکنش‌های مختلفی از بخش‌های مختلف بازار مانند ETF وجود داشته است، به نظر می‌رسد معامله‌گران دائمی این موضوع را نشانه‌ای برای توقف فعالیت‌های خود تلقی کرده‌اند. آنچه که منجر به آن شده است، ادامه نرخ های خنثی یا پایین تر از خنثی بودن بودجه است که در چند هفته گذشته ثبت شده است.

نرخ های تامین مالی بیت کوین تغییر نکرد

در چند ماه گذشته، نرخ های تامین مالی بیت کوین در اطراف سطوح خنثی و پایین تر از خنثی قرار گرفته است. این امر از طریق بهبود بازار و روند نزولی اتفاق افتاده است، اگرچه دوره‌هایی از انحرافات جزئی وجود داشته است که در آن نرخ‌های تامین مالی به مثبت بازگشته است، اما حتی این دوره‌ها نیز کوتاه مدت بوده‌اند.

مطالب مرتبط | سرمایه گذاران نهادی در میان عدم اطمینان بازار به دنبال پناهگاه امن در محصولات کریپتو هستند

آخرین باری که نرخ تامین مالی شاهد بهبود شدیدی بود، 12 می در صرافی بایننس بود، پس از آن نرخ های تامین مالی بار دیگر به روند در خط خنثی و زیر خنثی بازگشتند. با توجه به اینکه علاقه باز به perpetual در این مدت به بالاترین حد خود رسیده بود، جالب است.

Funding rates fall below neutral | Source: Arcane Research

21 بازه نرخ تامین مالی بیت کوین در صرافی‌های بایننس و بای‌بیت تحت تسلط نرخ‌های تامین مالی کمتر از حد خنثی است. در مجموع 16 نرخ تامین مالی عصبی بوده و 5 نرخ تامین مالی خنثی بوده است. در تمام این مدت، سوداگران به تجارت خود با تخفیف مناسب ادامه دادند.

اهرم هنوز در حال افزایش است

اگرچه نرخ های تامین مالی بیت کوین ضعیف بوده است، اما بر عملکرد بهره باز (OI) تاثیری نداشته است. OI در هفته قبل به طور قابل توجهی کاهش یافته بود، اما هفته گذشته شاهد بودیم که BTC با بهره باز دوباره مراحل خود را طی کرد و 41000 BTC اضافه کرد. این باعث شد که مجموع OI تعیین شده به بالاترین رکوردهای جدید تاریخ 290000 بیت کوین برسد و بالاترین رقم قبلی 282000 بیت کوین در 4 می را شکست دهد. تنها یک هفته پس از آن که علاقه باز بیش از 35000 بیت کوین را کاهش داد.

عمدتاً، افزایش نرخ بهره باز به دنبال زمان هایی بوده است که نرخ های تامین مالی زیر خنثی بوده است. در مواقعی که نرخ های تامین مالی خنثی یا بالاتر از خنثی بوده است، معمولاً بهره باز کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC fails to hold above $30,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

آنچه این نشان می دهد این است که احتمالاً نوسانات بیشتری در بازار وجود خواهد داشت. این می تواند صرف نظر از اینکه قیمت بهبود می یابد یا کاهش می یابد اتفاق بیفتد. با این حال، رشد بهره باز معمولاً قبل از یک روند بهبود بزرگ مانند آنچه در طول فشار کوتاه 26 جولای ثبت شد، پیش می‌رود. بنابراین بیش از حد محتمل است که به دنبال این افزایش نوسانات، بهبود قیمت خواهد بود.

مطالب مرتبط | فعالیت روی زنجیره بیت کوین پس از سقوط LUNA کاهش یافت

بیت کوین با ارزش بازار ۵۵۲ میلیارد دلار همچنان بزرگترین ارز دیجیتال در فضا است. در 24 ساعت گذشته 5.10 درصد افزایش یافته و در زمان نوشتن این مقاله به 29200 دلار معامله می شود.

Featured image from CoinDesk, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها و توییت های خنده دار گاه به گاه…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر