امارات متحده عربی

    • یکی از مدیران بخش عملیات بین‌المللی وزارت کشور امارات گفت که “اجرای قانون باید در مرحله بعدی باشد.”
    • مقامات امنیتی کشورهای عضو اتحاد امنیت بین المللی (ISA) آموزش های امنیتی را در متاورس انجام دادند.
    • تمرینات شامل تهدیدات قرن بیست و یکم، از جمله حملات هواپیماهای بدون سرنشین و تهدیدات سایبری است.

سرگرد حمد خطیر، مدیر وزارت امارات اداره عملیات بین المللی کشور، در جریان تمرین مجازی اتحاد امنیتی (ISALEX 2.0) گفت که اعضای مجری قانون باید در دنیای مجازی حضور داشته باشند.

(عکس از سایت وزارت کشور امارات متحده عربی، moi.gov.ae)

پس از موفقیت ISALEX 2.0، اولین تمرین آموزشی امنیتی در نوع خود در متاورس، سرگرد خطیر گفت که نیروی انتظامی باید بیشتر در متاورس مشارکت داشته باشد.

مجریان قانون باید – و آنها باید باشند – در متاورز باشند. در آینده، چیزهای زیادی در متاورس وجود خواهد داشت و مجریان قانون باید برای این چالش ها آماده باشند.

این به روند امروزی مربوط می شود که در آن بازیگران تهدید همچنان در عملیات خود به ویژه در فضای مجازی و مجازی پیچیده می شوند. این مقام اماراتی همچنین تاکید کرد که این کشور به فناوری پیشرفته برای مقابله با این تهدیدات مجهز شده است.

خطیر گفت: «ما یک قدم جلوتر از جنایتکاران هستیم. ما می توانیم تمرین و تفاوت مکان های مختلف را بدون وقفه داشته باشیم. اگر این تمرین را داشته باشیم، هر شب، باید فرودگاه را تعطیل کنیم تا اجازه دهیم [ISALEX members] بیا.”

پیش از این، وزارت کشور امارات متحده عربی میزبان ISALEX 2.0 در طول نمایشگاه دبی 2020 بود. این رویداد پلیس و مقامات امنیتی کشورهای عضو اتحاد امنیت بین المللی (ISA) را برای شرکت در یک تمرین آموزشی سه روزه در متاورس گرد هم آورد.

50 کارشناس امنیتی از 9 کشور عضو ISA، متشکل از تیم های واکنش به بحران، مقامات امنیت سایبری، و کارشناسان هواپیماهای بدون سرنشین، در یک “اتاق عملیات” در غرفه فزا جمع شدند. این مقامات با تهدیدات امنیتی مختلف از جمله حملات پهپادی و امنیت سایبری برخورد کردند.

به گفته سرگرد خطیر، این تجربه منحصربه‌فرد به «کار بین‌المللی و هماهنگی با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن» در مقابله با تهدیدات امنیتی دنیای واقعی قرن حاضر کمک می‌کند.

سرگرد خطیر همچنین پیش بینی می کند که ISALEX می تواند طرحی برای مقامات کشورهای غیرعضو ISA باشد، به خصوص که جامعه به سمت دیجیتالی شدن و مجازی سازی می رود.

در حالی که شرکت‌های بیشتری مانند متا و رالف لورن برای استقرار در دنیای مجازی رقابت می‌کنند، کارشناسان همچنان به کاربران درباره خطرات احتمالی درون متاورس هشدار می‌دهند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر