مقاله فدرال رزرو به اثرات بالقوه CBDC بر سیاست پولی می پردازد

این مقاله اثرات عملیات با CBDC را از طریق چندین سناریو ردیابی می کند و نتیجه می گیرد که فدرال رزرو آن را تحت کنترل خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، فدرال رزرو ایالات متحده مطالعه‌ای را درباره تأثیرات احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی خرده‌فروشی (CBDC) بر اجرای سیاست‌های پولی ایالات متحده منتشر کرد. این مطالعه، به تاریخ آوریل، یک مقاله کاری کارکنان با عنوان “CBDC خرده فروشی و اجرای سیاست پولی ایالات متحده: تجزیه و تحلیل ترازنامه سبک شده” بود.

این مقاله چهار سناریو را در نظر گرفت که اثرات بالقوه a را نشان می‌دهد CBDC خرده فروشی در مورد سیاست پولی از دیدگاه سه گروه ذینفع: فدرال رزرو، بانک های تجاری و خانواده های ایالات متحده.

سناریوی اول شامل مبادله وجه نقد برای CBDC بود که بر طبقه بندی دارایی ها در فدرال رزرو و خانواده درگیر تأثیر گذاشت، اما هیچ تأثیری بر اجرای سیاست نداشت. سه سناریوی زیر یک اثر آبشاری را نشان داد که با برداشت افراد CBDC از یک بانک تجاری در زمانی که پول به عنوان پول نقد سپرده شده بود شروع شد.

با فرض تقاضای ثابت بانک برای ذخایر، این سناریوها به بررسی واکنش بانک‌های تجاری به کاهش ذخایر نقدی ناشی از برداشت‌های CBDC پرداختند. اگر این برداشت‌ها منجر به کمبود ذخایر شود، بانک‌ها این انتخاب را دارند که برخی اوراق بهادار یا وام‌ها را تخلیه کنند تا دوباره دارایی‌های نقدی خود را افزایش دهند، یا با ارائه شرایط جذاب‌تر برای محصولات خود، سپرده‌ها را افزایش دهند. این به نوبه خود می تواند منجر به افزایش نرخ بهره کوتاه مدت و کاهش تقاضا برای CBDC با نگهداری طولانی مدت سپرده ها در بانک ها شود.

اگر نرخ های بهره خیلی ناگهانی افزایش پیدا کند، فدرال رزرو می تواند برای تعدیل نرخ ها به پنجره تنزیل و تسهیلات بازپرداخت دائمی روی بیاورد و اگر شکست بخورد، گام بعدی خرید مدیریت ذخیره خواهد بود. این عملیات فنی با جزئیات مورد بحث قرار گرفته است.

به گفته نویسندگان، این مقاله نشان داد که “اثرات بالقوه بر اجرای سیاست های پولی از CBDC خرده فروشی به شدت به شرایط اولیه ترازنامه فدرال رزرو وابسته است.” تجزیه و تحلیل آنها همچنین نشان داد که چگونه فدرال رزرو می تواند از ابزارهای موجود برای مدیریت تأثیر CBDC خرده فروشی بر اجرای سیاست پولی استفاده کند.

مربوط: برینارد به کمیته مجلس درباره نقش بالقوه CBDC، آینده استیبل کوین ها می گوید

مقاله جدیدترین است نشانه هجوم فعالیت در اطراف CBDCها در ایالات متحده و سایر کشورها.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس