معیارهای مهم قیمت بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین به پایین ترین سطح خود رسیده است، اما معامله گران همچنان از کاهش به 10 هزار دلار می ترسند

شاخص‌های تحلیل تکنیکال و زنجیره‌ای نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین ممکن است به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد، اما بسیاری از معامله‌گران هنوز نگران هستند که قیمت در کوتاه‌مدت تا 10000 دلار کاهش پیدا کند.

بازار کریپتو در حال حاضر دوره‌ای از نوسانات شدید را سپری می‌کند، زیرا شرایط اقتصادی جهانی همچنان در حال بدتر شدن است. افزایش تورم و نرخ بهره

از آنجایی که بادهای مخالفی که بر بازارهای مالی جهانی تأثیر می گذارد، همه نشانه های احساسات صعودی را از بین می برد، بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو پیش بینی می کنند که بیت کوین (بیت کوین) قیمت ممکن است تا 10000 دلار قبل از یافتن کف بازار کاهش پیدا کند.

نمودار 1 روزه BTC/USDT. منبع: TradingView

در حالی که بسیاری از معامله گران این ایده را که بیت کوین به پایین ترین حد خود در سال 2017 کاهش می دهد، مسخره می کردند، کاهش اخیر به 17600 دلار نشان می دهد که این بازار نزولی می تواند با بازار قبلی متفاوت باشد.

در اینجا چیزی است که چندین تحلیلگر درباره احتمال ریزش بیت کوین به 10000 دلار در چند هفته آینده می گویند.

عقب نشینی های تاریخی به پایین ترین حد خود یعنی 10350 دلار اشاره دارد

بینشی در مورد اینکه بیت کوین چگونه ممکن است در کوتاه مدت عملکرد داشته باشد را می توان با نگاهی به عملکرد آن در طول دوره های نزولی بازار 2013 و 2017 به دست آورد. در سال 2013، حداکثر کاهش ارزش بیت کوین 85 درصد بود که در یک دوره 407 روزه اتفاق افتاد. . حداکثر برداشت در سال 2017 84 درصد بوده و این دوره 364 روز به طول انجامیده است.

کاهش های تاریخی بیت کوین منبع: Arcane Research

بر اساس یک اخیر گزارش توسط Arcane Research، کاهش فعلی به مدت 229 روز ادامه داشته است و تا کنون شاهد حداکثر کاهش 73 درصدی بوده است.

Arcane Research گفت:

“اگر بیت کوین از طرح اولیه این چرخه ها پیروی کند، در اواخر سه ماهه چهارم سال 2022 به پایین ترین سطح خود می رسد و قیمت آن به 10350 دلار می رسد.”

در حالی که همیشه احتمال عقب نشینی 85 درصدی وجود دارد، تحقیقات Arcane همچنین خاطرنشان کرد که «بیت کوین اکنون در بازارهای مالی گسترده تر در هم تنیده شده است، زیرا فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده، مقررات ارزهای دیجیتال و بازار سهام بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. ”

شواهد بیشتری که از احتمال افت به محدوده 10000 دلار پشتیبانی می کند توسط شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال دلفی دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت، که نمودار زیر را منتشر کرد و اشاره کرد که “از دیدگاه ساختار بازار در بازه زمانی بالا، مکان بعدی که باید به آن نگاه کنیم 10 دلار است. K-12K دلار.”

شاخص سکه جدید شجاع برای نمودار 1 ماهه بیت کوین (BLX). منبع: دلفی دیجیتال

بر اساس نمودار بالا، حمایت ساختار بازار با بازه زمانی بالا احتمالا بین 9500 تا 13500 دلار وجود دارد.

دلفی دیجیتال گفت،

“به طور تصادفی، اگر BTC از اوج به پایین افت 85 درصدی را تجربه کند، این منطقه با پایین بودن ضمنی مطابقت دارد.”

آیا 10000 دلار مکان خوبی برای طولانی مدت خواهد بود؟

هر تحلیلگری انتظار کاهش تا 10000 دلار را ندارد. به عنوان مثال، Will Clemente از Blockware Solutions را در نظر بگیرید. به گفته کلمنته، محدوده فعلی بیت کوین نقطه خوبی را برای فشردگی نشان می دهد.

اضافی داده ها از Glassnode نشان می دهد که میانگین متحرک 200 هفته ای بیت کوین، قیمت تعادل و قیمت دلتا در مدل کف بازار نزولی آن با متریک 0.6 مایر چندگانه تحلیل شده توسط کلمنته مطابقت دارد.

مدل های کف بازار نزولی بیت کوین. منبع: Glassnode

گلاسنود گفت،

تنها 13 روز از 4360 روز معاملاتی (0.2 درصد) شرایط مشابهی را مشاهده کرده‌اند که فقط در دو رویداد قبلی، ژانویه 2015 و مارس 2020 رخ داده است. این نقاط با رنگ سبز در نمودار مشخص شده‌اند.

بر اساس معیار قیمت دلتا که هنوز دست نخورده باقی مانده است، پایین بودن بالقوه برای BTC 15750 دلار است.

مربوط: چشم انداز کوتاه مدت قیمت بیت کوین اندکی وضعیت یافته است، اما اکثر معامله گران به دور از خوش بینی هستند

نمودار 1 ماهه BTC/USD. منبع: توییتر

جان بولینگر، خالق شاخص معاملاتی محبوب باندهای بولینگر نیز پیشنهادی که قیمت بیت کوین ممکن است به کف رسیده باشد.

به گفته بولینگر:

تصویر بالای دوتایی کامل (نوع M) در BTCUSD در نمودار ماهانه کامل با تأیید پهنای باند و %b منجر به برچسبی از باند بولینگر پایین‌تر می‌شود. هنوز هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد، اما این یک مکان منطقی برای پایان دادن به آن است.»

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس